Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Advertisements

Projektkonsulent June Højgaard Simonsen Krop & kompetencer Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
Hold gejsten - det motiverende frivilligmiljø. Hvad skaber motivation for en aktivitet/opgave? En oplevet følelse af;  Kontrol og forudsigelighed  Indflydelse.
Ole Dreyer Velkommen Møde i Landsdelsforum 6. oktober 2014.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
”Dansk Skoleidræt har en særlig rolle i forhold til implementering af folkeskolereformen, idet det er den eneste organisation, som både har kontakt til.
Viborg Naturpark. PROGRAM Velkomst v/ Anna Margrethe Engbæk Schmidt, Klima- og Miljøudvalget Oplæg om frivillighed og samskabelse v/ Lars Stentoft, kulturdirektør.
DGI Vestjyllands gymnastik & fitness Vores arbejde er båret af: En helhed, hvor der er plads til alle. Er båret af respekt og en anerkendende tilgang til.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Medarbejdermøde den Børge Obel. Medarbejdermøde DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
”Brug for alle” Temamøde den 18. juni Hvor var det vi startede?  Stor stigning i antallet af personer i målgruppen på passiv offentlig forsørgelse.
Frivilligkampagnen Styrker dig og fællesskabet DGI Ø ledelsesforum 30. november 2013 DGI Ø bestyrelsesmøde 10. december 2013.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Årsmøde Gymnastik & Fitness. Navn Navnesen Velkommen til Årsmøde i DGI Sydvest Gymnastik & Fitness Den 30. september 2014.
DGI skydning: Aktivitetsmøde 20. maj 2017 Lars Høgh , LU-skydning.
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Præsentation af resultaterne fra
Forberedelse til kick off 7. december 2016
Program for Netværksdage onsdag d. 23.november 2016
Online arbejdsmiljøuddannelse
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
Hjerteforeningens interessevaretagelse
Idrætspolitisk kommunikation
THY Business Breakfast.
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
Mine spilområder Faglig og kompetencemæssig koordination og synergi
Landsdækkende virksomhedskampagne
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Behov for et servicetjek Fællesmødet 31. oktober 2015
Frivilligheden i Vordingborg
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Demokrati og involvering
JobFirst Seminar om samarbejdet med borgere i JobFirst 11. maj 2016
Dit samarbejde med Center for Socialpædagogik og Psykiatri Oplysning om Tæt på Familien i CSP – udarbejdet i samråd med ForældrePanelet i CSP november.
Målopfølgning – Erhvervs- og Beskæftigelsesudvalget
Projekt - Street Handball
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
BADMINTON.
BADMINTON.
Vision DGI og DIF’s fælles vision: I 2025 skal mindst 75 pct. af danskerne dyrke idræt, og mindst 50 pct. af danskerne skal dyrke idræt i en forening.
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Aktiv idræt for alle Gentofte Kommunes indsatser de sidste 3-4 år
DM i foreningsudvikling
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
UDVIKLINGSPLAN FOR GORM
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Netværksmøder - Drejebog
SUMO - analyse.
(Strategispor og strategiske indsatser)
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Fastholdelseskaravanen
DGI Håndbold Total & Max. Totalhåndbold Håndboldfitnesskurser
Børne- og undervisningsudvalget den
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Analyse af læringskultur, roller og ansvar i patientsikkerhedsarbejdet
[klik og indsæt kommunenavn]
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
DAGSORDEN Baggrund & Vision Målsætning Økonomi Tidsplan
Greve Kommune Parternes ønsker til samarbejde om ny LUP
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
Velkommen til ROADSHOW i GeoDanmark!
Udvikling af centralbiblioteket
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Grøn = ✔ Rød =
Præsentationens transcript:

Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen

Formål Navn Navnesen Formålet med kampagne 3 er at understøtte foreningernes arbejde med at tiltrække og anerkende frivillige gennem forenings- og aktivitetsudvikling Kampagnen skal fokusere på vores kontakt til og dialog med lokalforeningerne med henblik på at skabe udvikling lokalt. Kampagnen skal bruges som et redskab til i højere grad at rette DGI Østjyllands ressourcer og aktiviteter mod foreningsudvikling. Kampagnen skal synliggøre og profilere DGI Østjyllands styrker og kerneydelser i forhold til frivillighed og foreningsliv. Internt formål

Navn Navnesen Formålet er at understøtte foreningernes arbejde med at tiltrække og anerkende frivillige og sætte fokus på værdien af foreningen, som ramme for Østjydernes idrætsdeltagelse Det vi kommunikerer til omverdenen Formål

Navn Navnesen  1. fase fra dd november - politisk proces og design af kampagnen. 30. november præsentation på ledelsesforum af oplæg til kampagnen  2. fase fra 1. december – 1. maj 2014– intern mobilisering og kompetenceudvikling af frivillige og medarbejdere, aftaler med foreningerne og evt. opstart af aktiviteter  3. fase 1. maj 2014 – 31 december afholdelse af kampagnen  4. fase forankring af indsatsen og fortsat arbejde med formålet Faseren i kampagnen

Navn Navnesen Kick Off for frivillige og medarbejdere i DGI Ø Skabe overblik og kendskab til DGI Ø produkter for frivillige, undervisere og medarbejdere. Fokus på foreningskontakt – hvordan skaber vi kontakten? Særlig fokus på ”styrk foreningen” kurser – herunder uddannelse og opbygning af task force Min. 20 foreninger deltager i længerevarende foreningsudviklingsforløb Kommunikation omkring foreningsguiden Kommunikationsstrategi og de gode historier Konference om foreningsliv og frivillighed Elementer i kampagnen

Navn Navnesen

Fredag d. 25. april kl Kick Off for frivillige og medarbejdere i DGI Ø Forkælelse og Anderkendelse Fagligt teoretisk indlæg Overblik over K3

Navn Navnesen Kommunikation Synlighed af produkter Gode historierForeningsguiden

Navn Navnesen Task force Frivillige/ undervisere Underviser kurser Afgrænsede opgaver Uddannes til at varetage udvalgte kurser Procesmagere/ Foreningsudviklere Afgrænsede foreningsudviklingsopgaver Skabe netværk og erfaringsudveksling i gruppen Aktivitetsgrupper/ politikere Ambassadører Salg Klædes på via ledelsesforum og kick off Konsulenter Tovholdere Kontaktperson Procesmager Tilrettelægger forløb og følger foreningen hele vejen gennem forløbet Skal kunne det indledende visions og målsætningsarbejde Kobler relevante undervisere og procesmagere på forløbene Uddannes via individuelle indsatser og sidemandsoplæring

Navn Navnesen Forskellige veje til et længerevarende forløb og forskellige veje gennem forløbet Dog fælles kendetegn: Udvikling over tid min. 4 måneder Arbejdet med min. 4 af 7 temaer (udgangspunkt i foreningstesten) 1.Ledelse 2.Frivillige 3.Medlemmer 4.Aktiviteter 5.Faciliteter 6.Kommunikation 7.Lokalsamfund Udarbejdelse af katalog med eksempler på gode historier DGI Østjyllands ”Køkkenkatalog” over mulige veje til foreningsudvikling Længerevarende udviklingsforløb

Navn Navnesen Forskel på ”kende til” og ”kunne” Værktøj Styrk foreningen Foreningstest Forenings- undersøgelse Procesorienteret mødeledelse ?? Procesguide til foreningsudvikling

Navn Navnesen Lørdag d. 29. november 2014 Målgruppe: Foreningsledere, DM foreningerne, årets foreninger, kommunale embedsmænd, medarbejdere og frivillige i DGI Østjylland Teoretisk fagligt indhold Frivillighed og foreningsliv Konference

Navn Navnesen Min. x (75) deltagere til Kick Off arrangement X (20) frivillige undervisere i task force X (20) længerevarende foreningsudviklingsforløb med fokus på rekruttering og anerkendelse af frivillige Klar formuleret strategi og handlingsplan for foreningskontakt for alle aktivitetsgrupper Dialog med x antal foreninger om frivillighed, rekruttering og anerkendelse X antal pressehits med fortælleringer om frivillighed Foreningsguiden præsenteret skrifteligt for alle foreninger og mundtligt for x antal foreninger X antal deltagere til foreningskonferencen Succeskriterier