Patientinformation altid ved hånden Mit forløb Operation for hudoverskud efter massivt vægttab Hvem er jeg Patientgruppe
En APP (applikation) Baggrund Formål Resultater/ ”Mit forløb”, App Det skal i høre om i dag
Baggrund Lav tilfredshed med forløb Forventninger der ikke indfries, ikke tilfreds med resultat. Manglende viden om hvad forløbet indebærer Dårlig kompliance? Eller dårlig information? Det vi oplevede var: det i ser her
Evidens Forventningsafstemning er vigtig. Uforløste forventninger fører ofte til lav patienttilfredshed Italesættelse af forventninger Realistiske forventninger Amreikansk studie, som er efterfulgt af dansk phd. Hed undersøgte man hvad patienterne fandt væsentlig.
Formål At opnå velinformerede patienter, der er kompetente og aktivt tager del i deres forløb og behandling Opnå større patienttilfredshed med forløb og resultat. Sikre ensartethed og kvalitet i informationen Udfordringen var dårlig forventningsafstemning, med både resultat og forløb. Forløbet specielt hvad angår forbedredelse på hvad der ventede en. Resultatet at man skulle være klar på det realistiske forventede resultat.
outcome Patientskole for postbariatriske patienter (mwl) præoperativ tværfaglig Mit forløb, app med patientinformation (mwl) ”En grønspættebog”
Mit forløb Information Billeder Videoer( intervews instruktioner mm. Animationer Speaking Konsultationer/ videokonsultationer
Eksempler på sider i app’en
Anvendelighed Pro data (patient reported outcome) som kan anvendes til kvalitetsudvikling . (Ex livskvalitet, helbred, funktionsniveau mm) Postoperative informationer/observationer Videokonsultation/billeder Chat Feedback
Hvor finder jeg mit forløb? Appstore Via google play På pc.
Tak for i dag