Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU."— Præsentationens transcript:

1 Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing
forår 2017 Pillon - KU

2 Digital marketing - Content marketing
Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

3 Digital marketing - Content marketing
Hvordan forklarer vi den nysgerrige lillesøster hvad digital marketing er? Se i øvrigt Chaffeys selvreference: Digital marketing is ‘achieving marketing objectives through applying digital technologies’ s. 328 Se også DMTK (2013) Digital markedsføring: Virksomhedens brug af internettet, og især af de sociale medier, til at opnå og opretholde kontakt med målgruppen og interessenterne. Tværmedial kommunikation: Organisering og sammenkædning af virksomhedens kommunikation på tværs af flere medier, både online og offline, med henblik på at opnå en optimal gennemslagskraft og samtidig sikre en konsistent identitet. Viral kommunikation: Inden for markedskommunikation den spredning af kommentarer og vurderinger angående et brand og/eller en virksomheds produkter og ydelser gennem netværk, der ikke kontrolleres af virksomheden selv. Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

4 Digital marketing - Content marketing
Hvordan forklarer vi den nysgerrige lillesøster hvad digital marketing er? Se i øvrigt Chaffeys selvreference: Digital marketing is ‘achieving marketing objectives through applying digital technologies’ s. 328 Forklar med få ord Acquisition/Conversion/Retention. Acquisition: Tiltrække potentielle kunder Conversion: Konvertere besøgende til aktive brugere eller kunder Retention: Fasteholde kunder Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

5 Digital marketing - Content marketing
Kommentér den operationelle del af figur 8.1; Acquisition/Conversion/Retention Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Acquisition Conversion Retention ≠ Growth SEO VP (værditilbud) < SEM Content creation +content? Communication Affiliates Content management / nyhedsbreve: permission marketing Display marketing ≠ Sponsorship Merchandising Customer marketing / relation / permission marketing → ← Usability and accessibility Touch strategy ? (Online) PR Design and development (←?) Loyality programmes Offline campaigns ! Customer services → Personalisation Viral marketing (Social networks) +Content marketing 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

6 Digital marketing - Content marketing
Et forsøg på at sammenligne A/C/R med AIDAE modellen A/C/R AIDAE Aquisition Awareness Aquisition/ Convertion Interest + Desire Convertion Action Retention (Growth) Evaluation Acquisition og Conversion har en meget bred overlapningszone. Evaluation er mere end retention (og growth); alt skal monitoreres også negativ buzz og shitstorme. Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

7 Digital marketing - Content marketing
Kommentér figur 8.2. Er den digitale marketingsplan en afsondret plan der er ‘underlagt’ forretningsplanen, marketingstrategien, sekundære planer for forskellige markeder og forskellige subbrands samt en markedskommunikationsplan - eller er det digitale en integreret del af ovenstående på alle niveauer? Bemærk, at ovennævnte planer vil smelte sammen i smv’er og start-ups. Side 330: Tjek hvilke værktøjer kunne bruges i jeres virksomhed men husk, at smartinsights.com, som der refereres til, er en privat konsulentvirksomhed. Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

8 Digital marketing - Content marketing
Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Hvad forstås under ‘inbound marketing’? Forbrugeren opsøger virksomhedens pga. interessant content, gennem søgemaskiner, viralt marketing m.m. Hvilken forudsætning har inbound marketing? At virksomheden bedriver relevant ‘outbound marketing’… 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

9 Digital marketing - Content marketing
Er der forskelle på opfattelsen af Content Marketing i de to tekster til i dag? Kommentér Content Marketing Matrix’en (figur 8.6) ‘Digital marketing planning’ fortolket (figur 8.7) Situation: Nuværende canvas, SWOT Objectives: Hvad er målet? Gerne markeds- og kommunikationsmål Strategy: strategiske ændringer/opdateringer (f.eks. ny målgruppe) Tactics: (digital) marketing miks, promotion miks, SoMe miks Action: Gantt kort Control: Effektmålinger Strategiske og taktiske tiltag kan ofte sammentænkes, især i små virksomheder og start-ups Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

10 Digital marketing - Content marketing
Fri mundtlig prøve med materiale. Materialet vægter med 1/3 i bedømmelsen. ‘Materialet’ i synopsisform består typisk af en kommunikationsplan der kan bestå af bl.a. 1. Baggrund kort redegørelse for projektets baggrund 2. Metodeafsnit kort redegørelse for anvendte teorier og metoder 3. Synopsis (gerne målrettet virksomheden) Situation - præsentation af virksomheden - indkredsning af den relevante problemstilling som f.eks identitet/image Mål - problemformulering inkl. markeds- og kommunikationsmål (strategi eller kampagne) Problemløsningsforslag (Strategi/Taktik) - angivelse af virksomhedens ny kommunikationsstrategi og/eller kampagne inkl. målgruppe(r), budskab, promotionmiks, tidsplan, evt. overordnet budget m.m. Udførelse - Ganttkort Evt. effektmålinger Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

11 Digital marketing - Content marketing
Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Kommentér SWOT på side 337 Intern: SW Ekstern: OT 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

12 Digital marketing - Content marketing
Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Kommentér SWOT på side 337 Intern: SW Ekstern: OT Sammenlign ‘Stages in target marketing strategy development’ (figur 8.14 s. 353) med SMP modellen Analyse af markedet og valg af relevante segmenteringskriterier, bl.a. geografiske, demografiske, psykografiske, adfærdsmæssige (bl.a. digitalt adfærd på nettet) m.m. Valg af målgruppe(r) Positionering af virksomheden/brandet/VT ved hjælp af marketingmikset. For TmKs vedkomne, fokus på promotionsmikset inkl. SoMe-mikset’ Hvad 8.14 angår er implementering et separat skridt 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

13 Digital marketing - Content marketing
Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Fordele ved digitale medier: Interaktion Viden om kunden (intelligence) ‘Individuel’ microtargeting Integration af outbound og inbound marketing, altså fra virksomhed til kunden og fra kunden til virksomheden Uafhængighed af sted (og tid) Mulighed for local marketing 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

14 Digital marketing - Content marketing
Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP DM fordele 7 p +Content Opgave Fordele ved digitale medier: Interaktion Viden om kunden (intelligence) ‘Individuel’ microtargeting Integration af outbound og inbound marketing, altså fra virksomhed til kunden og fra kunden til virksomheden Uafhængighed af sted (og tid) Mulighed for local marketing Tjek evt. om I har de internetrelaterede aspekter af de 7 p’er i jeres marketingmiks 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

15 Digital marketing - Content marketing
Hvad er +content? Meningsfuld indhold der ikke (umiddelbart) er salgsfremmende Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP Segmentering DM fordele 7 p +content Opgave 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

16 Digital marketing - Content marketing
Content marketing strategien skal indlemmes i den overordnede marketingsstrategi og have tilstræbte kommunikationsmål på sigt kunne forrente sig – men det har ikke klare, selvstændige markedsmål opbygge virksomhedens brand profilere den som . drejer sig ikke om virksomheden, men om kunderne, interessenterne, samfundet Pluscontent skal være nyt, originalt og værdiskabende indhold fuldstændigt omkostningsfri for brugeren værdiskabende. Det er ikke information som knytter sig til købet alsidigt brugbart. Det er ikke bundet udelukkende til virksomheden Den genererede omtale skal være delbart på de sociale netværk forankret i ejede medier som virksomhedens netsted samt virksomhedens sider på de sociale medier Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP Segmentering DM fordele 7 p +Content Opgaver 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

17 Digital marketing - Content marketing
18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

18 Digital marketing - Content marketing
18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

19 Digital marketing - Content marketing
18. november 2018 Digital marketing - Content marketing

20 Digital marketing - Content marketing
Er Coca-Colas Social Media Guard video’en content marketing? Tjek evt. om I har de internetrelaterede aspekter af de 7 p’er i jeres marketingmiks Chaffey s. 364 Er der forskelle på opfattelsen af Content Marketing i de to tekster til i dag? Med udgangspunkt i jeres eksamensvirksomhed - beskriv hvilken pluscontent, om nogen, der stilles til rådighed for interessenter - undersøg branchen og de tætteste konkurrenters brug af pluscontent - udpeg content marketing tiltag som virksomheden med fordel kunne bruge Opfølgning Pitch Digital marketing? A/C/R A/C/R – AIDAE Digital Marketing plan Inbound marketing Content marketing Digital marketing planning Eksamen SWOT SMP Segmentering DM fordele 7 p +Content Opgaver 18. november 2018 Digital marketing - Content marketing


Download ppt "Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google