Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018."— Præsentationens transcript:

1 Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018

2 Agenda Teori omkring Googles algoritme, off-page og on-page SEO m.m.
Keywordsstrategi Metatags Sidetitel, Url og Indhold Linkning Værktøjer

3 200 parametre i Googles algoritme
Google anvender omkring 200 forskellige parametre for at beregne placeringen af et site Loader siden hurtigt? Findes der en mobilversion? Er det et https site? Antal af links der peger på siden? Er der indsat Alt-tekster? Er sitet opdateret for nyligt? Antal links ud af siden? Er indholdet kopiet? Er søgeordet i titletag? Antal besøgende?

4 Googles seneste påfund
Google Hummingbird – opfordrer til at skrive og focusere på naturligt indhold fremfor på ”ord”. Nu kan man også anvende nutid, datid, ental, flertal og semantiske ord. Det forleder videre til det Google kalder Rank brain (machin learning/kunstig intelligens) Google besvarer spørgsmål: Gaver til børn på 3 år? Geografi VoiceSearch

5 Off-page SEO Teknisk SEO

6 Off-page SEO Det kaldes også ”teknisk SEO” – og det tager VisitDenmark sig af Sitet er tilgængeligt for søgemaskinerne, så de uhindret kan crawle og indeksere og læse dine sider? Findes der en mobilversion? Er koderne opdaterede og rigtige? Kan der indsættes ”canonical urler ind”, så vi undgår kopieret indhold? Load time Https versus http og meget mere…

7 On-page SEO Redaktionelt SEO

8 On-page SEO Skarpe og unikke tekster
Det kaldes også ”redaktionelt SEO” – og det er det, du gør redaktionelt Skarpe og unikke tekster Tekster, så folk har lyst til at besøge/læse dine sider Relevante tekster, der har med din destination at gøre, så brugeren kommer igen og/eller rundt på andre sider Udfyldelse af metatags Overskrifter og opdateret indhold Links og alt-tekster Gode billeder Aktion, så brugeren kan foretage sig noget, ex. booke, skrive sig op til et nyhedsbrev m.m.

9 Keywords strategi for sin destination
Definér de søgeord/søgetermer, som relaterer sig til dit website/destination, og som også er de søgeord, brugerne anvender. Opret et excel dokument for dit site med ex. 20 søgeord/termer som er et ”must” for din forretning/destination. Når man har fundet disse søgeord, så sørg for at dit site findes på disse ord/termer på side 1 i Google. Dette er dit basis SEO og skal løbende følges, justeres og checkes op på.

10 Hvordan har dine sider det med de VALGTE keywords?
Foretag en søgning med dine keywords i google Notér i excelarket på hvilken side (placering) i Google , de ligger Brug evt. Google på denne måde: (site: + keyword), hvis du ikke kan finde ord/siden i Google, for at se om det er indekseret. Start med at arbejde med sider, som allerede ligger indenfor de 2-4 første sider i Google (lavthængende frugter), men som ikke er i top. Kort og godt: SEO skal være til at overskue – summasumarum - arbejd med allerede vigtige keyword, hvor siderne bliver fundet på side 2,3,4 og arbejd med nye sider fremover.

11 Metatags Titel hvad | fordele | opfordring til handling
En unik titel med det primære keywood til venstre / 71 karakterer eller 600 pixels. Husk at starte med keyword mod venstre: v hvad | fordele | opfordring til handling Eksempler Festivals in Denmark | Overview of Danish Music and Festivals | book Påskeferie i Danmark | Oversigt over alle påske-aktiviteter i Danmark

12 Metatags Description En unik beskrivelse (ikke kopiere fra teksten) med 320 karakterer eller 1880 pixels. Primære og sekundære keywords skal indgå i teksten – mod venstre.

13 Metatags Keywords (nøgleord) – og disse anvendes ikke af Google
Max. 5 primære og sekundære keywords: Keyword, Keyword, Keyword, Keyword, Keyword

14 Metatags

15 Metatags

16 Sidens titel/navnet (H1 – tag) og urlen
Skriv navnet på siden (overskrift) med det primære keyword mod venstre! Hvad handler siden om? Lad være med at spille ”smart” med ex. ”Få vind i håret og smil på læben” eller være indforstået. Navnet på siden danner også automatisk urlen (efter domænet m.m.)

17 Selve indholdsteksen (bodyfeltet)
Artikelteksten - Denne må som udgangspunkt aldrig være kopieret fra andre steder. Skriv en fyldig unik tekst mellem 300 – 700 ord. Primær keywords tæthed: 2-4 keyword pr. 500 ord. Variér gerne keyword i ental-flertal, bestemt og ubestemt. Skriv gerne ord, der er synonymer til keyword (forår i Danmark/ påskeferie) = semantik. Find sekundære keywords og skriv dem med i teksten. Sæt 1 – 2 links ind i selve teksten (ikke på keyword) Brug mange underoverskrifter med keywords H2-H4

18 Interne links Det perfekte SEO-side giver også brugeren mulighed for at komme videre på siden og lande i mål via links. Undgå at en side ender blindt - VIGTIGT Sørg for at der ”altid er links” på en side til en anden RELEVANT side Call to action Brug samme anchor tekst (tekst, der er markeret) til linkning til samme side Giv brugeren en grund til at klikke HUSK SELV AT LINKE TIL DIN EGEN SIDE FRA ANDRE SIDER – ikke kun fra forsiden!

19 Eksterne links At linke og blive linket til er en af de vigtigste faktorer for en højere rankning. Modtag links fra andre sites (og helst trustet sites) Modtag links fra mange forskellige domæner – også fra sociale medier, video og nyhedsbreve Modtag gerne dybe links Modtag links med god tekst hvor keyword er med Link selv til relevante sider – uden at give keyword væk – giv brugeren en grund til at klikke (evt. nofollow) Spild ikke linkjuice ved at linke til dårlige sider. Forær ALDRIG DIT KEYWORD væk

20 Alt tekster og billednavne
Husk alttekster på ALLE billeder – gerne med keywords Husk at navngiv dit billede rigtigt – hvad viser det? Ex. nyhavn-copenhagen.jpg Kald ikke billedet noget med nyestebillede.jpg eller x-y.png, når du har beskåret billedet Medtag gerne keyword, bynavn eller sted

21 Værktøjer Google Search Console (webmastertoolet)
Google Analytics rank.nl (betaling) Test i Google: Site: visitdenmark.com Brug SERP værktøjet: answerthepublic.com (brugs til at stille spørgsmål) Google (keywordplanner) Adwords tool: (log-in) Google trends: Googles parametre:


Download ppt "Basis SEO Gør dit site synligt på nettet MAJ 2018."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google