Årsberetning Dybbøl-Skolen.  Velkomst.  Skolebestyrelsens beretning: udvalgte områder som skolebestyrelsen har arbejdet med siden august 2014:  Indførte.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Om pædagogik Pædagogikken i Thorning Skoles Specialafdeling bygger på 5 principper: 1.Hånden under barnet. Lærere og pædagoger skal sikre barnet nærvær,
Advertisements

Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Grundforløbets 2. del SSH-rettet. Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene dansk og naturfag samt valgfag.
Forslag om påtænkt lukning af Tjørnelyskolen Dialogmøde med forældre på Tjørnelyskolen den 30. september 2015.
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Virksomhedstilfredshedsundersøgelse.
Kursus for skolebestyrelsesmedlemmer 27. oktober 2014.
Dagsorden for forældremøde og valg i Klynge A5 okt Diana byder velkommen 2. Bestyrelsens beretning. 3. Spørgsmål til bestyrelsens og lederens.
Skolebetyrelsens virke. Hvad SKAL skolebestyrelsen AFGIVE BERETNING INDKALDE skolens forældre mindst én gang årligt for at drøfte skolens virksomhed BESVARE.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
 Siden sidst – gennemgang af planer og ideer  Oplæg: modellering / observation  Opgave: afprøvning af spørgsmålstyper ud fra et oplevet dilemma, problem,
Klar til 10. Klasse! Præsentation. Plan for indskolingen Indmeldt Forældre/elev/skole-møde I DAG! Indslusningssamtaler Brev om endelige valg – 1. juni.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
Center for Kvalitetsudvikling KVIS 22. september 2009 Pilotundersøgelse af Patientoplevet Kvalitet i Speciallægepraksis 2009 Design, resultater og udviklingsmuligheder.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
”Den gode historie” Kvalitetspatruljen Tradium, Auto 24. maj 2011.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
TVÆRFAGLIGT SAMARBEJDE LIAM VERBAL OG ORALMOTORISK DYSPRAKSI.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Tillykke! I er nu tæt på at have en trafikpolitik.
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
Respekt for Grænser Fakta
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Læseløft Syd og ”Den sproglige Dimension”
Hvad er Projekt Sund Skole? Projekt Sund Skole er et nyt EU-støttet projekt, som koncentrerer sig om næring til læring i indskolingen. Projektet.
Tænketankens vision i en skolekontekst
Alle rettigheder forbeholdes
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
Pædagogisk praksis Østerhåbskolen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
FÆLLES målstyring i matematik
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
VELKOMMEN Informationsmøde Skole & Fritid
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Trafikpolitik for Stoholm Skole
Inklusion i Folkeskolen
Borgermøde.
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Informationsmøde Førskolen
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Tillykke! I er nu tæt på at have en trafikpolitik.
Tendenser i forældresamarbejdet
Placering, orientering og tegngivning
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Skolebestyrelsens årsberetning
Skolebestyrelsens principper
Skovbyskolen – den nye skole - formandsberetning
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Formålet med kommunikationsstrategien
Alle rettigheder forbeholdes
Alle rettigheder forbeholdes
Future Vejle inspiration
Skolebestyrelsens årlige orienteringsaften
Evaluering af folkeskolereformen – resultater af følgeforskning
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Kollektiv trafik - frem i lyset
Indsæt billede af din skole
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Brydning af lys Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Patient- og Pårørenderådet 4. juni 2019
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Årsberetning Dybbøl-Skolen

 Velkomst.  Skolebestyrelsens beretning: udvalgte områder som skolebestyrelsen har arbejdet med siden august 2014:  Indførte principper, som er synliggjort på hjemmesiden. (JJH)  Trafikafvikling til og fra skolen, på skolens område. (KB)  Kommunikation på skolen, spørgeskema-undersøgelse og resultater. (TTS)  Kaffe og kage.  Ledelsens punkter:  Lektiehjælp og faglig fordybelse.  Vikarordning.  Undervisningsdifferentiering gennem elevplaner (KMD-E).  Åben debat og diskussion. Strukturen i dag

Principper på hjemmesiden

Folkeskoleloven Principper for: Undervisningens organisationSkal Samarbejde mellem skole og hjemSkal Underrette hjemmet om undervisningsresultaterSkal Arbejdsfordeling blandt lærerneSkal Lejrskoleophold og praktikSkal Aktiviteter i SFOSkal Samarbejde i lokalsamfundKan VikardækningKan Overgang fra Børnehave til skoleKan KlassedannelseKan

Andet Ordensregler og værdiregelsætSkal MadordningSkal Godkende skolens budgetSkal Godkende undervisningsmidlerSkal Udtalelse ved ansættelse af lærer og ledelseSkal Godkende kulturcenteraktiviteterSkal Indstillinger om forsøgs- og udviklingsarbejdeSkal Folkeskoleloven

Trafikudvalget - tidslinie 2015 JanuarSpørgeskemaundersøgelse på Dybbøl Skolen 188 besvarelser, heraf 133 helt eller devlist ultilfredse FebruarResultater: Anbefaling om at flytte busserne ned til Skansen Forslag til fysiske tilretninger på P-pladsen Input til skolepatruljen Input til ledelsen omkring bybusserne AugustSvar fra Veje og Trafik om at busser alligevel ikke kan flyttes SeptemberForslag om fysiske tilretninger på P-pladsen sendt til politiet OktoberSvar fra politiet… NovemberForslag sendes til det politiske udvalg

Trafikudvalget - anbefalinger 1.Fysisk opdeling af de to ”kys og farvel” baner 2.Tydeligere skiltning 3.Fliser eller asfalt på græsarealet imellem P-båsene 4.Forlæng fortovet foran gul blok på begge sider af vejen 5.Fodgængerovergang over cykelstien overfor gul blok mellem de to nyanlagte fortove 6.Fodgængerovergang over cykelstien fra cykelskurene ved Biblioteket 7.Hajtænder og baneopdeling 8.Udnyttelse af det grønne område Mere lys over hele P-pladsen Markering med små gule fødder eller pile FIGUR 1 8

Trafikudvalget - anbefalinger Etablering af en gangsti fra P-pladsen ved Skansen FIGUR 2

 146 forældre svarede på spørgeskemaet  10 kvalitative spørgsmål Spørgeskemaet

 De vigtigste tendenser er:  Generelt er der stor tilfredshed med lærernes og pædagogernes engagement og kompetencer.  Eleverne har det generelt godt på Dybbøl Skolen. Der er tilfredshed med afdelingsopdelingen, den daglige kommunikation mellem skolen og forældre mht. forældreintra og tabulex, samt samarbejdet på tværs af klasserne. Dybbøl Skolen er en god og tryg skole.  Generelt er der gode faciliteter ved skolen. Spørgeskemaet

 Den største udfordring ses som at være vikar og vikardækningsproblematikken – samt kommunikationen til forældrene i samme henseende. Det store fokus på området, kan forklares ud fra de udfordringer, som der var på vikarområdet i foråret, da spørgeskemaundersøgelsen foregik. Der er kontinuerligt fokus på dette område fra ledelsens og bestyrelsens side.  Generelt er der en god forståelse for udfordringerne ved inklusion, men der ønskes et større fokus på differentieret undervisning. Spørgeskemaet

 De vigtigste tendenser mht. Kommunikation og samarbejde er:  Generelt fungerer kommunikation godt på forældreintra og tabulex – dog ønskes en mere hensigtsmæssig opbygning af forældreintra. Her tænkes bl.a. på hvilke nyheder der står øverst samt at mapper med relevant info såsom bustider osv. etableres.  Det er nemt at få fat i lærer og pædagoger på forældreintra.  Nogle forældre roser de ugentlige statusmeldinger fra klassens trivsel – andre forældre efterspørger dem samt ugeplaner. Spørgeskemaet

 Det er meget individuelt fra lærer til lærer hvordan kommunikationen fungerer eksempelvis i forhold til lektier og dagligdag.  Det er godt med den direkte kontakt fra lærer/pædagog til forældre/elev og ikke lave unødvendige generaliseringer/skideballer.  Det er godt at lærerne og pædagogerne deltager i klassens arrangementer. Spørgeskemaet

 Videre her fra  6 – 8 punkter som vi vil sætte fokus på  Besluttes på næste bestyrelsesmøde  Udkast (Ikke besluttet)  Dygtige og engagerede LÆ og pædagoger  Differentieret undervisning  Trække forældrene tættere på skolen  Fortsætte fokus på anti-mobning  Kommunikation af vikarproblematikken  Inklusion/pædagogik  Faciliteter ude og inde Spørgeskemaet