Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017"— Præsentationens transcript:

1 SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Forventningsafstemning – Husk alle bare kan spørge hele tiden SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017

2 SEO anno 2017 Intention Søgeordsanalyse Optimering af siden Workshop
AGENDA SEO anno 2017 Hvad er vigtigt Linkbuilding Intention Forstå intentionen bag søgningen Søgeordsanalyse Find inspiration med Google Suggestions Bliv klogere på søgeadfærd med gratis værktøjer Optimering af siden Title-tag, Meta-Description, Overskrift, Tekst Hvordan udfyldes SEO relevante felter i vores CMS Workshop Optimering af udvalgte sider Vi skal igennem følgene – Sætter Scenen for SEO anno 2017 – Hvad er der sket hidtil Linkbuilding er meget vigtigt Internsionen bag en søgning – hvorfor skriver folk det de gør – Søgeordsanalyse, undersøg søgeadfærd

3 SEO anno 2017

4 DET BETYDER NOGET I 2017 WEBSITE/INDHOLD TILLID OG AUTORITET
RELEVANS OG KONTEKST Relevans via content Jo mere indhold om et emne jo mere relevante vil i fremstå Relevans via links Jo flere der linker til jeres artikler, jo mere relevante fremstår disse Shares Jo mere jeres indhold deles på sociale medier, jo mere relevante fremstår de Design and brugervenlighed Lav afvisningsprocent Hurtig loadtid Mobilvenligt website Tid på siden Mængden af produkter Godt teknisk setup Sitet er sat op så Google kan læse og forstå indholdet optimalt Indhold og struktur Undersider der matcher søgeadfærd Optimerede undersider Links fra meget tillid fra Aviser Store guides og portaler som guide.dk Leverandører Andre tillidsfulde sider Branded search volume Vokser jeres brand – vokser Googles tillid også Jeres sociale tilstedeværelse Facebook Instagram Twitter LinkedIn

5 INTENTION

6 Tænk over INTENTIONEN bag søgningen
SEO - s360 Tænk over INTENTIONEN bag søgningen Når folk søger på nettet, kan samme søgestreng have mange intentioner – Tænk på jeres egen adfærd når I søger Mulige intentioner Efteruddannelse Massagekursus Valutakurser hvad sparer jeg i Sverige Realkreditkurser PRINCE2 Projektleder kurser

7 SEO - s360 Første resultat på søgningen ”kurser” giver resultatet Valutakurser – Det er det mest relevante i Google øjne på den søgning – Klik og CTR afgøre også

8 SEO - s360 Mulige intentioner
Hvad hvis man søger ”Nyt pas”?? – Hvad vil der så ske? – Jeg vil finde information om hvordan man anskaffer sig et nyt pas. Mulige intentioner At finde informationer om hvordan man anskaffer sig et nyt pas

9 SEO - s360 Første resultat viser rigtig fint hvad det er jeg søger. Kigger vi længere ned i listen af resultater, bliver vi mere usikre på at vi har det korrekte resultat.

10 SEO - s360 Når I vælger et søgeord, så tænk over om dem der søger det i mere end 50 % af tilfældene vil tænke på den ydelse I leverer Man tænker altid på den ydelse man søger, i sin søgestreng kilde: Google Analytics

11 SØGEORDSANALYSE

12 SEO - s360 Brug Google Suggestions til inspiration til søgeord og få et indblik i intentionen bag søgningen Når vi skal lave en søgeords analyse, skal vi tænke på – Hvad ville brugeren søge på når mit produkt skal dukke op. Google Suggestions er en god inspiration kilde: Google Analytics

13 SEO - s360 Google er en vigtig kilde til inspiration og identifikation af relaterede emner Ligger i bunden af siden når du søger – Giver de mest søgte søgeord, der søges på sammen med dit søgeord- inspiration til hvad folk skriver på google

14 Brug GRATIS værktøjer til at undersøge søgeadfærd
SEO - s360 Brug GRATIS værktøjer til at undersøge søgeadfærd Ubersuggest.io – Samling af Google Suggestions Masser af gratis værktøjer – Brug eventuelt storybase – Gratis bruger giver 10 søgninger gratis - Ubersuggest

15 SEO - s360 kilde: Ubersuggest.io
Se alle søgninger der foretages sammen med musikkursus kilde: Ubersuggest.io

16 Udvælgelsen af dine ord:
SEO - s360 Udvælgelsen af dine ord: Relevans - Google altid ordet, og se resultaterne – Er det relaterede hjemmesider der dukker op? Tjek søgevolumen – Brug Google Keywordplanner Se konkurrencen på ordet – Hvem kommer ellers frem når man Googler ? Opsummering af søgeordsanalyse – Er der mere vi skal igennem?

17 Nu skal vi se på hvordan man optimerer sin underside til mod sit søgeord
SEO for undersider

18 SEO - s360 Det er ikke alene nok med en god underside med godt ranking-potentiale, hvis ingen klikker på den. Her skal vi se på Titletag – CTR forbedriende Metabeskrivelse og hvordan man sætter søgeordet i fokus kilde: Google Analytics

19 Hvad er title og meta description?
SEO - s360 Hvad er title og meta description? Dette er en title og metadbeskrivelser Title-tag Meta-description

20 SEO - s360 Øverst ser du en meget god title og meta som forklarer indholdet på landingssiden for brugeren. Nedenunder ses et meget dårligt eksempel hvor brugeren ikke kan regne ud hvad der gemmer sig ppå landingssiden

21 SEO - s360

22 Title: Skal indeholde det vigtigste søgeord + være fængende
SEO - s360 Title: Skal indeholde det vigtigste søgeord + være fængende (max 65 tegn) Man skal udnytte sin længde, men ikke gå over, og så skal teksten være fængene og indeholde søgeordet kilde: Google Analytics

23 En god meta description supplerer title. Sørg for at den er:
SEO - s360 En god meta description supplerer title. Sørg for at den er: Beskrivende Overbevisende Øg nysgerrigheden (Max 156 tegn)

24 SEO - s360 Sørg for at artiklens overskrift enten gentager eller supplerer title/meta description kilde: Google Analytics

25 SEO - s360 Læseren skal ikke være i tvivl om at han/hun er landet korrekt. Overskriften kan også bruge til at overbevise læseren yderligere om udbyttet af undersiden. Nu skal vi se på indholdet på landdingssiden. Godt indhold er struktureret såå brugern ikke er i tvi om hvad undersiden handler om. Indhoildet skal fremvises brugervenligt

26 læseren bruger længere tid på siden
SEO - s360 Mængden af RELEVANT indhold i artiklen har markant indflydelse på rankeringen: læseren bruger længere tid på siden der er flere relevante ord for Google at indeksere De ord der ikke er i artiklen kommer siden ikke til at ranke for større sandsynlighed for at læserens behov dækkes Nu skal vi tale om længden af iondholdet på det content man ligger på sin side. Searchmetrics har lavet en analyse af top rankede landingsider, . Og det viser

27 Jo bedre du dækker læserens behov jo bedre.
SEO - s360 Jo bedre du dækker læserens behov jo bedre. Inddrag relaterede emner/søgeord kilde: Google Analytics

28 SEO - s360 Gør artiklen yderligere engagerende og læsevenlig med andre indholdstyper kilde: Google Analytics

29 WORKSHOP

30 WORKSHOP Opgaven: Hvad er de vigtigste søgeord for jer?
Har I undersider der passer til disse ord? Optimer en ny eller eksisterende side ved at: Forfatte nyt Title-tag Forfattte ny Meta-description Overveje overskrifter og indhold

31


Download ppt "SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google