AMU _ FKB 2258 Omfang på HåndværkerAkadmiet 54 virksomheder besøgt

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Advertisements

Læremidler til Madkamp 2015 Kirsten Marie Pedersen Madkundskab UC Lillebælt/Læreruddannelse n på Fyn.
Patientuddannelse – en medicinsk og social teknologi: udfordringer for fremtiden Lone Grøn, Dansk Sundhedsinstitut, MTV Seminar: Patientuddannelse.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Mor og barn hos lægen. Hvordan vi har arbejdet med at forbedre kommunikationen – og hvad vi har fået ud af det Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målet for virksomhedsindsatsen 2014 v/ Beskæftigelsesregionen Roskilde, 24. september 2013.
Madkamp - DM i madkundskab OVERSKRIFT MADKULTUREN INTRODUKTION TIL MADKAMP.
Klar til 10. Klasse! Præsentation. Plan for indskolingen Indmeldt Forældre/elev/skole-møde I DAG! Indslusningssamtaler Brev om endelige valg – 1. juni.
Mærsk Nielsen HR IKT i arbejdsmarkedsuddannelserne - Resultater af en analyse Workshop-seminar 19. september 2012 Lizzie Mærsk Nielsen.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
1. klasse skriver fagbøger - eksempel på undervisningsforløb fra Hattingskolen 2007.
HJÆLP NÅR LEKTIERNE ER SVÆRE 3x - 4 = 0? x=?? Hvordan løser jeg? Vil du gennemse min synopsis? Hvordan løser jeg en ligning med.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Rent bord med FVU START Kunsten at rette op på fortidens synder.
BAI’s skolekonference – Hotel Koldingfjord
Feltopgave 1 Julie-Marie Terkildsen
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Vejledning: selvbetjeningssystem
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
At udfordre eleverne på deres valg, også i forbindelse med uddannelsesmessen Lektor Marianne Tolstrup, UCL
Læseløft Syd og ”Den sproglige Dimension”
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
THY Business Breakfast.
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Prøveformer - AMU Opgave: Udvikling af prøveform – praktisk/teoretisk
Skolernes kvalitetsrapport
Undervisning og formativ feedback
Vidensbrønden Et interaktivt læringsgulv
Inspiration spørgsmål og Billeder
Portfolio IT B.
Borgere i offentlige rum - Data om ophold og færden
SRP - Skriveperioden ÅSG 2017.
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FÆLLES målstyring i matematik
Handlingsplan for øget gennemførelse
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Den Nationale Guideline for Organdonation

Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
Projektleder Jan Hauerslev
Temadag 2018.
SRP - Skriveperioden ÅSG 2018.
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
SOSU NORD, praktikken og elevplan
2017/dashboard Arbejdsmiljødag /dashboard.
Tværsektorielt patientsikkerhedsforum Syd Status på UTH
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Kursus for personer med demens og pårørende
Hvordan vi taler sammen Giraf & Ulve sprog
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Quiz Uge 2 – mandag.
Danmarkspanel uge
Velkommen Ny Studieordning fra efteråret 2019 Kort introduktion og oversigt i forhold til studieordning Princip fordeling for kliniske undervisnings.
Per Clausen, Uddannelsesnævnet
Undervisningsplanlægning
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Er din virksomhed en hobby med indbygget job i
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

AMU _ FKB 2258 Omfang på HåndværkerAkadmiet 54 virksomheder besøgt Mission AMU _ FKB 2258 Omfang på HåndværkerAkadmiet 54 virksomheder besøgt Ca. 130 virksomheder yderligere kontaktet pr. telefon Prioriteret liste over svar ud fra spørgeguide Kundeservice (mersalg) Kommunikation og samarbejde (tværfaglig forståelse) Arbejdsmiljø Nye regler og love (BR15 m. m.)

Prøveformer - AMU Opgave: Udvikling af prøveform – praktisk/teoretisk Mission Prøveformer - AMU Opgave: Udvikling af prøveform – praktisk/teoretisk Afprøvning af prøveform i ordinære undervisningsforløb Evaluering af prøveform Anbefalinger i samarbejde med BAI og uddannelsesudvalg 43996 – Personlig sikkerhed ved arbejde med epoxy og isocyanater 45651 – Sikkerhed var arbejde med kold asfalt og bitumen 42879 – Termografering af bygninger

Prøveformer - AMU Udvikling: Mission Prøveformer - AMU Udvikling: Teoretisk prøve – papir, mundtlig eller digitalt Praktisk prøve - (som før) udførelse Kombineret prøve – teoretisk test og samtale om praktisk opgave Erfaringer indhentet med digitale prøver kombineret med samtale om praktisk prøve. (eks. 42879 – Termografering af bygninger)

Prøveformer - AMU Udvikling Mission Prøveformer - AMU Udvikling Mulighederne er utallige – på EUC Nord kender vi bla. a. Learn It (EUC Nordvest) Sokrative Kahut Forms (365) QuestBase http://www.questbase.com/my/ Opsætning af tests http://my.questbase.com/take.aspx?pin=2473-8231-1776 eksempel

Prøveformer - AMU Erfaringer med QuestBase Mission Prøveformer - AMU Erfaringer med QuestBase Gode muligheder for at variere spørgsmål og svar måder. Mulighed for at justere kontrol og sikkerhed. Der kan kobles dokumenter, billeder m. m. på ifm spørgsmålene Betalingsprogram Opsætning ikke på dansk

Prøveformer - AMU Hvad siger deltagerne: 40 deltagere har svaret Mission Prøveformer - AMU Hvad siger deltagerne: 40 deltagere har svaret

Prøveformer - AMU Konklusion: Stor tilfredshed med denne prøveform Mission Prøveformer - AMU Konklusion: Stor tilfredshed med denne prøveform Ingen føler sig utryg ved digital test En stor del giver udtryk for, at der er rigelig med tid. 90% mener, at denne form for test giver et gyldigt billede af den viden man har tilegnet sig 90% mener at en test af denne type også bidrager med læring under selve testen Digitale tests sparer rettetid.

Prøveformer - AMU Spørgsmål som ledetråde i Åbent Værksted. Mission Prøveformer - AMU Spørgsmål som ledetråde i Åbent Værksted. Forsøg med spørgsmål som udgangspunkt for deltageraktivitet i Åbent Værksted. 47338 Farlige stoffer i byggebranchen - Fortidens synder Læsestof, slideshows, tabeller, billeder ligger tilgængelig på Office 365. Spørgsmål leder deltagerne frem til den rigtige viden gennem afvekslende opgaver og udfordringer

Prøveformer - AMU Anbefaling fra HåndværkerAkademiet. Mission Prøveformer - AMU Anbefaling fra HåndværkerAkademiet. Digitale tests er jo ikke nyt, og derfor meget andevendelige, men man skal gøre sig klart, hvad en test skal vise og afstedkomme. I stort set alle læringsforløb finder man teori og praktik side om side, som noget vigtigt for en læring, og derfor vil en kombination af digital test og samtale om noget udført arbejde. Det er vores oplevelse, at mange tager en digital test mere alvorligt end en test udleveret på papir. Måske er det en skrøne, men underviseren der udlevere testen kan man jo måske lokke lidt hjælp ud af. En PCer holder sig til konceptet. Og dog - så har man jo Google lige ved hånden, og det må så løses på en eller anden måde. En åbenlys fordel er den tid, der kan spares ved rettearbejde.