Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Jobrettede samtaler På rådgiverniveau

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Jobrettede samtaler På rådgiverniveau"— Præsentationens transcript:

1 Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
Produktionsstyring Jobrettede samtaler På rådgiverniveau

2 Hvorfor interesse for antal samtaler pr. uge?
Overholdelse af loven (som minimum) Overholdelse af borgers retskrav Fordi samtaler virker For at have indikatorer for, om rådgiver har den tid der skal til For at overholde de fastsatte produktionsmål For at kunne fastsætte normtal for antal sager pr. rådgiver Måltal: Rettidige jobsamtaler 95% Antal samtaler pr. uge iflg. minimumskrav

3 Vores roller i den daglige drift
Teamleder: Har det endelige ansvar for at mål nås og at der er balance mellem tid og opgaver hos den enkelte medarbejder. Har personaleledelsen Italesætter målene på møder Deltager på gruppemøder Informeres om evt. udfordringer Deltager i drøftelser/beslutninger af løsninger

4 Vores roller i den daglige drift
Driftskoordinator Står for den daglige drift Sikrer at samtaler afholdes til tiden Sikrer korrekt indhold Tjekker den enkeltes samtaler (søgeliste) Tjekker ”Ugens Rapport” Afholder tavlemøder og gruppemøder Beslutter i samarbejde med teamleder tiltag i forhold til overholdelse af produktionsmål Møder: Ofte er samtalerne på tale – den opgave der fylder mest i dagligdagen Ugens rapporter – giver det anledning til et nærmere tjek, sker dette og der snakkes med den enkelte rådgiver.

5 Vores roller i den daglige drift
Rådgivere Afholder samtaler Skal overholde rettidigheden Sørger for at holde gennemsnitligt antal samtaler pr. uge Kollegial sparring om samtaler, på gruppemøder, tavlemøder og til daglig Medvirker til udvikling af indhold og form i afholdelse af samtaler Virksomhedskonsulenter afholder også jobsamtaler Jobsamtale/anden samtale: bliver fint, når reglerne ændres i forhold til indhold. i virkeligheden handler alle samtaler om at få borger i job – uanset at indholdet ikke lever op til lovens krav.

6 Rettidighed på samtaler
Søgeliste med informationer om bl.a. seneste afholdt jobsamtale Minimumsstandard for 2.2 Aftaler med egne tilbud om afholdelse af afsluttende jobsamtale Aftaler med virksomhedskonsulenter om afsluttende jobsamtale Minimumsstandard er udmeldt som en samtale ca. hver 3. mdr. Ellers lovens minimum. borger kan henvende sig uden aftale. Kommer til samtale, hvis der er mulighed for det. Reg. som jobsamtale, hvis indhold er til det.

7 Hvordan bruges ”Ugens samtaleoverblik”?
Rapporten tjekkes hver uge Rådgiverne kan se tallene, hvis de vil Bruges i forhold til målsætningen i produktionsplanen Bruges i forhold til vurdering af personaleressourcer Samtaler har 1. prioritet Løbende udvikling af måden at registrere på Udvikling af samtaleformen Det er efterhånden accepteret at der måles Driftskoordinator tjekker rapporten hver uge og gemmer den, tilgængelig for rådgiverne. målsætningen i produktionsplanen og fastsættelse af normtal på sager Bruges også, hvis nødvendigt at rykke rundt på personaleressourcer, prioritering af opgaver (samtaler med den enkelte rådgiver om prioriteringerne (samtaler har 1. prioritet)) Måden at registrere på/skabeloner (Indhold, hvordan kommunikeres med borgeren, drøftelse af fælles måder at gøre/sige ting på, osv.) Udvikling af det materiale (skabelon) der bruges ved samtaler Det er accepteret at der måles – enkelte har det dog stadig lidt svært med det, derfor sendes ugens samtaleoverblik ikke ud til alle, man skal selv aktivt ind og finde det. Dog roses der, når det er berettiget 

8 Rådgiverne Føler stort ansvar for at overholde rettidigheden og produktionstallene Det kræver overblik og disciplin Der er gået lidt sport i det Har vænnet sig til at deres sagsstamme tjekkes jævnligt Synes det er godt med andre øjne på Deltager gerne konstruktivt vedr. justeringer Er interesseret i udvikling af måden at afholde og registrere samtaler og snakke åbent om det Overblik og disciplin: Det er ikke alle rådgivere, som har disse egenskaber og de er glade for at sagerne tjekkes, så de får overblik over, hvad de skal. Det giver god sparring mellem os, at det er blevet almindeligt at snakke om mål. Vi holder årligt en temadag, hvor vi f.eks. har samtaleformen, antallet af samtaler, indholdet oppe at vende.

9 Teamet Produktionsplaner blev indført i 2012
Alle ved, at der måles på samtaler, m.m. Der sparres på kryds og tværs Der opleves mere åbenhed i forhold til at spørge om hjælp/gode råd/ændre på vaner Blevet bedre til at tilrettelægge eget arbejde – nu kender man kravene Har fokus på både kvantitet og kvalitet Fremtiden Fremtiden vil indebære ændrede mål og vi vil forsøge at finde en måde at måle kvaliteten på, så ikke kun kvantitet måles. Uden at gå ned på antal samtaler.


Download ppt "Jobrettede samtaler På rådgiverniveau"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google