Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Rollebeskrivelser i Synergi

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Rollebeskrivelser i Synergi"— Præsentationens transcript:

1 Rollebeskrivelser i Synergi
Rollebeskrivelserne er beskrivelser af de roller, dvs. opgaver og kompetencer, der er brug for i forbindelse med Synergi De enkelte projekter/arbejdsområder kan vælge at organisere arbejdet anderledes, f.eks. ved at dele opgaverne ud på flere personer Der kan også være andre lokale opgaver, som skal tilføjes rollebeskrivelserne på det enkelte projekt eller arbejdsområde Det kan f.eks. være at arbejdsmiljørepræsentanten beskrives som ambassadør for synergi, hvor udvikling af nye arbejdsgange og motivation af kolleger er en væsentlig del Det er rollerne som Leder, Globaladministrator, Landeadministrator, Sagsbehandler, Lokalsagsbehandler og Bruger Globaladministrator (KATHIN) HRS – Support (CARSAL) Afdelingsleder, Projektleder/-chef Landeadministrator (KATHIN) Sagsbehandler (Arbejdsmiljø- afdelingen) Lokal Sagsbehandler (Produktionen) Bruger (Ansatte i NCC og samarbejdspartner) _Synergi_Rollebeskrivelse

2 Rollebeskrivelse: Globaladministrator
Opgaver Opsætte brugere i Synergi Oprette nye projekter/arbejdsområder med sagsbehandler. Den projektansvarlige kontakter landeadministrator Samarbejde med de globale administrationer i Sverige, Norge og Finland Kommunikere og videndele om Synergi i organisation Oplæring/support til arbejdsmiljøafdelingen (sagsbehandlerne) Være ansvarlig for opsamling af fejl, samt dialog med IT Group, BS, samt HRS supportfunktion Videreudvikle Synergi i samarbejde med organisationen og brugerne Tilrettelægge og gennemføre undervisning for forskellige brugergrupper, herunder HRS support Kompetencer Ekspertkendskab til Synergis funktionalitet herunder administrationsmodulet (Cat1, Cat2, dashboard training) Generel systemforståelse God organisations forståelse Facilitere processer _Synergi_Rollebeskrivelse

3 Rollebeskrivelse: HRS Support
Opgaver Teknisk support til HRS Kompetencer Systemforståelse Kendskab til Synergi _Synergi_Rollebeskrivelse

4 Rollebeskrivelse: Leder
Opgaver Ansvarlig for at medarbejderne bruger Synergi, og at den valgte lokale sagsbehandler har tilstrækkelige kompetencer til opgaven Sikre at Synergi bliver integreret i projektopstartefasen, herunder at kontakte landeadministratoren for opsætning af sagsbehandler Kompetencer Grundigt kendskab til de ledelsesmæssige beslutning omkring Synergi Viden om hvordan Synergi kan bruges til at synliggøre arbejdsmiljøet på det enkelte projekt/arbejdsområde _Synergi_Rollebeskrivelse

5 Rollebeskrivelse: Landeadministrator
Opgaver Udarbejde rapporter til brug for f.eks. Dashboards Oprette nye projekter/arbejdsområder med sagsbehandler Kompetencer Ekspertkendskab til synergis funktionalitet Godt kendskab til synergis undervisningsmateriale og brugervejledning Overordnet kendskab til, hvordan Synergi spiller sammen med arbejdsmiljøarbejdet i NCC og kan anvendes i hverdagen _Synergi_Rollebeskrivelse

6 Rollebeskrivelse: Sagsbehandler
Opgaver Kommunikere og videndele om Synergi til projekterne/arbejdsområderne Opsamle og videreformidle gode ideer og fejl til global administratorer Afdække hvilke behov der er for videreudvikling af Synergi Give support i Synergi, herunder hvordan der hentes data fra synergidatabasen til brug ved f.eks. Arbejdsmiljømøder, mønsterrunderinger, daglig risikovurderinger, ugentlig arbejdsmiljøstatus ol. Sikre kvaliteten af beskrivelse og tiltag i indmeldingerne Give support til de lokale sagsbehandlere på projekter/arbejdsområder Introducere Synergi app Kvalificere og derefter lukke tæt-på ulykker som er klassificeret kritiske (rødt trafiklys) Håndtere ulykker i Synergi Sikre at det faktiske fravær bliver skrevet ind i ulykkesregistreringen inden sagen lukkes Kompetencer Overordnet kendskab til arbejdsmiljøarbejdet Stort kendskab til Synergis funktionalitet, har modtaget undervisning i Synergi Godt overblik over, hvordan Synergi kan bruges til at synliggøre de arbejdsmiljøudfordringer, der er på det enkelte projekt/arbejdsområde _Synergi_Rollebeskrivelse

7 Rollebeskrivelse: Lokalsagsbehandler
Opgaver Give support i Synergi , herunder introducere Synergi app Sikre kvaliteten af beskrivelse og tiltag i indmeldingerne Opsamle og videreformidle tips og tricks til brugen af Synergi Løbende opfølgning på kvaliteten af beskrivelse og tiltag på egne projekter/arbejdsområder Trække rapporter på det enkelte projekt/arbejdsområde Kompetencer Kendskab til synergis funktionalitet, har modtaget undervisning i Synergi Overordnet kendskab til arbejdsmiljøarbejdet Godt overblik over, hvordan Synergi kan bruges til at synliggøre de arbejdsmiljøudfordringer, der er på det enkelte projekt/arbejdsområde _Synergi_Rollebeskrivelse

8 Rollebeskrivelse: Bruger
Opgaver Bruge Synergi hvor det er relevant Bringe gode ideer og observationer videre til den lokale sagsbehandler eller ledelse Kompetencer Kendskab til Synergi Kunne bruge Synergi app _Synergi_Rollebeskrivelse


Download ppt "Rollebeskrivelser i Synergi"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google