D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etablering af virksomhed
Advertisements

Erhvervsservicecenter for Københavns Amt
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Praktisk segmentering
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Visions oplæg Socialt samvær Knud/ Birger Opsparing
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Sikre IT-løsninger for fremtiden LBJ Finans LBJ Finans - Meget mere end blot et regnskabssystem.
Markedsvurdering.
1. Virksomhedens strategiske planlægning
IS-Strategi.
Salg og service Dag 1.
Virksomheder - definition
Hotellets koncept.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Valg af parametre.
[Produktnavn] Marketingplan
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Temadag om indkøb og udbud Torsdag den 25. oktober 2012 Peter Molbæk Driftsleder ITS.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick.
Introduktion til afsætning
3.1 Virksomhedens funktioner
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
GRUPPE 6.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Forretningsplanen Emner du skal have viden om ved start: Download forretningsplan i en word-fil på
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Parametermix - promotion
Virksomhedens udvikling
Målgrupper og segmentering
FORRETNINGSPLAN.
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Virksomhedens omverden
Arbejdsforhold Ansat hos Sanistål 2 Karrieremuligheder 3
Konkurrenceforhold afsætning.
Virksomhed og iværksættere
konkurrencesituation
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Agenda Præsentation af SWOT Afslutning
Idegrundlag og målsætninger
Præsentation af forretningsplan
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
ERHVERVSCASE Generelt
Business Model Generation
Mission, vision og forretningsidé
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Virksomheden Virksomhedsøkonomi Samfundsmæssige forhold Makroniveau
Præsentationens transcript:

D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017

Præsentation af min virksomhed. Navn: D/K Regnskab i/s. virksomhedstype: En servicevirksomhed. Virksomhedsform: Interessentskab. Ejerform: To ejere med gensidig hæftelse. Arbejdsfordeling: Se organisationsplan på hjemmeside

Arbejdsfordeling. Ejeren med eksamen i økonomi bruger alle 20 timer på kundebetjening hvorimod ejeren som er uddannet regnskabsøkonom kun bruger omkring 15 timer på kunderne og resten (5 timer i ugen) på firmaets eget regnskab. Den økonomiuddannet står for den generelle bogføring samt hjælper til i statusperioden. Ud over firmaets eget regnskab er økonomens opgaver klargøring af regnskab til revision, samarbejdet med revisoren og status også af kundebetjening i perioden mellem årsregnskaberne.

Virksomhedens idé. Hvad er ydelsen? Hvem skal have ydelsen? Regnskabsløsning til mindre virksomheder og erhvervsdrivende. Hvem skal have ydelsen? Mindre erhvervsdrivende og virksomheder. Hvordan skal i have ydelsen? At tilbyde hjælp til udførelse af regnskab og bogføring efter behov hos det enkelte firma.

Idégrundlag. SWOT-analyse. Stærke sider: God til økonomi, struktur, samarbejde med et statsautoriseret revisorkontor. Svage sider: Manglende erfaring med økonomisk rådgivning og regnskabsarbejde i den virkelige verden. Muligheder: Hvis firmaerne ikke har råd eller nok arbejde til at fastansætte en regnskabsmedarbejder. Trusler: Hvis firmaerne har fastansatte regnskabspersonale.

Målgruppen. SMUK-modellen S= Størrelse: Da mit firma henvender sig til mindre erhvervsdrivende, er målgruppen snævert M= Muligheder: Opsøgende arbejde, tiltag på nettet og velgørenhed. U= Udgifter: Udgifter til velgørenhed, søgeord på nettet og flyer til at dele rundt til firmaer. K= Konkurrence: De firmaer der har ansat nogle til regnskab og andre udbydere af samme produkt.

Konkurrenceforhold. Skydeskivemodellen er inddelt i fire faser: samme produkt til samme målgruppe, samme kategori, samme behov og alle produkter. Dette betyder for D/K Regnskab I/S at i fase 1 er regnskabsuddannede personer. Fase 2 hvor revisorerne befinder sig og fase 4 er de firmaer der vælger at spare pengene og selv vælger at lave deres regnskaber.

Nær og fjern miljø. I D/K regnskab I/S er det kunderne, leverandører og konkurrenter som div. økonomikyndige der befinder sig i nærområdet. I fjernmiljøet befinder faktorerne økonomi (højkonjunktur/Lavkonjunktur), lovgivning (skatteloven, rådgivningsloven), teknologi (udvikling af programmer)

Parametermix. 4 P Modellen. Produkt: Dybt sortiment med funktionel kvalitet og personlig betjening. Pris: Er taget efter både konkurrenterne og virksomhedens omkostninger. Placering: I Vejen da det er centralt i kommunen. Promotion: Personlig relation, reklame ved firma arrangementer

Personalepolitikker. IT-politikker: Firmaets computere er kun til arbejdsbrug. De sociale medier er kun til reklamer. Fremtoning: Medarbejderne er velsoigneret og velklædt, når de er på arbejde Opførsel: Venlig og fokuseret. Ansvarlighed: At medarbejderne kommer til tiden og overholder alle indgåede aftaler med kunden, har styr på og arbejder koncentreret med opgaven.

Kontorindretning

Budgetter Etableringsbudget: Driftsbudget for år 1:

Håndtering af opgaver. Da budgettet og regnskabet er en del af firmaets eget drift, er det regnskabsøkonomen der står for den del. Alt hvad der har med de enkelte kunder, er det den medarbejder der står for alt kontakt.

Salgsfremmende aktiviteter. Event: Deltage i forskellige firmaarrangementer. Velgørenhed: Giver årligt et beløb til forskelligt velgørenhed. Søgeord: Køb af søgeord på google.

Overvejelse omkring firmaets eksistens. I min branche giver det ingen mening at have fysisk butik da jeg ikke har noget fysisk produkt.