Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afNicklas Rasmussen Redigeret for ca. et år siden
1
Side Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning KØBENHAVNS KOMMUNE Master titel: Gill Sans Bold 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans Regular 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans Regular 15pt) Ungekampagne 2012 Inspiration fra jobcentre med digital virksomhedskontakt Ved Elisabeth Halskov Jensen, Jobcenter København
2
Side Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning KØBENHAVNS KOMMUNE Master titel: Gill Sans Bold 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Regular 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans Regular 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans Regular 15pt) Mulige strategier for nyhedsbrev Marketing – salg eller leads (henvendelser), der fører til salg Service – nye abonnenter, behandling af ordrer, tilmelding til arrangementer osv Køb/salg – direkte handel Redaktionelt stof – artikler Research – surveys, evalueringer osv
3
Side/ Dias titel: Gill Sans Bold 30pt (ALL CAPS) Body tekst: KØBENHAVNS KOMMUNE Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Virksomhedsservice’ strategier Virksomhedsnyt startede som en del af en virksomhedskampagne i 2009 (8.000 virksomheder blev tilbudt Virksomhedsnyt – 2.500 sagde ja) Nyhedsmailen skulle minde virksomhederne om Jobcenter Københavns tilbud til virksomheder og motivere til at bruge dem (blød marketingstrategi) Nyhedsmailen fortalte om nye tiltag og events og bød på gode råd og succeshistorier i forbindelse med eksisterende tiltag/ordninger i jobcentret (redaktionelt indhold blandet med service) 22. september 2016Ungekampagne – inspiration fra jobcentre med virksomhedskontakt3
4
Side/ Dias titel: Gill Sans Bold 30pt (ALL CAPS) Body tekst: KØBENHAVNS KOMMUNE Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Gode erfaringer med Virksomhedsnyt Det bliver læst (Åbningsrate på ca. 35% hver gang; 30% er en god rate) Abonnenterne holder fast (meget få afmelder sig aktivt) Virksomhederne åbner det, når det er relevant (rekruttering, branche-relevans) Den personlige afsender er god (vores chef) 22. september 2016Ungekampagne – inspiration fra jobcentre med virksomhedskontakt4
5
Side/ Dias titel: Gill Sans Bold 30pt (ALL CAPS) Body tekst: KØBENHAVNS KOMMUNE Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Vedligeholdelse af nyhedsbrevet Hver måned melder 5-10 virksomheder fra Mange bouncer pga fejl, de skifter job eller e- mailopsætning ændres Medie-tendenser ændres Teknologien ændrer sig Listen over abonnenter skal vedligeholdes Ringe til ”fejl”-kontakter Iværksætte ny kampagne for at skaffe abonnenter Tilpasning til ny teknologi Fx Smartphone-udgave 22. september 2016 Ungekampagne – inspiration fra jobcentre med virksomhedskontakt 5
6
Side/ Dias titel: Gill Sans Bold 30pt (ALL CAPS) Body tekst: KØBENHAVNS KOMMUNE Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Nyhedsbrev som kampagneværktøj Vores erfaringer Virksomhederne skal have noget ud af det: Regelmæssige tilbud om aktiviteter, nyhedsartikler eller noget helt tredje Forventningsafstem: Hvor tit vil I sende nyhedsmail? Gør det kort og overskueligt Brug nyhedsbrevet som ’sidste krog’, når du taler med en ny virksomhed (”Vi har også et nyhedsbrev …”) Brug nyhedsbrevet og dets tilbud (fx temamøder) til at følge op på virksomheden (”Har du set vores aktuelle tilbud?”) 22. september 20166 Ungekampagne – inspiration fra jobcentre med virksomhedskontakt
7
Side/ Dias titel: Gill Sans Bold 30pt (ALL CAPS) Body tekst: KØBENHAVNS KOMMUNE Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Nyhedsbrevet som kampagneværktøj Opmærksomhedspunkter Integration: Nyhedsbrevet skal spille sammen med de andre medier og platforme, I bruger (web, Facebook osv) Nyhedsbrevet må ikke forveksles med reklame – skriv ikke ’gratis’, ’tilbud’ el. lign. (= det ryger i spamfilter, eller virksomheder melder fra) Lad ikke nyhedsbrevet stå alene: Organisationen skal bakke op Den skal både ’fodre’ og bruge nyhedsbrevet 22. september 2016Tilføj præsentationens titel i Vis --> Sidehoved/Sidefod7
8
Side/ Dias titel: Gill Sans Bold 30pt (ALL CAPS) Body tekst: KØBENHAVNS KOMMUNE Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen Konklusion på nyhedsbrev Er døråbner Holder gryden i kog Er et medie i sin egen ret - vælg det der passer til jer Kan bruges med omtanke som kanal for kampagner Er godt som ’sidetilbud’ i kampagner og ved besøg 22. september 20168 Ungekampagne – inspiration fra jobcentre med virksomhedskontakt
9
Side/ Dias titel: Gill Sans Bold 30pt (ALL CAPS) Body tekst: KØBENHAVNS KOMMUNE Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen E-mails: Jo mere personlig, desto bedre Her virker det Som uddybning: Når du bruger e-mail til at følge op på en telefonkontakt med det formål at booke virksomhedsbesøg Som fleksibelt værktøj for begge parter efterfølgende Her virker det ikke Hvis e-mailen ikke er til en navngiven person (info@) Hvis du kun bruger e-mail som opfølgning: Brug telefon, hvis virksomheden ikke svarer på e-mail 22. september 20169 Ungekampagne – inspiration fra jobcentre med virksomhedskontakt
10
Side/ Dias titel: Gill Sans Bold 30pt (ALL CAPS) Body tekst: KØBENHAVNS KOMMUNE Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen ”Den væsentligste grund til at abonnere på et nyhedsbrev er, at man ønsker at få rabatter og særlige tilbud, gratis gaver og viden om kommende produkter. Og alene ønsket om rabatter og særlige tilbud gælder for omkring 70 % af abonnenterne.” Jan Lundquist på K-Forum Kontakt: Elisabeth Halskov Jensen vg32@bif.kk.dkvg32@bif.kk.dk Ungekampagne – inspiration fra jobcentre med virksomhedskontakt
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.