Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Medarbejdermøde den 8.2.2005 Børge Obel. Medarbejdermøde7.2.2005 DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Medarbejdermøde den 8.2.2005 Børge Obel. Medarbejdermøde7.2.2005 DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger."— Præsentationens transcript:

1 Medarbejdermøde den 8.2.2005 Børge Obel

2 Medarbejdermøde7.2.2005 DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger på Bestyrelsesmødet den 7.2. 2005 Strategi- proces Valgcirkulære 3.Hvad skal der ske inden den 1.4?

3 Medarbejdermøde7.2.2005 Noget af det dekanen for forskning skal lave…..  FORSKNING −Forskningsprofiler på institutterne (udviklingskontrakt) −Forskning og ressourceallokering (herunder ekstern finanisering) −Omfang og organisering af forskningsstøtte −PhD-uddannelsen −Centerkonstruktionen på HHÅ  INSTITUTLEDELSE −Udvikling af institutledergruppen −Snitflader mellem institutter og ledelse  ANDET −Ny organisation −Medlem af strategigruppen −Akkrediteringer

4 Medarbejdermøde7.2.2005 Forskning og udviklingskontrakten - første del  Institutterne skal i den indledende fase (fra 14/2) tage stilling til: −Hvilke forskningsområder vil instituttet fokusere på? −Hvilke succeskriterier er relevante for området og hvordan (og i forhold til hvem) vil I måles? −Er der kritisk masse i de enkelte områder til at indgå i forskerskoler? −Hvor langt er området fra at nå mål om international høj profilering - hvad skal der til at for at nå dem?

5 Medarbejdermøde7.2.2005 Hvad (tror jeg) dekanen for uddannelse skal lave? −Uddannelse: ·Udvikle og sikre kvaliteten af vore eksisterende uddannelser ·Tage nye uddannelsesinitiativer i markeder (nationale og internationale) med nye og mere varierende krav til viden og kompetencer ·Udforske og udvikle samarbejdet om uddannelser mellem de 2 tidligere fakulteter ·Stimulere til udviklingen af flere efter- og videreuddannelsestilbud ·Udforske og udvikle nye lærings- og evalueringsmetoder ·Sikre intern effektivitet i samarbejdet mellem HHÅs forskellige interne faglige og administrative enheder ·Øge dialogen med dimittender, aftagere, universiteter… ·- og 100 andre ting

6 Medarbejdermøde7.2.2005 Nogle af de centrale begreber i uddannelse −Hvad er ”Really important knowledge”? −Respekt for forskelligheden – og evnen til at lære af den −Forventningsdannelse −Intern og ekstern synlighed af den værdiskabelse (i bred forstand), der hver dag sker gennem fagudvikling og undervisningen på HHÅ −Betydningen af akkreditering: ·EQUIS ·AACSB ·ECTS-label −Værdi =>Nye Muligheder

7 Medarbejdermøde7.2.2005 Hvad skal der ske inden den 1.4? 1.Strategiproces Strategigruppe: Anni Søborg, Børge Obel, Hanne Harmsen, Peder Østergaard og Pernille Kallehave 2.Ansættelse af nye institutledere 3.Overgangsorganisation 4.Design af ny administrativ organisation 5.Bestyrelsesmøde den 31.3 Nyt budget Budgetgruppe: Bodil Richter, Jesper Bruun Johnsen, Henning Andersen, Jan Halle, Børge Obel, Ulla Lykke Jørgensen Præsenterer oplæg til ny adm. struktur? 6.Fortsat drift 7.Valg af Akademisk råd 8.Tiltrædelsesreception 1.4 for dekaner og akademisk råd, og de nye institutledere

8 Medarbejdermøde7.2.2005 Overgangsorganisation  Institutleder stillingerne er opslået med ansøgningsfrist den 15.2.  Designe faglig og administrativ organisation” med tilhørende arbejdsdeling mellem institut, central administration, rektor, dekaner, akademisk råd, udvalg, HSU mv. udarbejdes i løbet af de næste par måneder.  Fra den 1.2 2005 referer institutlederne til dekan for forskning på samme måde som man refererede til de ”gamle” dekaner. Der skal laves en speciel beslutning for institut for Sprog og Kommunikation, idet fakultetsopgaver og institutopgaver skal adskilles. Helle Vrønning Dam konstitueres som institutleder for ISEK fra den 1.2.  Fra den 1.2 2005 refererer studielederne til dekan for uddannelse på samme måde som man refererede til de ”gamle” dekaner.

9 Medarbejdermøde7.2.2005 Overgangsorganisation  Studienævnene forlænges indtil efteråret  Fakultetssekretariaterne fungerer som hidtil indtil videre. Begge fakultetssekretariaterne servicerer begge de nye dekaner i de spørgsmål, der hører under respektive dekaners område. Fra den 1.2 2005 refererer Kontorchef Ulla Lykke Jørgensen og Kontorchef Henning Andersen, Lene Augusta Jørgensen samt Peter Frost til rektor på samme måde som man refererede til de ”gamle” dekaner.  Der laves overgangsbudget for 2005, der skal afspejle den nye struktur. Fakulteternes puljer sammenlægges med rektorpuljen. Godkendes på bestyrelsesmødet den 31.3 2005.

10 Medarbejdermøde7.2.2005 ? Løbende orientering på inline under punktet: Nyt fra ledelsen


Download ppt "Medarbejdermøde den 8.2.2005 Børge Obel. Medarbejdermøde7.2.2005 DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google