09-05-2018.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Forandring, forankring og fælles fokus
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Emne: Kirke og gudstjeneste
Å.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
Relationer – Omgangstone
Omgangstone og kollegialitet
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Lederkonferencen 9. juni 2010
Fokus på Kerneopgaven Anders Seneca, Dogmekompagniet.
Lærerpræsentation.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
IMPLEMENTERING AF MONOPOLBRUDDET Topledelsens udfordringer og ansvar Fjerde kvartal, 2015.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Kompetence-udvikling
De seks tænkehatte (Edward de Bono)
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
Modul 3.3 – At arbejde med læring
SUF - gevinstrealisering
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Onlinemøder DES, 11. september Lluis Armangué, Københavns Kommune
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Adfærdsdesign: Sådan bruger du værktøjerne
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Innovation.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Personalemøde – opfølgning på MTU
BADMINTON Netværksmøde foråret
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Statens HR – Implementeringskoncept
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2019
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

09-05-2018

Introduktion til ”Find kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Øvelsen Målgruppen Tilgangen Ambitionen Værdien Kerneopgavedefinition 09-05-2018

Formålet med øvelsen er, at få et fælles billede af jeres kerneopgave. Igennem øvelsen får medarbejderne mulighed for at komme med inputs, og afslutningsvis udarbejdes første bud på en kerneopgavedefinition. arbejde med jeres målgruppe, tilgang, ambition og værdi. 09-05-2018

Forberedelse I skal bruge følgende: I skal gøre følgende: Et lokale, der er egnet til gruppearbejde. Tuscher og post-it blokke til alle grupperne. De fire tilhørende A3 plakater – plakaterne er nummererede. I skal gøre følgende: Udpege en tovholder. Tovholderen kan være en leder eller en anden person, der er i stand til at styre jer igennem øvelsen. Etablere grupper af fem til seks deltagere. Det er en god ide at blande grupperne på tværs af funktioner og faggrupper. 09-05-2018

Indledning Lederen indleder med en kort introduktion og rammesætning til dagens arbejde, herunder: Hvorfor vil vi arbejde med kerneopgaven? Hvilke aktiviteter vi vil igangsætte? Hvordan aktiviteterne spiller sammen med de processer, der allerede er i gang hos os? Hvilke gevinster vi forventer at opnå gennem arbejdet? 09-05-2018

Øvelsen Øvelsen består af fem runder. I de fire første runder skal I arbejde med dimensioner, der er vigtige i forhold til at forstå og definere jeres kerneopgave. De fire dimensioner er: Målgruppe Tilgang Ambition Værdi I den 5. runde skal I på baggrund af drøftelserne i de fire første runder forsøge at give et første bud på kerneopgaven. 09-05-2018

Målgruppen Hvem er vi sat i verden for? Hvem kan ikke undvære os? Skriv jeres svar på post-its og placer dem på den tilhørende plakat nr.1. 09-05-2018

Tilgangen Hvordan løser vi opgaven – med målgruppen eller for dem? Hvilken oplevelse vil vi gerne give målgruppen? Skriv jeres svar på post-its og placer dem på den tilhørende plakat nr. 2. 09-05-2018

Ambitionen Hvad skal vi lykkes med sammen? Hvad vil vi gerne være kendt for? Skriv jeres svar på post-its og placer dem på den tilhørende plakat nr. 3. 09-05-2018

Værdien Hvordan kan målgruppen mærke, at vi sammen lykkes? Hvad ville målgruppen mangle, hvis vores afdeling ikke fandtes? Skriv jeres svar på post-its og placer dem på den tilhørende plakat nr. 4. 09-05-2018

Definition af kerneopgaven Hvad fortæller jeres definition af målgruppe, tilgang, ambition og værdi om jeres kerneopgave? Husk at kerneopgaven er i ental og jeres formulering skal leve op til følgende tre kriterier: Kerneopgaven er en fælles opgave. Alle funktioner og faggrupper skal kunne se sig selv i kerneopgaven. Definitionen skal omfatte de borgere og/eller brugere, som I gør en forskel for. Forsøg at fuldende sætningen: Vi lykkes, når de (målgruppen), oplever at vi sammen… 09-05-2018