Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSigrid Holst Redigeret for ca. et år siden
1
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Virksomhedstilfredshedsundersøgelse i Guldborgsund Kommune v/ teamleder Henrik Thøgersen
2
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Jeg vil fortælle om…. Hvilke virksomheder er blevet spurgt? Hvilken metode har vi brugt? Hvad har spørgeskemaet fokus på? Hvordan ser de foreløbige resultater af pilottesten i Guldborgsund Kommune ud? Hvordan vil vi fremadrettet anvende brugertilfredsheds- målinger? (for egen regning)
3
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Hvilke virksomheder er blevet spurgt? (1/2) Virksomheder med virksomhedscentre Virksomheder, der har deltaget i jobrotation Virksomheder, som vi i 2013 har etableret løntilskudsjob eller virksomhedspraktik på Workbase har drillet Invitation til at deltage er sendt pr. mail vha. elektronisk spørgeskemaprogram
4
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Havde i første omgang ikke mail på alle virksomheder/kontaktpersoner Mail er sendt til 171 virksomheder 66 pct. private virksomheder 32 pct. offentlige virksomheder 2 pct. uoplyst Hvilke virksomheder er blevet spurgt? (2/2)
5
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Foreløbige besvarelser Sendte mail med svarfrist 1 uge senere32 pct. Rykkede (i torsdags) de virksomheder, som ikke havde svaret53 pct. InviteredeDeltagere Private virksomheder66 Pct.50 pct. Offentlige virksomheder32 pct.47 pct. Organisation/forening3 pct. Uoplyst2 pct.
6
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Spørgeskema har fokus på samarbejdet Om ansættelse af ledige i virksomhedspraktik, løntilskud eller jobrotation (93%) Om syge medarbejdere (44%) I forbindelse med større omlægning eller nedskæringer på virksomheden (2%) I forbindelse med arbejdspladstilpasning for medarbejdere med særlige behov (19%) I forbindelse med ansættelser i fleksjob på virksomheden (24%) Om hjælp til rekruttering af medarbejdere (23%)
7
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Om ansættelse af ledige med virksomheds- praktik, løntilskud og jobrotation (1/2) Hvordan vurderer du samarbejdet med jobcentret om at ansætte ledige i virksomhedspraktik, løntil- skud eller jobrotation? ProcentAntal Meget godt26%22 Godt55%46 Hverken godt eller dårligt15%13 Dårligt2%2 Meget dårligt1%1 Ved ikke0%0 Total100%84
8
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Om ansættelse af ledige med virksomheds- praktik, løntilskud og jobrotation (2/2) Lever de kandidater, der er henvist af jobcentret, op til virksomhedens forventninger? ProcentAntal I høj grad17%14 I nogen grad56%47 Hverken eller11%9 I mindre grad15%13 Slet ikke0%0 Ved ikke1%1 Total100%84
9
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Spørgeskema har fokus på jobcentrets tilgængelighed (1/2) Meget enig/enig Hverken enig eller uenig Uenig/ meget uenig Ved ikke/ikke relevant Det er let at komme i kontakt med jobcentret pr. telefon 56%18%20%6% Det er let at komme i kontakt med jobcentret via e-mail 63%17%5%15% Jobcentrets åbningstider passer fint47%26%10%17% Det er klart for os, hvilken ansat i jobcentret vi skal kontakte 37%31%27%5% Det er let at komme i kontakt med den rette person i jobcentret 35%34%25%6%
10
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Spørgeskema har fokus på jobcentrets tilgængelighed (2/2) Meget enig/enig Hverken enig eller uenig Uenig/ meget uenig Ved ikke/ikke relevant Medarbejderne i jobcentret svarer fyldestgørende på vores henvendelser 69%17%9%5% Den information, der gives ved møder med jobcentret, er relevant for os 70%14%4%12% Jobcentrets hjemmeside giver god information 20%26%5%49% Jobnet.dk er let at benytte27%24%4%45%
11
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Spørgeskema har fokus på jobcentrets forståelse for virksomhedernes behov Meget enig/enig Hverken enig eller uenig Uenig/ meget uenig Ved ikke/ikke relevant Jobcentret leverer services hurtigt og effektivt 48%28%16%8% Jobcentrets medarbejdere forstår vores virksomheds behov 63%21%7%9% Samarbejdet med jobcentret er en gevinst for vores virksomhed 60%27%4%9% Det er vigtigt for os at have et tæt samarbejde med jobcentret 63%30%4%3% Jobcentrets medarbejdere er gode til at følge op på aftaler 56%23%14%7%
12
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Virksomhedernes vurdering af jobcentrets samlede indsats
13
__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Hvordan vil vi fremadrettet anvende brugertilfredshedsmålinger? Vil foretage halvårlige målinger Giver input om hvad der er vigtigt for virksomhederne, og hvordan vi performer = Får input om hvordan vi kan forbedre vores service Får bl.a. input om, hvilke virksomheder vi har de største udfordringer med (vha. kryds) – og hvilke forslag de har ”Dialogværktøj” internt i jobcentret, bl.a. mellem virksomhedskonsulenter og ledelse Vi kan fastsætte mål og planer for, hvordan vi vil opfylde målene
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.