Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Læring i Multikulturelle Kontekster
Det Internationale Område Studieområde 3/
Undervisningsplanlægning
Almen studieforberedelse
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Eksamen og eksamensbilag :
Almen sTudieforberedelse - AT
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Reklame & Markedsføring
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Orientering om bachelorprojekt 2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Virksomhedssamarbejde
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Naturfag.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship intro
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Infomøde om synteseopgaven
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
ikek 6 Markedskommunikation
Om prøveformen Filosofi C.
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
TmK 8 kapitel 11: Webdesign kapitl 12: SEO
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 13 Eksamen Eksamenstræning Adding values to the business model forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Humanistisk Entrepreneurship 1 Intro Innovatismer
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Hvad er vores kommunikationsmål
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Overordnet fokus forløbet
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Præsentationens transcript:

Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner forår 2019 Ezio Pillon - KU

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Forventningsafklaring Hvad er dit mål med at læse TmK? Hvad forventer du af faget? Har du publiceret tekster online eller offline som privatperson (blogs m.m.) eller professionelt? Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Definér Erhvervskommunikation/Markedskommunikation Promotion Tværmedial kommunikation Sociale medier Digital markedsføring Viral kommunikation Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Erhvervspakken - Tværmedial kommunikation: Erhvervskommunikation (Markedskommunikation) En tværmedial kommunikationsstrategi skal sikre en optimal konsistens mellem virksomhedens selvopfattelse (identitet) og omverdens perception af virksomheden (dens image) En tværmedial kommunikationsstrategi skal sikre en optimal konsistens på tværs af online og offline medier Fokus på kunde/modtager En sociale medier strategi er ikke gratis: Interaktion og viralitet skaber muligheder men kræver (personale)ressourcer Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner § 8. Kompetenceprofil for tilvalget Gennem et målrettet arbejde med relevante terminologier, teoretiske modeller og praktiske værktøjer giver tilvalget de interkulturelle, entrepreneurielle og kommunikative kompetencer, der kan sætte den studerende i stand til at definere og bestride en aktiv rolle i erhvervslivet. Erhvervsmæssigt er tilvalgets modul Interkulturel erhvervskommunikation rettet mod bl.a. arbejde i danske og internationale organisationer og virksomheder inden for internationalt samarbejde, modulet Humanistisk entrepreneurship rettet mod bl.a. udvikling af innovative tiltag i organisationer og virksomheder og/eller planlægning af opstart af egen virksomhed, og modulet Tværmedial kommunikation mod bl.a. arbejde i kommunikationsafdelinger af danske og internationale organisationer eller virksomheder samt konsulentarbejde som professionel kommunikator. Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Kompetencemål for modulet Den studerende kan udarbejde en kommunikationsstrategi og/eller kommunikationsplan, der integrerer online og offline kommunikation undersøge mulighederne for og konsekvenserne af viral kommunikation analysere netsteders brugervenlighed med udgangspunkt i en humanistisk indsigt forholde sig kritisk og innovativt til sociale medier bruge relevant kommunikationsterminologi (samt marketingsterminologi) Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner http://gs.statcounter.com/#social_media-ww-monthly-200912-201011 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Faglige mål Eksaminanden kan analysere netsteder og anden digital kommunikation bidrage til at udarbejde og argumentere for forslag til nye og/eller forbedrede kommunikationstiltag bidrage til en virksomheds, organisations eller institutions kommunikationsstrategi eller kommunikationsplan med inddragelse af den for humanisten karakteristiske kulturelle og analytiske tilgang Udarbejde en SoMe strategi Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Pensum Den studerende opgiver 500 normalsider faglitteratur. Opgivelserne kan være på dansk og/eller engelsk. Efter aftale med underviseren kan andre sprog inddrages. Pensum skal godkendes af underviser Prøvebestemmelser Omfang: 30 min., hvoraf højst 10 min. til eksaminandens sagsfremstilling og højst 20 min. til dialog mellem eksaminator og eksaminand inkl. eksaminatorernes votering. Der gives ingen forberedelsestid. Materialet består af en synopsis på 3-5 normalsider, 5-6 normalsider ved 2 studerende og 6-7 normalsider ved 3 studerende Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner ‘Synopsis’ kort redegørelse for projektets baggrund kort redegørelse for anvendte teorier og metoder problemformulering (strategi eller kampagne) Kommunikationsstrategien eller kommunikationsplanen kan bestå af bl.a. præsentation af virksomheden situation - indkredsning af den relevante problemstilling bl.a. identitet/image angivelse af målgruppe(r) markeds- og kommunikationsmål beskrivelse af virksomhedens ny kommunikationsstrategi og/eller kampagne inkl. budskab, promotionmiks m.m. tidsplan overordnet budget Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner http://mediamaxweb.com/?page_id=83 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner 1.7 Opgave Brug ikke internettet eller bogens index til besvarelse af denne opgave - brug udelukkende egen viden og erfaring. Definér: Branding Corporate brand Product brand Virksomhed Digital marketing Digitalisering Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Digitalisering: Implementering af computerbaserede forretningsgange og af elektroniske kommunikationskanaler.   Digital marketing: Overordnet definition: Implementering af computerbaserede forretningsgange i marketing. Kommunikativ vinkel: Virksomhedens brug af internettet, herunder de sociale medier, til at opnå og opretholde kontakt med målgruppen og interessenterne, også kaldet Digital promotion. Tværmedial kommunikation: Design og organisering af virksomhedens kommunikation på tværs af flere medier, både online og offline, med henblik på at opnå en optimal gennemslagskraft og samtidig sikre en konsistent identitet. Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Virksomhed: I denne bog dækker begrebet private som offentlige virksomheder, alle former for organisationer, om det er Dansk Arbejdsgiverforeningen, NGO’er eller politiske partier, samt alle typer af institutioner fra uddannelsesinstitutioner over museer til ministerier. Branding: Den bevidste, planlagte og løbende udvikling af virksomheden og dens produkters ’personlighed’. Brand personality: Den ‘person’, kunderne oplever, når de møder et firma/produkt. Corporate Brand: En virksomhed plus dens image (fx Apple). Product Brand: Et generisk produkt plus dets image (fx iPhone). Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Hvad er forskellen mellem markedsmål og kommunikationsmål? Forklar push/pull marketing Hvilke forskellige markeder findes der? Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Hvad er forskellen mellem markedsmål og kommunikationsmål? Forklar push/pull marketing Hvilke forskellige markeder findes der? Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Hvad er forskellen mellem markedsmål og kommunikationsmål? Forklar push/pull marketing Hvilke forskellige markeder findes der? Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Hvad bruges SMART-modellen til? Specifikt: Målet skal være formuleret konkret og utvetydigt. Målbart: Målet skal kvantificeres for senere at kunne evalueres. Attraktivt: Det skal være klart, hvorfor det er besværet værd at nå målet. Realistisk: Målet skal kunne nås inden for de givne rammer. Tidsbestemt: Målet skal være nået og kunne evalueres inden for en fastlagt tidsfrist. Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Gennemgående gruppeopgave Bliv enige om en virksomhed, som gruppemedlemmerne vil arbejde med over et længere forløb, gerne gennem hele kurset. Det må gerne være en start-up eller en mindre virksomhed, der endnu ikke har arbejdet særlig målrettet med digital marketing og markedskommunikation. En sådan virksomhed vil være mere tilbøjelig til at interagere med studiegruppen pga. indlysende win-win-motiver. Præsentér i plenum med stikord på en PowerPoint: Virksomhedens markeder Virksomhedens online- og offline-kommunikation Gem jeres præsentation i en fælles digital folder. Tilføj gerne flere opgavebesvarelser om samme virksomhed, som I forfatter i løbet af bogens kapitler. Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Nørmark Hvilke forhindringer på din vej ind i erhvervslivet er indbygget i din uddannelse? Før skulle du finde problemer – nu skal du finde løsninger Er de også indbygget i dig? Hvilke fordele har du? Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfolmarketing-mixdede 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner

TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner Forventningsafklaring Definitioner Aspekter af TmK Studieordninger Eksamen Kommunikationsplan Forudsætninger og definitioner Opgave 1 Mål Push/pull Markeder SMART Opgave 2 Gruppeopgave Nørmark Den udfoldede marketing-mix 7. maj 2019 TmK: Intro, Forudsætninger og definitioner