Bænkebidere Et forløb for 2. klasse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Fysik/Kemi i samspil og udvikling Vejle Peter Norrild
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Grønt flag grøn læreruddannelse
Gjellerupskolen.
Måling af effekt af undervisningsforløb med ’Hvad er økologi?’
Lærerprofessionen.
Evaluering.
The Fittest will survive
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Nye krav og kompetencer i naturfag
Et uformelt læringsmiljø
Lærerprofessionen - en definition.
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
I Mariagerfjord Kommune vil vi frem- me børn og unges muligheder for at få del i de gode jobmuligheder i frem- tiden. Derfor vil vi gøre flere børn og.
-Et forløb i Natur/teknik og Dansk Klasse Vor Frue Skole 2013
Sprogtilegnelse d Ida Marie Holm.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
Uddannelsesparathed - hvad er det
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Planlægningsmodeller i det ny AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen.
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
Fysik/kemi – hvad er det?
Fra sanseindtryk til fagudtryk
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Lærerprofessionen.
Læring, kommunikation og samarbejde
Bæredygtighed – Naturfag
Innovation og fagligt samspil i biologi
Skoven Feltbiologi 8.klasse.
Årsplan – en kort en lang
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Lærings- og praksisfortælling
Konfliktforebyggelse
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
De seks bedste billeder fra gruppen
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
GF 2 - sosu Udkast.
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
Sprogbaseret læring i naturfag
Vision mission værdier handleplaner
Fra måske egnet til egnet Eud-Start Træningsbanen til en erhvervsuddannelse.
Fælles undervisning frem mod fælles prøve
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. MARTS 2016 BIG BANG 2016 LEKTOR EMERITA HELENE SØRENSEN AARHUS UNIVERSITET AU HVAD KAN PISA BRUGES.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Problemstilling hvordan? Den daglige undervisning! Prøven!
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Uddannelse for bæredygtig udvikling Randers Kommune den 19. oktober 2015.
En Praktikværts forventninger Hvilke forventninger/krav har praktikværten til eleven i VO/lærepladsen.
Praktisk Avatar Mesterlære Indhold Hverdag Under- viserne It i hverdagen Tema Rammer A vatar - S kolen Spillet om universet, solsystemet, naturfolkene.
Årsplan for børnehaveklassen Mariager skole
Evaluering.
Haiku.
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Avatar-Skolen Er du mester af ild, vand, luft og Jord? Er du en
Naturfag.
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Det handler om eleverne
En Praktikværts forventninger
Bogens titel: ”Okay!”. Uge 19 til uge 25, 2018
Prøven i Natur/teknologi
Innovation i Naturfaglige fag
Innovation i Naturfaglige fag
Kroppen og programmering
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Bænkebidere Et forløb for 2. klasse

Hvad ved jeg om bænkebidere Brainstorm hvor eleverne skriver alt det de ved om bænkebidere Elevernes læring skal i vidt omfang bygge på deres egne oplevelser, erfaringer, iagttagelser og undersøgelser, som skal medvirke til, at de udvikler praktiske færdigheder, kreativitet og evne til samarbejde.

Tegn en bænkebider Eleven kan anvende naturtro modeller Modellering i naturfag: Eleven kan skelne mellem virkelighed og model Eleven har viden om naturtro modeltyper

Spørgsmål til eleverne Hvor bor en bænkebider Hvordan ser en bænkebider ud Hvad spiser en bænkebider Hvad laver den om vinteren

Eksperimenter Hvilke slags fælder kan vi lave og Hvor skal vi stille dem Undersøgelser i naturfag: Eleven kan udføre enkle undersøgelser med brug af enkelt udstyr Eleven har viden om enkle undersøgelsesmetoder

Kommunikation: Eleven kan beskrive egne undersøgelser og modeller Viden fra ”Danske dyr” – ”skoven i skolen” Erfaringsopsamling fra eksperimenter

FagforMål Elevernes glæde ved at beskæftige sig med natur, teknologi, livsbetingelser og levevilkår samt deres lyst til at stille spørgsmål og lave undersøgelser både inde og ude skal vedligeholdes og fremmes. Eleverne skal udvikle forståelse af samspillet mellem menneske og natur i deres eget og fremmede samfund samt ansvarlighed over for miljøet som baggrund for engagement og handling i forhold til en bæredygtig udvikling