Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Advertisements

Social kapital – rig på relationer
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
På vej mod en innovativ offentlig sektor
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Hvad er det der sker, når der ingenting sker?
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Gruppe 6 Præsenterer POLSAM Politiets nye IT system.
Deltag i konkurrencen om det mest succesfulde telemedicinske initiativ på Center for Telemedicins konference den 9. oktober Brug evt. skabelonen.
Tillid Temadag for AMIR
Klare mål og ansvar for resultater - Et praktisk eksempel.
OUH-to-go (workflow-to-go®)
Nogle udgangspunkter, begreber og principper for at anerkende realkompetencer.
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Folkeskolereform 2014.
EPJ Messedag den 9. april 2013 Koncerndirektør Ole Thomsen.
Dagsorden 1.netværksmøde matematik
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Mål på flere niveauer Centralt niveau: Klare politiske mål for centrale velfærdsområder – og mindre detailstyring. Kommuneniveau: Kommunale mål og ansvar.
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Forudsætninger for en god samtale
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Eva Sørensen Roskilde Universitet. Old Public AdministrationNew Public ManagementNew Public Governance.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
Ny regering, nye tider – dag 1
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
1 ▪ Sundhedsaftaler og forventninger til det fremtidige samarbejde  Sundhedsaftalerner er indberettet til Sundhedsstyrelsen.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
IT-strategi i Glostrup Kommune - Nu og i fremtiden Henriette Graff Nielsen Maria Hvenegaard Carsten M. Smidt Peter Haargaard Morten Lind.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Rehabiliteringsteamets arbejde Oplæg: Søren Thygesen socialrådgiver – faglig konsulent Holbæk Kommune Kompetencecentret - Jobservice.
Konference om kvalitetsreformen torsdag den 2. oktober 2008 Kvalitetsreformen på sundhedsområdet v. Kontorchef Svend Særkjær, Ministeriet for Sundhed og.
Mediebåren patient kommunikation Projekt skriftlig patientkommunikation.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Kontanthjælpsreformens betydning -i forhold til arbejdet med de unge Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland Jørgen Dan Pedersen centerleder.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Oktober 2008 Budget Vedtaget budget. Oktober 2008 Budget Minusmål Økonomi- og Planudvalget Budgetområde 1.01 Personalereduktion.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Velkommen til Round Table
Sådan arbejder den gode TR
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
digitaliseringsstrategi
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Kvalitet i plejen.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Tillidsdagsordenen i Københavns Kommune
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
3-timersmødet 2017.
Centralforeningen for Stampersonel
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Tag snakken – bryd vanerne
Hvorfor en Sundhedsplatform?
LP ledertalentudviklingsforløb
De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i fællesskab? Hvordan kan vi på vores arbejdsplads sikre, at arbejdstiden bruges fokuseret på kerneopgaven, og at ressourcerne anvendes effektivt? Hvilken rolle og hvilket ansvar har medarbejderne, og hvilken rolle og hvilket ansvar har lederne?

Er der barrierer i forhold til at gøre det, vi gerne vil? Hvem – hvilket niveau, hvilken myndighed – har kompetencerne til at gøre noget ved det? Hvilke initiativer har vi allerede iværksat, der understøtter arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering? Hvad vil vi gerne gøre mere/mindre af i fremtiden?

Hvad kan vi gøre for, at arbejdstilrettelæggelse, arbejdsgange og samarbejde bidrager til en øget kvalitet i forhold til patienten? Hvad kan vi gøre for at tænke i anderledes, smartere og mere effektive løsninger?

Hvad skal der til for at sikre, at krav til dokumentation og registreringer er med til at øge kvaliteten i arbejdet for patienterne? Hvilke kompetencer og hvilken læring i organisationen – ledere og medarbejdere på tværs - understøtter en øget kvalitet for patienterne?

Hvad kan vi gøre for, at regler og procedurer lægger beslag på så få ressourcer og gennem-føres med så få procedurer som muligt? Hvad gør vi for at bidrage til, at de krav, som vi selv eller andre stiller til dokumentation og registreringer, er i tråd med aktuelle behov?

Hvad gør vi med opsamlet viden om procedurer, som virker unødvendige, med henblik på enten at få dem forklaret eller afviklet? Hvad gør andre for at forankre arbejdet med at sikre kvalitet og en bedre ressource-anvendelse i arbejdet - og hvad kan vi lære af det?