Landsdækkende virksomhedskampagne

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
NETVÆRKSMØDE EVALUERING 3. NETVÆRKSMØDE.
Advertisements

Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Profil-værktøj til unge på uddannelseshjælp Kursus April 2014.
Matchningsprojektet Resultater og anbefalinger Den 20. november 2013.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Nytteindsats V/ Anne Riis.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målet for virksomhedsindsatsen 2014 v/ Beskæftigelsesregionen Roskilde, 24. september 2013.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde for Teamledere aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere Onsdag den 10. december 2014.
Side Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning KØBENHAVNS KOMMUNE Master titel: Gill Sans Bold 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Brug.
Det regionale Beskæftigelsesråd Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til netværksmøde om virksomhedsindsatsen.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværksmøde v/ Fuldmægtig Kristina Vestergaard Nielsen og Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
HOVEDSTADENS REKRUTTERINGSSERVICE. MÅL Visionen for Hovedstadens Rekrutteringsservice (HRS) er at sikre, at virksomheder med opgaver på de store bygge-
Talent og kompetencer i verdensklasse Seminar den 23. juni 2011 om vækst og beskæftigelse i Østdanmark v/direktør Joost Nielsen, Regional Udvikling.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats Indsatsen består af Ekspertrådgivning og inspiration Forskningsprojekt på de regionale arbejdspladser.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Rationel farmakoterapi Speciallægeuddannelsen i almen medicin.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Kick-off på landsdækkende mødebookingkampagne Kort om os Kommunikation der styrker beskæftigelsen.
Uddannelsesdag om ungekampagnen 13. januar 2012 Kontorchef Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til fælles temadag om opfølgning på akutindsatsen og det fremtidige samarbejde d. 28. august 2013.
Tema 2 Rekrutteringssituation i Østdanmark
Forberedelse til kick off 7. december 2016
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Hvordan kommer vi af med fordomme og stigmatisering? Anne Lindhardt
Frivilligheden i Vordingborg
Akkreditering i speciallægepraksis
En forenklet beskæftigelsesindsats
ÅRHUS AFDELING.
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
Målopfølgning – Erhvervs- og Beskæftigelsesudvalget
Handlingsplan for øget gennemførelse
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Internationale virksomheder til trekantsområdet
Netværksmøder - voksenlærlingeordningen
Tilsyn med Produktionsskolerne
Briefing vedrørende indsatsen omkring det psykiske arbejdsmiljø
Særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
RAR Sydjyllands indsatsområder Status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven Koordinationsforum Sydjylland – august 2018.
RAR Fyns indsatsområder Status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven Koordinationsforum Fyn – august 2018.
En god start på lægelivet
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Voksenvejledningsnetværk Delresultater fra evalueringen
Kulturmetropolen Festival & Events 2.0.
Skoleudvikling i Praksis 1
Modeller for fælles uddannelseskøb og kommunikationsveje
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Netværksmøde - Sundhedsøkonomi
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
En forenklet beskæftigelsesindsats
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Workshop 1.
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Danmarkspanel uge
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Strategi Til markedsføring
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Manual til indsendelse af BUDGET
Præsentationens transcript:

Landsdækkende virksomhedskampagne 2015-2016 Kick off-møde 3. november Velkommen. Godt at se så mange. God start på kampagnen: 38 jobcentre i Østdanmark er med på begge spor i kampagnen. Præsentation af holdet: Susanne, Berit, Jane, Sten og Kirsten Henrik Myrner, Wanek & Myrner 3. November 2015

Program Baggrunden for kampagnen Indhold i kampagnen Forberedelse og gennemførelse af kampagnen + samarbejdet mellem jobcentret og Wanek & Myrner Opfølgning og evaluering

Baggrunden for kampagnen Synlighed om Jobservice Danmark - Nem adgang til beskæftigelsessystemet - Ønske om flere Jobserviceaftaler - Flere jobåbninger/aftaler til flygtninge Styrke samarbejdet mellem jobcentre og virksomheder, der ikke aktuelt samarbejder med jobcentrene Vedvarende ønsker om fælles kampagne! Grundlæggende er regeringen optaget af, at mangel på arbejdskraft ikke står i vejen for fortsat vækst. Det samme gælder det landsdækkende beskæftigelsesråd – BER – og vore tre regionale RAR. Målet er 50 jobserviceaftaler på landsplan med større landsdækkende virksomheder. Jobcentrene har i årevis opfordret os til at iværksætte en regional/landsdækkende kampagne

Formålet med kick off-mødet At skabe fælles ramme om kampagnen Ny model for besøg: AMKerne er ansvarlige for besøg i virksomheder med over 100 ansatte – jobcentrene for virksomheder med færre end 100 ansatte Kommentarer og spørgsmål til kampagnen Nogle besøg vil ske i fællesskab mellem AMK Øst og jobcentret – og evt. de nye rekrutteringsfællesskaber. Hvis vi oplever, at virksomheden ønsket mødet for at få mere information om Jobservice Danmark, vil det ofte være spild af tid, at jobcentret deltager. Hvis vi kommer ud og oplever, at virksomheden vil noget mere – jobserviceaftale mv – så vil jobcentret blive inddraget. Alle jobcentre vil få liste over de virksomheder i jeres kommune, som AMK Øst vil besøge. Hovedstadens Rekrutteringsservice og – lige om lidt – Nordsjællands Rekrutteringsservice er nye spillere på holdet.

Kampagnen Landsdækkende kampagne 71 jobcentre deltager, heraf 38 i Østdanmark Op til 250 Jobservice Danmark-besøg Ca. 2.850 besøg, foretaget af jobcentrene Kampagnen kører frem til 31. marts 2016 De få – seks – jobcentre i Østdanmark, som ikke deltager, er typisk i gang med deres egen kampagne eller ved at omlægge virksomhedsindsatsen/implementere ny strategi. Alle møder vil blive phonet/booket i 2015 – også de besøg, som foretages i januar-marts 2016.

Indhold i kampagnen - Jobservice Danmark-sporet Direct mail fra Beskæftigelsesministeren med flyer om Jobservice Danmark On line-markedsføring på LinkedIn Bannerannoncer på udvalgte arbejdsgiverorganisationers hjemmesider 250 Jobservice Danmark besøg Hovedbudskabet er rekruttering – at bistå virksomhederne med at skaffe arbejdskraft samt virksomhedspartnerskabet Sammen om integration. 1.500 virksomheder vil modtage brevet fra Beskæftigelsesministeren. Langt hovedparten – 700 ud af 1.500 større landsdækkende virksomheder, som er i målgruppen for Jobservice-Danmark, ligger i Østdanmark. Udfordring.

Indhold i kampagnen - Virksomhedsservice-sporet (Phoning af) 2.850 besøg, foretaget af jobcentrene Kampagnemappe med faktaark Kampagnekatalog Guide med råd og tips til det gode virksomhedsbesøg Møderegistreringsark til opfølgning Faktuelle oplysninger Resultater; jobordre og pladser Opfølgningsaftaler Andre bemærkninger Jobservicedanmark.dk Vi vil under Jobservice Danmark-besøgene naturligvis lytte til – og følge op på – hvis virksomheden har ønsker og behov, som jobcentret kan opfylde. På samme måde opfordres jobcentrene til, hvis de kommer ud til en virksomhed, som har ønsker og behov ud over kommunegrænserne, at tænke Jobservice Danmark ind i løsningen.

Fordelingen af besøg 75 procent af besøgene er fordelt ligeligt blandt alle 71 deltagende jobcentre 25 procent er fordelt ud fra nøgletal: Antal og andel beskæftigede i den enkelte kommune 75% af besøgene er fordelt lige blandt alle jobcentre, således at de mindre jobcentre også får en væsentlig andel af besøgende, mens de 25% er ud fra kriterier på antal og andel beskæftigede, der kendetegner den enkelte kommune. Antal beskæftigede siger noget om beskæftigelsesbehovet i virksomhederne.

Opfølgning og evaluering Registrering af, hvad kom der ud af besøget, og opfølgning på, om jobordrer/pladser besættes Survey (online) blandt virksomheder, der besøges, herunder opfølgning på aftaler, virksomhedens oplevelse mv. Opfølgningen er vigtig: Virksomheden skal opleve, at der følges op på besøget, og at jobcentret leverer det, der er aftalt (fx ledige til jobordrer). Erfaringen fra tidligere kampagner viser, at det kan være en udfordring. Vi skal kunne dokumentere over for centrale myndigheder og politikere, at kampagnen har effekt. Så vi kan få penge til den næste kampagne. Der er udarbejdet et registreringsskema, som vi opfordrer jer til at udfylde umiddelbart efter besøget. a Evalueringen anvendes til at Dokumentere kampagnen og virksomhedsindsatsen, herunder om der følges op på aftales, og om jobordrer/pladser bliver besat Optimere den fremadrettede strategi – og øge samarbejdet med virksomhederne