Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

”Den gode historie” Kvalitetspatruljen Tradium, Auto 24. maj 2011.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "”Den gode historie” Kvalitetspatruljen Tradium, Auto 24. maj 2011."— Præsentationens transcript:

1 ”Den gode historie” Kvalitetspatruljen Tradium, Auto 24. maj 2011

2 Den gode historie ETU-scoren er høj – og har været det i al den tid, der er lavet ETU´er på Randers TS/Tradium Frafaldsprocenterne er lave – og har været det hele tiden siden de kom i fokus Det er aldrig undersøgt, hvad vi gør rigtig - men vi har nogle bud…..

3 ETU 2010

4 Frafald Al statistik er halvt løgn – vi kan altid anfægte de frafaldsprocenter, der oplyses! Frafald kan være det rigtige for eleven! Principielt set er vi ligeglade med statistikkerne – bare vi er stolte af vores arbejde

5 Frafald Afdelingens holdninger: – Kun frafald med perspektiv er acceptabelt – Så længe en elev drømmer om at blive mekaniker, så er der ”rum” til ham/hende – Eleven må ikke være alene med overvejelser om frafald – Konstant fokus på umotiverede elever – Læsevejleder, mentor og psykolog skal bruges!

6 Det gør vi! Kontaktlæreren Det sociale miljø Undervisningen – Fokus på den enkelte – Principper Teamorganisering Underviserne

7 Kontaktlæreren Eleven får sin kontaktlærer ved info-mødet i juni Forældrene på banen! Samme kontaktlærer i hele grundforløbet Kontaktlæreren er også underviser for eleven Fast kontaktlærertime hver uge Kontaktlærersamtaler – fastlagte og spontane Tæt samarbejde med mentor

8 Socialt miljø

9 Kontaktlærertimerne 2 kontaktlærere pr. klasse Fokus på det sociale miljø Holdningsbearbejdende aktiviteter Praktikpladssøgning Personlig udvikling – fra skoleelev til lærling Hygge!!!! (kage)

10 Socialt miljø

11 Undervisningen - 1 Underviserne skal kende, forstå og respektere den enkelte elev Differentiering – fokus på den enkelte – Et klap på skulderen (mange) – Et spark bag i – En hånd i ryggen

12 Undervisningen 2 Målstyring Opgave-styret undervisning Eleven arbejder – underviserne vejleder Tydelige ”her-og-nu”-mål Intet fagligt pres – kun passende udfordringer Virksomhedsforlagt undervisning

13 Grundforløbsteamet Ugentlige møder – ”Elever” er et fast punkt – Mentor deltager i møderne Fælles fodslaw = samme holdninger Fælles elever = fælles problemer Tæt samarbejde om undervisningen (planlægning, udførelse og udvikling)

14 Engagement Undervisernes engagement betyder alt – ”Den stemning læreren er i, når han kommer ind af døren om morgenen” Ligeværdighed som mennesker En god omgangstone Masser af humor Autentiske lærere - rollemodeller

15 Underviserne

16 Hvordan gør man det (ledelse)? Konstante pædagogiske input Prioritere kontaktlærerfunktionen Ansætte lærere, der er engagerede i unge mennesker og ser de svage elever som en spændende udfordring Prioritere teamudviklingen – hele tiden! Pædagogik før økonomi – Gode rammer!


Download ppt "”Den gode historie” Kvalitetspatruljen Tradium, Auto 24. maj 2011."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google