Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SUCCES PÅ GOOGLE JUNI TOBIAS THAASTRUP-LETH.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SUCCES PÅ GOOGLE JUNI TOBIAS THAASTRUP-LETH."— Præsentationens transcript:

1 SUCCES PÅ GOOGLE JUNI 2016 - TOBIAS THAASTRUP-LETH

2 SØGEMEDIER A/S  Danmarks ældste og største rådgivningsfirma inden for markedsføring.  Kontor i Århus og København. Konsulenter med stort lokalt kendskab i hele Danmark.  100% uvildig rådgivning - Vi modtager ingen provision fra udbydere.  Knap 100 medarbejdere, heraf et mediehus med 35 eksperter.  Håndterer markedsføringen for over 4.000 virksomheder.  Samarbejder med nogle af de største brancheforeninger i Danmark.  Administrerer alt indenfor online markedsføring, herunder Google AdWords, Facebook Ads, søgemaskineoptimering (SEO), Facebook firmasider, webshops og websites.

3 Omtale af Søgemedier A/S DR1 – TV Avisen Børsen TV2 Nord EKSPONERING PÅ DR1 I TV AVISEN Vinklen var virksomheders manglende overblik i forhold til markedsføring, samt spildte annoncekroner. EKSPONERING I BØRSEN FLERE GANGE Artiklerne har omhandlet alt fra det at være iværksætter til hvordan virksomhederne bruger Søgemediers koncept og hjælp. Gazelle prisen modtaget gentagne gange. EKSPONERING I TV2 NORD Søgemedier vandt en sag for 51 af vores kunder omhandlende manglende distribution af telefonbøger. Søgemedier forfulgte sagen og udtalte sig bl.a. til TV2 Nord.

4 Udvikling i mediebilledet i kr. og over tid Kilde: Dansk Oplagskontrol, Reklameforbrugsundersøgelsen i Danmark, Danmarks Statistik, Kulturstyrelsen

5 Tidsforbrug vs annonceforbrug i % i USA Kilde: eMarketers og Mary Meeker, Kleiner Perkins Caufield & Byers Forbruget inkluderer tidsforbrug på arbejde og privat, samt multitasking. Aldersgruppe 18+. USA 2014. PC og mobil splittet ud

6 Annonceforbrug i Danmark Virksomhed med 1-3 ansatte bruger typisk mellem 18.000 kr. - 68.000 kr. Virksomhed med 4-6 ansatte bruger typisk mellem 31.000 kr. - 112.000 kr. Virksomhed med 7-10 ansatte bruger typisk mellem 97.000 kr. - 194.000 kr. Virksomhed med 11-15 ansatte bruger typisk mellem 161.000 kr. – 236.000 kr. Virksomhed med 16-20 ansatte bruger typisk mellem 188.000 kr. – 285.000 kr. Virksomhed med over 21 ansatte bruger typisk fra 276.000 kr. og op SØGEMEDIERS KUNDERS GENNEMSNITLIGE FORBRUG PÅ MARKEDSFØRING:

7 Din hjemmeside er dit online visitkort 80% af forbrugerne besøger din hjemmeside inden de kontakter dig 67% af danske virksomheder har en hjemmeside med forældet indhold 67% finder en anden leverandør, hvis hjemmesiden har mange stavefejl m.m. Ca 50% af de besøgende på hjemmesider er fra mobile enheder

8 Hvad skal en hjemmeside kunne? Du har kun 2- 3 sek til at fange kundens interesse Din hjemmeside skal kunne ses på alle platforme ”Max 3 klik” navigation skal overholdes Din hjemmeside skal dække kundens behov – ikke dit! DESIGN TEKNIK TEKSTER STRUKTUR

9 GOOGLE Fordeling af klik på Google Ved søgning efter en lokal ukendt leverandør til serviceydelser: 40% klikker på AdWords 10% klikker på Google My Business 50% klikker i de organiske søgeresultater KLIKRATER

10 Køreplanen for optimering til Google Over 300 parametre spiller ind, når vi arbejder med søgemaskineoptimering (SEO)! Hos Søgemedier benytter vi de metoder, som tilgodeser de aktuelle parametre, der vægter højest.

11 De rigtige søgeord – Skyder du i blinde? TÆNK I SØGEORD Sørg for at bruge synonymer og relaterede variationer af dine produkter / ydelser, så både kunden og Google tilfredsstiles MEN OVERDRIV ALDRIG! Husk dog at du aldrig må skrive skjulte tekster udelukkende for Googles skyld (Google Hummingbird) HVEM ER DINE KUNDER? Er dine eksisterende og potentielle kunder fagfolk, eller Hr og Fru Jensen?

12 Content Marketing – Push er død! DU ER EKSPERTEN Det er din faglige viden, der viser, at du er den rigtige leverandør at vælge! LAV EN FAQ Hvilke spørgsmål bliver du tit stillet? Del din viden, og få eksponering / synlighed! FACTS TELL – STORIES SELL Beskriv problemstillinger, fortæl en kundecase, tilbyd løsningen!

13 Landingpages – Forkert struktur HOTEL OG WELLNESS HUSET  Vores ydelser  Overnatning  Luksus suiter  Konferencecenter  Selskabsmenuer  Vinsmagning  Bar og café  Spa og sauna  Weekendophold  Fitnesscenter

14 Landingpages – Korrekt struktur HOTEL OG WELLNESS HUSET  Hotel  Overnatning  Luksus suiter  Konferencecenter  Restaurant  Selskabsmenuer  Vinsmagning  Bar og café  Wellness  Spa og sauna  Weekendophold  Fitnesscenter

15 Landingpages – Struktur på dit website Hotel og Wellness Huset Overnatning Billigt hotelLuksus suiter Restaurant A la carte Selskabsmenuer

16 Landingpages – Struktur på dit website Hotel og Wellness Huset Overnatning Billigt hotel Annonce Luksus suiter Annonce Restaurant A la carte Annonce Selskabsmenuer Annonce KAMPAGNE Dagsbudget Geografi ANNONCEGRUPPE R Søgeord Klikpriser ANNONCER A/B test

17 AdWords - Hvem ranker hvor, og hvorfor?

18 Landingpages – Google AdRank & QS FirmaMax klikpris (CPC)Quality Score (QS)Ad RankPlacering Firma 140 kr1404 Firma 230 kr3902 Firma 320 kr61201 Firma 410 kr8803 Det er altså IKKE din max klikpris alene der er afgørende!

19 Landingpages – QS bestemmer din CPC FirmaMax klikpris (CPC)Quality Score (QS)Ad RankFaktisk klikpris Firma 110 kr770(40/7) = 5,71 kr Firma 210 kr440(21/4) = 5,25 kr Firma 37 kr321- FirmaMax klikpris (CPC)Quality Score (QS)Ad RankFaktisk klikpris Firma 110 kr990(40/9) = 4,44 kr Firma 210 kr440(21/4) = 5,25 kr Firma 37 kr321- Formlen for faktisk klikpris: Ad Rank for nr 2 / QS for nr 1 Firma 1 har herover hævet sin QS fra 7 til 9 = lavere faktisk CPC

20 De 3 løsninger til de mobil brugere APP TIL IPHONE / ANDROID / WINDOWS - Den hypede (men ofte forkerte) løsning SEPARAT MOBILTILPASSET HJEMMESIDE - Den semi-gode løsning RESPONSIVE WEBDESIGN / MOBILTILPASSET HJEMMESIDE - Den rigtige løsning!

21 Smartphone App til iPhone / Android DEN DÅRLIGE LØSNING TIL SERVICEVIRKSOMHEDER Skal hentes via Appstore / Google Play, men det er IKKE her det foregår, når forbrugeren søger en leverandør / ydelse nu og her! Undtagelser: Loyale kunder, feks Just-Eat, netbank, større brands (Zalando)… De 2 bedste argumenter for at du ikke skal vælge en app: - Det er dyrt at få udviklet en ordentlig app - fra 50.000,- - En app kommer ikke med i googles søgeresultater (OBS OBS OBS!)

22 Sådan gjorde vi førhen

23 Separat mobiltilpasset hjemmeside DEN SEMI-GODE LØSNING En separat mobiltilpasset hjemmeside på subdomain eller underside, feks: mobil.webadresse.dk webadresse.dk/mobil De 2 største ulemper ved en separat mobilside er: - Du har 2 separate hjemmesider at vedligeholde - Begge websites skal optimeres til google (også linkbuilding)

24 Responsive webdesign TILPASSER SIG AUTOMATISK FUNGERER PÅ ALLE ENHEDER

25 Responsive / mobiltilpasset hjemmeside DEN RIGTIGE LØSNING! En responsive hjemmeside, er én og samme hjemmeside, som blot tilpasser sit design og layout til den besøgendes digitale platform. 2 ulemper ved responsive webdesign: -Det er en mere kostbar løsning at få lavet et responsive webdesign, end et “gammeldags” almindeligt webdesign - Hvis ikke din webdesigner har styr på sit kram, så kan det blive noget rod!

26 Google Analytics – Website statistik MÅLER DIN ONLINE SYNLIGHED STATISTIKSYSTE M

27 Google Analytics ANALYSÉR DINE DATA STATISTIKSYSTEM

28 Vigtigheden af responsive ANALYSÉR DINE DATA STATISTIKSYSTEM

29 SEO HQ for webshop – År til dato sammenligning

30 TAK FOR NU! SØGEMEDIER A/S – WWW.SGME.DK


Download ppt "SUCCES PÅ GOOGLE JUNI TOBIAS THAASTRUP-LETH."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google