Patientinformation altid ved hånden

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TEMAER TIL PULJEMIDLER.  22 SKS ydelser obligatoriske fra 1. jan  Øget diffentiering  Øget tværsektoriel sammenhænge  Skabe øget.
Advertisements

Dialysebehandling er, uanset dialysemetode, en belastning og betyder store ændringer i det daglige liv for den hvis liv afhænger af dialyse og for de nære.
Brug af internettet i standardiseringen og behandlingen af sår
Hvordan har dagkirurgiske patienter det i den første uge efter udskrivelse - Masterprojekt Pia Mohr Christensen, Klinisk udviklings sygeplejerske,
Sammenhæng set fra et patientperspektiv
Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.
Metoder og Status i Danmark
feedbackmøder - En systematisk tilgang til patientinvolvering
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Det fælles mål At borgere med kroniske sygdomme opnår den højeste grad af livskvalitet med størst muligt ansvar for og indflydelse på eget helbred.
Eva Zeuthen Bentsen Institutleder Ledelse, Politik og Filosofi CBS
Rehabilitering efter operation
EPS Enhed for Perioperativ Sygepleje 2007 Kvalitetsmålinger Dorthe Hjort.
Psykoedukation for unge i OPUS-behandling
3 eksempler på, hvordan sundhed.dk hjælper borgerne
Nov J.J. O-3 Kvalitet i sygeplejen i det accelererede forløb ved hofte- og knæalloplastik Trine Kruse Helle Bergstedt Marianne Lundegaard.
Susan Munch Simonsen Uddannelsesansvarlig sygeplejerske, MdE
Temadag for tandlægekonsulenter
Kommunikation mellem fysioterapeuten og patienten.
Anette Liljensøe Ph.d. - stud., cand.scient.san.
Konsultation via webcam i almen praksis – fremtidens konsultationsform?
Social- og sundhedsuddannelsen - et kvalitetsløft til velfærdsområdet Kjeld Martinussen Vicesundhedsdirektør, Region Midtjylland.
Patient-information om medicin - hvad virker? (fokus på skr. information) Marianne Møller Farmaceut, Master i Professionel Kommunikation (MPK)
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Accelererede patientforløb:
Regionshospitalet Hammel Neurocenter Hospitalsenhed Midt "Hvad er udfordringerne og perspektiverne set i praksis?" ved ledende terapeut Lis Kleinstrup.
Forskningsenheden for Almen Praksis Århus Universitet Kvalitetsudvikling i almen praksis Marianne Rosendal & Peter Vedsted.
De første erfaringer – og udfordringer?. De første erfaringer – og udfordringer?
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Er nutidens kræftsygepleje rettet mod fremtiden ?
Rehabiliteringsbegrebet på Psykiatrisk Center Ballerup
Regionshospitalet Viborg
Præsentation af Karen Højmark
Dorte Damgaard, Afdelingslæge PhD Neurologisk afdeling
D OKUMENTERER VI NOK ? V. K VALITETSKONSULENT T OVE S ALTING S YGEHUS S ØNDERJYLLAND.
Monitorering af behandling og pleje i et accelereret patientforløb
Status projekt ”Bristede Drømme-Nyt håb” styregruppemøde
Ortopædkirurgisk afdeling Slagelse Sygehus Overlæge Anders Kunov.
En Praktikværts forventninger Hvilke forventninger/krav har praktikværten til eleven i VO/lærepladsen.
Aktuel forskning om fremmende og hæmmende faktorer i forbindelse med implementeringen af evidensbaseret praksis Temamøde Implementering af ergoterapeutiske.
22. November 2013 DANBIO kursus for Speciallægepraksis i reumatologi.
Hvordan opleves specialeplanlægningen på akutsygehusene? Christina Holm-Petersen, projektchef, ph.d. Baseret på en interviewundersøgelse blandt 13 lægelige.
S IRCULUS Patienttilfredshedsundersøgelse Marts 2016.
2016 En værdig død Sundhedsstyrelsens satspuljeprojekt.
Foreningen af Speciallægers visioner for KVIS v/Mikkel Holmelund, næstformand i FAPS Fredag den 29. januar 2010.
Kvalitetssikring i speciallægepraksis
Ulla Breth Knudsen Professor, overlæge, ph.d. Fertilitetsklinikken
Billeder i gif formatet
Manipulation af data Medieobjekter
Decentral hjerterehabilitering
Interaktiv skærm.
Arbejdshukommelse Interventioner.
Brugertest af nyt design på au.dk
KRONISK NON MALIGN SMERTE
Afgangen fra FAM - stafetmetoden
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Præsentation.
- Undervisning og dokumentation
Hvorfor brugerinddragelse ? Hvad og hvordan ?
Landskursus Fagligt selskab for Øjensygeplejersker
Problematik omkring udskrivelse af sammedagspatienter, som er aleneboende Proceduren i afd. er at sammedagspatienter, der bor alene, og som ikke kan overnatte.
IT-system for bløderpatienter og klinikere
Hvorfor en Sundhedsplatform?
Metoden brugerstyret behandling
Det nationale PRO-arbejde Fagligt Selskab for Lunge- og Allergi sygeplejersker d. 15. marts 2018 Sanne Jensen.
Præsentation.
Mål Du føler dig ventet og velkommen
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Præsentationens transcript:

Patientinformation altid ved hånden Mit forløb Operation for hudoverskud efter massivt vægttab Hvem er jeg Patientgruppe

En APP (applikation) Baggrund Formål Resultater/ ”Mit forløb”, App Det skal i høre om i dag

Baggrund Lav tilfredshed med forløb Forventninger der ikke indfries, ikke tilfreds med resultat. Manglende viden om hvad forløbet indebærer Dårlig kompliance? Eller dårlig information? Det vi oplevede var: det i ser her

Evidens Forventningsafstemning er vigtig. Uforløste forventninger fører ofte til lav patienttilfredshed Italesættelse af forventninger Realistiske forventninger Amreikansk studie, som er efterfulgt af dansk phd. Hed undersøgte man hvad patienterne fandt væsentlig.

Formål At opnå velinformerede patienter, der er kompetente og aktivt tager del i deres forløb og behandling Opnå større patienttilfredshed med forløb og resultat. Sikre ensartethed og kvalitet i informationen Udfordringen var dårlig forventningsafstemning, med både resultat og forløb. Forløbet specielt hvad angår forbedredelse på hvad der ventede en. Resultatet at man skulle være klar på det realistiske forventede resultat.

outcome Patientskole for postbariatriske patienter (mwl) præoperativ tværfaglig Mit forløb, app med patientinformation (mwl) ”En grønspættebog”

Mit forløb Information Billeder Videoer( intervews instruktioner mm. Animationer Speaking Konsultationer/ videokonsultationer

Eksempler på sider i app’en

Anvendelighed Pro data (patient reported outcome) som kan anvendes til kvalitetsudvikling . (Ex livskvalitet, helbred, funktionsniveau mm) Postoperative informationer/observationer Videokonsultation/billeder Chat Feedback

Hvor finder jeg mit forløb? Appstore Via google play På pc.

Tak for i dag