Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tværmedial Kommunikation 12 Van Loy: Social Media Strategy and ROI Algoritmer Search Marketing forår 2017 Pillon - KU.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tværmedial Kommunikation 12 Van Loy: Social Media Strategy and ROI Algoritmer Search Marketing forår 2017 Pillon - KU."— Præsentationens transcript:

1 Tværmedial Kommunikation 12 Van Loy: Social Media Strategy and ROI Algoritmer Search Marketing
forår 2017 Pillon - KU

2 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

3 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Med udgangspunkt i jeres eksamensvirksomhed - beskriv hvilken pluscontent, om nogen, der stilles til rådighed for interessenter - undersøg branchen og de tætteste konkurrenters brug af pluscontent - udpeg content marketing tiltag som virksomheden med fordel kunne bruge Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

4 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Bemærk, at denne tekst har fokus er på større virksomheder. 3.1 Hvilke forretningsmål (business objectives) skal jeres Social Media Strategy (SMS) hjælpe med at nå? 3.2 Hvilke punkter i SWOT analysen af jeres virksomhed giver input til en ny/forbedret SMS? Skitsér en SMS plan (Fig. 3.2 og 3.3) for jeres virksomheds vigtigste mål (KPI – se næste slide) Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

5 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Fra: KIP: Key Performance Indicator Der er en række nøglekriterier at tage hensyn til, når du skal finde dine KPI"ere. For det første skal dine KPI"ere ligge så tæt op af din virksomheds højest prioriterede mål som muligt For det andet skal dine KPI"ere være til at måle. Hvis dine målinger ikke er kvantificerbare, er margenen for variationer og uoverensstemmelser stor, når forskellige personer vurderer målingerne. Det nytter ikke at have subjektive succesmål For det tredje skal målingerne relatere til områder i din virksomhed, som du har kontrol over. For eksempel kan rentesatsen være overordentligt bestemmende for en given virksomheds præstationer. Men du kan ikke bruge diskontoen som en KPI, da det ikke er noget, du har indflydelse på. Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

6 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Kommentér forskellen mellem SMART modellen i DMTK og her (s. 54) Specifikt Specific Målbart Measurable Attraktivt Attainable Realistisk Relevant Tidsbestemt Timely Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

7 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Kommentér forskellen mellem SMART modellen i DMTK og her (s. 54) Specifikt Specific Målbart Measurable Attraktivt Attainable Realistisk Relevant Tidsbestemt Timely 3.3 Dette afsnit kan indgå i ‘Evaluering’ i AIDAE modellen Der findes forskellige former for evaluering: Web Analytics, især Google analytics SoMe Analytics, f.eks. Facebook Insights Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

8 ROI, return on investment: (gain from investment – cost of investment)
Om muligt, regn ROI for en kampagne/strategisk tiltag for jeres virksomhed. Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

9 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Algoritme Algoritme, forskrift for en følge af beregningstrin, der fra et problems data fører til resultat. Forskriften skal være utvetydig og bestå af grundoperationer, der umiddelbart kan udføres (Den store danske, Gyldendal) Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

10 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

11 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

12 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Algoritme Algoritme, forskrift for en følge af beregningstrin, der fra et problems data fører til resultat. Forskriften skal være utvetydig og bestå af grundoperationer, der umiddelbart kan udføres (Den store danske, Gyldendal): Kan spores tilbage til den græske matematiker Euclid (ca. 300 f.Kr.) og den arabiske matematiker al-Khwarizmi (Død: 850 e.Kr., Bagdad, Irak). Søgemaskiners algoritmer er hemmelige og bliver løbende ændret/opdateret. Google introducerede i 2011 en ny Panda algoritme eller søgefilter der forsøger at udelukke ringe netsteder og præmierer ‘gode’ netsteder. Panda bliver løbende opdateret. Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

13 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

14 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Search marketing Fra Wikipedia: Search engine marketing (SEM) is a form of Internet marketing that involves the promotion of websites by increasing their visibility in search engine results pages (SERPs) primarily through paid advertising.[1] SEM may incorporate search engine optimization (SEO), which adjusts or rewrites website content and site architecture to achieve a higher ranking in search engine. Mange private udbyder har lignende definitioner. Det er dog en fordel, at skelne mellem betalte og ‘gratis’ tiltag: SEO er ‘gratis’ og påviker netstedets ranking i det organiske resultatsfelt, SEM er betalt og vises i de sponsorerede felter. Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

15 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags De fleste virksomheder outsourcer SEO, hvilket medfører omkostninger og relativerer betegnelsen ‘gratis’. Det er dog en fordel, at have en eller flere medarbejdere in house som har kompetencer til at forhandle priser og betingelser samt monitorere eksterne specialister. Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

16 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
For at opnå en høj organisk placering bør bl.a. følgende 5 krav opflyldes: 1. Godt inhold Vær relevant Kvalitet frem for kvantitet Brug gerne +content marketing (se udleveret kapitel) 2. Ægte referencelinks Automatiserede eller købte links (se købte ‘likes’) bliver straffet 3. Lokal referenceramme (local search) 4. Hvordan tilgår dine kunder dit netsted? Overvej Mobile first og hav under alle omstændigheder et mobile site. 5. Søgeord bliver udfordret af semantiske skemaer.  Semantik betyder betydning. Søgemaskiner søger efter meningssammenhæng mere end bare efter enkeltstående ord. Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

17 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
6. User Engagement, altså høj kunderelation (customer relation) i form at interaktion, linkning, (viral) reaktion på +content m.m. 7. Optimeret hastighed. Billeder og grafik skal uploades i relevant ppi 8. Undgå at spamme ved at gentage søgeord (keyword density) 9. Undgå at copy/paste tekst (duplicate tekst). Slogans bliver dog som regel accepteret når de har faste pladser 10. Relevante og meningsbærende nøgleord i sidenavn samt overskrifter 11. Relevant og informativ <alt> tekst til billeder Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

18 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
SEM Betalte annoncer som Bing Ads eller Yahoos Search Ads og, frem for alle, Googles AdWords i de sponsorerede felter af resultatsiden. Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

19 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

20 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

21 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

22 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
WP tags WP tags katalogiserer dit indhold i WP Reader,som er WP’s community. Bemærk maks. 15 tags per post, ellers bliver set anset for spam. Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

23 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Nyttige links Pitch Opfølgning SMS plan KPI SMART Evaluering ROI Algoritmer Search Marketing Organisk felt Sponsorered(e) felt(er) SEO SEM Google Analytics WP tags Social Media Strategy and ROI - SEO SEM

24 Social Media Strategy and ROI - SEO SEM
Social Media Strategy and ROI - SEO SEM


Download ppt "Tværmedial Kommunikation 12 Van Loy: Social Media Strategy and ROI Algoritmer Search Marketing forår 2017 Pillon - KU."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google