Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afKim Jespersen Redigeret for ca. et år siden
1
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min
2
Jeres præsentationer Hver gruppe har 10 minutter til at præsentere Så hvad gør man? Skaber en rød tråd i præsentationen Fortæller om vinklen Viser resultaterne
3
Den gode præsentation Mødet – sandhedens øjeblik (mantra indenfor salg og service) Fortæl først hvad du vil fortælle, fortæl det og fortæl til sidst hvad du har fortalt Indledningen er vigtig – hvordan? Vær selektiv om pointer/emner – et ad gangen med få argumenter Den journalistiske nyhedstrekants relevans eller byg op
4
Den gode præsentation Kropssproget: Husk at I er på inden I åbner munden Front mod tilhørere, øjenkontakt/kig rundt i lokalet Stå stille eller gå rundt? Høj og klar stemme i roligt tempo – tiden til trods Gestikuler gerne og brug ansigtsudtryk, der afspejler indholdet ’No-No’: Røre ved halskæder, tøj, ur, etc Klikke med kuglepen og lege med vandflasker Stirre på loftet eller vinduet Grimasser og indifferens ved andres fremlæggelse – I er en enhed Ikke stå alle sammen samlet øhh – lyde og mange fyldord.
5
Elevatortalen – en variant Scenariet: I møder en person i en elevator, der kunne være interesseret i jeres løsning. Der er ca 30 sek til at fortælle Udgangspunktet: Kend jeres koncept – hvad går ideen ud på? Hvem: Hvem er I og hvem er jeres målgruppe? Er målgruppen for jeres pitch og ideen den samme? Output: Hvilken værdi tilfører I? Performance: Lav oplægget og øv det, gå med på legen Dialog: Det er en del af legen at få udfordrende/afklarende spørgsmål I jeres tilfælde får I 10 minutter i stedet for 30 sekunder
6
Tips og tricks Formen er vigtig (kropssprog 55%, stemmeføring 38%, ord 7% - skræmmende!) Brug metaforer og visuelle udtryk Forskellige start strategier Start med et spørgsmål, paradoks, fakta, etc Start med hovedbudskabet Sig hvem I er og hvem I taler til
7
Inspiration til opbygning Introduktion Spørgsmål, anekdote, situation fra virkeligheden, humor, påstand Præsentation af fakta X % af alle danskere er…, de sidste 5 år er udviklingen…, amerikanernes forbrug af x steg sidste år med x%, om 3 år er der x flere fattige, osv Bevis/sælg Vores koncept løser denne opgave sådan, fordi Vores løsning får besøgende til Paramount, fordi Gendriv/betvivl Nogle gange kan det være strategisk smart at lade tilhørerne vide, at ens ide kan lyde vild, uopnåelig, svær at finansiere Samle op/konklusion End op med at vise, hvilken værdi, jeres løsning giver
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.