Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen"— Præsentationens transcript:

1 Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen
Jobcenterets ledelse Regionens ledelse Teamleder sygedagpenge Faglig personale ansvarlig IBBIS-teamleder Jobcenteret Virksomheds konsulenter Beskæftigelses konsulenter Care managers Andet sundhedsfaglig personale Regionen 1. Jobcenterets ledelse har det overordnede ansvar for projektet i tæt samarbejde med den øverste ledelse i regionen, som i henhold til aftale med JC leverer den understøttende sundhedsindsats. Jobcenterets ledelse skal stille lokaler til rådighed for indsatsen, som kan rumme både beskæftigelseskonsulenter og medarbejdere fra regionen. Derudover skal jobcenterets ledelse hjælpe med at implementere indsatsen og efter instruktion fra projektets proceskonsulent sikre, at data er forberedt til udlevering til projektets evaluator. For at sikre fremdrift og samarbejde i projektet skal jobcenterets ledelse mødes mindst 1 gang i kvartalet med ledelsen fra regionen med deltagelse af den faglige personaleansvarlig i regionen, teamlederen for sygedagpenge og IBBIS-teamlederen. 2. Teamleder for sygedagpenge ansat i jobcenteret har ansvaret for at følge op på, hvordan indsatsen og samarbejdet med regionen går. Foruden det kvartalsvis møde med den øverste ledelse, skal teamlederen for sygedagpenge mødes med den faglige personaleansvarlig i regionen og IBBIS-teamlederen 1 gang om måneden. 3. IBBIS- teamleder ansat i jobcenteret har ansvaret for at sikre visitationsflow, opfølgning på ressource- og produktionsflow, undervisning i beskæftigelsesindsats til beskæftigelseskonsulenter og om beskæftigelsesindsatsen til care managers, regelmæssig faglig supervision af beskæftigelseskonsulenter, jobcenterets samarbejde med regionen, samt leverancer ift. projektet i øvrigt. Hvis der er flere IBBIS-teamledere, skal det aftales internt, hvem der har den videre dialog med ledelsen. 4. Beskæftigelseskonsulenter (BK) ansat i jobcenteret varetager sygedagpengeopfølgning og arbejder i forbindelse med IBBIS-projektet kun med denne indsats. Beskæftigelseskonsulenter følger deres borgere fra forløbets start til slut, så der undgås sagsbehandlerskift. Beskæftigelseskonsulenter vil modtage undervisning i den indsats, de skal levere, som led i opstarten af projektet. Beskæftigelseskonsulenter sidder fysisk sammen med det sundhedsfaglige personale (primært care managers) i teamets fælles lokaler. 5. Virksomhedskonsulenter ansat i jobcenteret understøtter beskæftigelseskonsulenter i det virksomhedsopsøgende arbejde for deltagere uden en arbejdsgiver. 1. Regionens ledelse skal sikre, at der leveres de aftalte ydelser og forpligtigelser, jf. aftalen mellem jobcenter og region. Derudover skal regionens ledelse sikre, at de data der samles i udredningen og den understøttende sundhedsindsats, bliver indsamlet efter den form som projektets proceskonsulent instruerer om, således data er forberedt til udlevering til projektets evaluator. For at fremme samarbejdet i projektet skal regionens ledelse mødes mindst 1 gang i kvartalet med ledelsen fra jobcenteret med deltagelse af den faglige personaleansvarlig i regionen, teamlederen for sygedagpenge og IBBIS-teamlederen. 2. Faglig personaleansvarlig i regionen skal sikre, at der tilbydes og afholdes undervisning til egne medarbejdere om udredningsarbejdet, og de indsatser der skal leveres, samt til jobcenterets medarbejdere om den sundhedsrettede indsats. Endvidere skal den personaleansvarlige i regionen stå til rådighed i det daglige for care manageres faglige eller HR-relaterede behov. Endvidere stå til rådighed og være direkte kontaktperson for jobcenterets IBBIS-teamleder i relation til f.eks. logistik og andre dag til dag udfordringer. Foruden det kvartalsvis møde med den øverste ledelse, skal den faglig personaleansvarlige mødes med teamlederen for sygedagpenge og IBBIS-teamlederen 1 gang om måneden. 3. Care managere (CM) ansat i regionen har som primære opgave at varetage den understøttende sundhedsindsats. De arbejder i forbindelse med IBBIS-projektet kun med denne indsats. Care managere følger deres borgere fra forløbets start til slut, så der undgås behandlerskift. Care managere skal som led i projektet uddannes i den indsats, de skal tilbyde. Care managere sidder fysisk sammen med beskæftigelseskonsulenter i jobcenteret. 4. Andet sundhedsfaglig personale Psykiater og Almen mediciner/Samfundsmediciner skal tilsammen sikre en faglig forsvarlig udredning og videre henvisning til egen læge/regional psykiatri fx ved behov for medicinering eller mistanke om anden lidelse med akut behandlingsbehov mv., samt kommunikation til borgerne og egen læge. Psykolog er ansvarlig for den understøttende sundhedsindsats og skal sammen med psykiater bidrage med regelmæssig faglig supervision til care managers ift. den understøttende sundhedsindsats. MBSR instruktør og fysioterapeut ansat i regionen varetager udvalgte aktiviteter i den understøttende sundhedsindsats. Regionen skal stille med adgang til disse kompetencer efter behov.

2 Beskæftigelsesudredning Fælles trepartssamtaler
Beskæftigelseskonsulent Care manager Andet sundhedsfaglig personale Hvad? Beskæftigelsesudredning Fælles trepartssamtaler Opstartsmøde med udarbejdelse af beskæftigelsesplan Status på indsatsen og hjælp til opsøgende kontakt til virksomheder Den første kontakt til eksisterende eller ny arbejdsgiver Modtager supervision (egen/tværfaglig) Støtte i efterværn Status på progression Hvornår? Efter inklusion Inden 14 dage efter henvisning, 1 måned efter og løbende Efter første trepartsmøde Hver 14. dag Inden for en måned efter inklusion 1 gang om ugen/ 1 gang om måneden Ved behov - ved gensygemelding kontakt inden 3 dage Hvad? Bidrage til udredningssamtaler Fælles trepartssamtaler Opstartsmøde med udarbejdelse af behandlingsplan Behandling i henhold til principper og manualer Status på indsatsen, herunder status på progression Formel revurdering af behov for at skifte trin i indsatsen Modtager supervision (egen/tværfaglig) Konferering med psykiater og psykolog Bidrager med støtte i efterværn Hvornår? Inden inklusion Inden 14 dage efter henvisning, måned efter og løbende Efter første trepartsmøde Løbende efter plan Hver 14. dag 1 gang om måned- en Hver 14. dag / gang om måneden 1 gang om ugen Ved behov Hvad?* Udredningssamtaler med diagnosticering Behandling i henhold til principper og manualer (andet end det care manager laver) Formel revurdering af behov for at skifte trin i indsatsen (for dem care manager ikke revurderer) Modtager faglig supervision (egen/tværfaglig) Konferering med care manager *Det gælder ikke alle af det øvrige sundhedsfaglige personale Hvornår? Inden inklusion, hvor det er muligt Løbende efter plan 1 gang om måneden Hver 14. dag / gang om måneden 1 gang om ugen IBBIS-teamlederen Teamleder for sygedagpenge i jobcenteret / Faglig personaleansvarlig i regionen Øverste ledelse i jobcenteret og regionen Hvad? Afholder teammøder Sikre visitationsflow Aktiv monitorering og opfølgning for den enkelte deltager og opstiller mål til forbedring af IBBIS-indsatsen Faglig supervision Møde med den ansvarlige teamleder for sygedagpenge i jobcenteret og den faglige personaleansvarlige i regionen Møde med den ansvarlige teamleder for sygedagpenge i jobcenteret, den faglige personaleansvarlig i regionen og den øverste ledelse i både jobcenter og region Sikre undervisning i beskæftigelsesindsatsen Hvad? Møde med IBBIS-teamleder Møde med IBBIS-teamleder og den øverste ledelse i både jobcenter og region Sikre, at der tilbydes og afholdes undervisning til egne medarbejdere om udredningsarbejdet, og de indsatser der skal leveres, samt til jobcenterets medarbejdere om den sundhedsrettede indsats (faglig personaleansvarlig i regionen) Faglig supervision (faglig personaleansvarlig i regionen) Hvornår? 1 gang om måneden Mindst 1 gang i kvartalet Inden påbegyndelse af projektet og løbende Hver 14. dag Hvad? Stille lokaler til rådighed (jobcenteret) Hjælpe med at implementere og vedligeholde IBBIS-indsatsen Sikre at de data der samles i beskæftigelsesindsatsen, bliver samlet sammen på den form, som proceskonsulenten har brug for Møde med IBBIS-teamleder, den ansvarlige teamleder for sygedagpenge og den faglige personaleansvarlig i regionen Hvornår? Inden påbegyndelse af projektet Løbende I samarbejde med proceskonsulenten Mindst 1 gang i kvartalet


Download ppt "Bilag 1a: Organisering Jobcenteret Regionen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google