TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
Advertisements

SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
SALGSDAG 08 8.FEBRUAR 2008.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
SEO PÅ AU.
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
Opfølgning uge 3 Anne Marcussen. Ugens fokus/opgaver Få det endelige visitkort færdigt Videre udarbejdelse af hjemmeside design Forsidebillede til animationsfilm.
Afsluttende kommentarer. Generelle anbefalinger Tilgængelighedspolitik Udbudsmateriale Uddannelse af medarbejdere Vurdering af nuværende status –Egne.
Agenda Inspiration Problemformulering Målgruppe Ideén Design Vores endelige Website Procesreflektion Konklusion.
Client / Server teknologi Eksamensteori Anbefaling: Tag notater.
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Udviklingsarbejdsgruppens anbefalinger De fremhævede anbefalinger er høj prioritet. Numrene referer til bilaget.
SUCCES PÅ GOOGLE JUNI TOBIAS THAASTRUP-LETH.
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Company programme - Veda
Markedsføring i søgemaskiner
Ønskebørn SEO-optimering.
Udarbejdet af Malou & Natasja
Seo opgave Fætter BR.
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 12 Van Loy: Social Media Strategy and ROI Algoritmer Search Marketing forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Tværmedial Kommunikation 7 CMS – Wix DMMK 11 Webdesign  DMMK 12 Search engine optimization (SEO) forår 2018 Pillon - KU TmK 7 CMS, Webdesign, SEO.
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 12 Online-annoncering og SEM Medieindkøb
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Workshop 1.
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
En trin-for-trin guide
Gennemgang af rapporterne
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Præsentationens transcript:

TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO forår 2019 Pillon - KU

Webdesign CMS Designamnalyse Usability Hjemmeside Webdesignbrief Gruppeopgaver SEO Algoritme On-site Søgeordsplanlægning Off-site SEM Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Advertorials Affiliate Permission marketing Webdesign og SEO

Optimér netstedet så den svarer til kundernes behov og krav Definér med egne ord: CMS Designanalyse Funktion Æstetik Signalværdi Usability Optimér netstedet så den svarer til kundernes behov og krav Mobile first Adaptive design Hjemmeside En Pitch Webdesignbrief Hjælp designerne med at hjælpe dig Webdesign CMS Designamnalyse Usability Hjemmeside Webdesignbrief Gruppeopgaver SEO Algoritme On-site Søgeordsplanlægning Off-site SEM Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Advertorials Affiliate Permission marketing Webdesign og SEO

Gennemgående gruppeopgave 11.9 Opgaver (redigeret) Find to netsteder, som I mener, har henholdsvis en god og en mangelfuld brugervenlighed. For at analysen skal give mening bør virksomhederne være inden for samme branche og henvende sig til samme målgruppe. Præsentér de to sites, og kommentér styrker og svagheder hvad funktionalitet, æstetik og symbolværdi angår. Gennemgående gruppeopgave Interview jeres projektvirksomheds ansvarlige, og udarbejd sammen med ham/hende et webdesignbrief til en ekstern webdesigner. Præsentér jeres brief for klassen og for virksomheden. Eller Skitsér et designbrief ud fra jeres nuværende viden om virksomheden. Præsentér jeres brief for klassen og, om muligt, for virksomheden. Webdesign CMS Designamnalyse Usability Hjemmeside Webdesignbrief Gruppeopgaver SEO Algoritme On-site Søgeordsplanlægning Off-site SEM Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Advertorials Affiliate Permission marketing Webdesign og SEO

Definér med egne ord: Algoritme On-site SEO Søgeordsoptimering Webdesign CMS Designamnalyse Usability Hjemmeside Webdesignbrief Gruppeopgaver SEO Algoritme On-site Søgeordsplanlægning Off-site SEM Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Advertorials Affiliate Permission marketing Definér med egne ord: Algoritme On-site SEO Søgeordsoptimering Off-site SEO Webdesign og SEO

Gennemgående gruppeopgave 12.8 Opgaver Gennemgående gruppeopgave Undersøg jeres projektvirksomheds Google-rangering via de listede værktøjer i boksen ovenfor, og kom med anbefalinger til det videre arbejde for at få en bedre SEO-placering. Udarbejd (evt. med Wordpress, Wix eller lignende CMS-system) et optimeret website til virksomheden under hensyntagen til de i dette kapitel gennemgåede SEO-krav. Webdesign CMS Designamnalyse Usability Hjemmeside Webdesignbrief Gruppeopgaver SEO Algoritme On-site Søgeordsplanlægning Off-site SEM Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Advertorials Affiliate Permission marketing Webdesign og SEO

Definér med egne ord: Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Webdesign CMS Designamnalyse Usability Hjemmeside Webdesignbrief Gruppeopgaver SEO Algoritme On-site Søgeordsplanlægning Off-site SEM Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Advertorials Affiliate Permission marketing Definér med egne ord: Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Advertorials Affiliate Permission marketing Webdesign og SEO

Gennemgående gruppeopgave 13.9 Opgaver Undersøg, hvilke muligheder der er for at annoncere på dit foretrukne nyhedsmedie. Lav en rundspørge på holdet eller i dit netværk: Hvor mange har installeret en ad blocker? Diskuter i grupper, hvilke konsekvenser det har for fremtidens online-annoncering, og hvilke modforanstaltninger fx nyhedsmedierne iværksætter. Tænk et år tilbage. Hvilke nye online-annonceringsmulighederne er opstået?   Gennemgående gruppeopgave Lav et udkast til en søgeordsannonce for jeres projektvirksomhed. Hvilket søgeord skal den laves ud fra, og hvordan skal søgeordet integreres i selve annoncen? Lav et udkast til en Facebook-annonce. Hvordan kan AIDA-E-modellen indtænkes? Webdesign CMS Designamnalyse Usability Hjemmeside Webdesignbrief Gruppeopgaver SEO Algoritme On-site Søgeordsplanlægning Off-site SEM Søgeordsannoncer AdWords Displayannoncer Advertorials Affiliate Permission marketing Webdesign og SEO