KVALITET OG DATA 3.11.2015. Kvalitet og data De fire klare reformmål 1.Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse direkte fra 9. eller 10. klasse 2.Flere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Advertisements

På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Regeringens oplæg til erhvervsuddannelsesform Louise Pihl Dansk Byggeri.
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
EUD reform konference 16. september 2014
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
EUD reformen Voksensporet. Vad ved hvorfor Vad ved hvordan måske ikke.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Digital vidensdeling på DE´s årsmøde 2014
Hvad betyder erhvervsuddannelsesreformen for voksne?
Lars Kunov Direktør Danske Erhvervsskoler Udfordringerne for erhvervsskolerne.
KVALITET OG DATA. Kvalitet og data 1.Kvantitative data Fremmøde Frafald Gennemførelse Karakterer - Indgang & Udgang  løfteevne Årselever - Fordelt efter.
Folkeskolereformen og valg af ungdomsuddannelse Årsmøde for Danske Erhvervsskoler, 24. maj 2016 Trine Ladekarl Nellemann Rektor, Next.
Pressechef Dorte Skovgaard Wihre Danske Erhvervsskoler Den politiske opmærksomhed på erhvervsskolerne EUC Nordvest 11. maj 2016.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Faglært.
Rene b christiansen lektor Forskningsprogrammet for Teknologi Uddannelse Velfærd undervisnings planlægning.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Uddannelsespolitik og Beskæftigelsespolitik Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
På vej mod synkrone læringsmiljøer - erfaringer, analyser og overvejelser Rene B Christiansen Lektor Education Lab Forskning og Innovation University College.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Erhvervsuddannelsesreformen 2015 Hvordan går det egentligt med den?
Hvordan fungerer erhvervsuddannelsesreformen? Følgeforskningsprojekt - design og resultater 1. november 2016.
Mål- og resultatstyring i Rigsrevisionen
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler
Skolernes kvalitetsrapport
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Nye lærerroller på VUC – øget gennemførelse gennem social ansvarlighed
Social- og sundhedsuddannelserne
Tro på dig selv - det gør vi
Den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
Kvalitetsvinde Vibe Aarkrog MBU 4. april, 2013 Billeddias
Kerneydelsen som grundlag for dialog
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Temadag Iværksættelse af talentudvikling
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier
Grønlandske unge på efterskole i Danmark
Uddannelsesområdet i Grønland
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Udvikling af modeller og metoder til differentiering
Hvordan samarbejder vi med grundskolen om det praksisnære?
Skoleudvikling i Praksis 1
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Læreruddannelsens indretning i Danmark
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Program: Introduktion til projektet Præsentation af opgaven
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Elevtrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
4 ÅR EFTER REFORMEN – HAR VI FÅET BEDRE ERHVERVSUDDANNELSER?
Det vi arbejder med på IKT-området – et hurtigt overblik
Mål for ungeindsatsen i Høje-Taastrup Kommune
Præsentationens transcript:

KVALITET OG DATA

Kvalitet og data De fire klare reformmål 1.Flere elever skal vælge erhvervsuddannelse direkte fra 9. eller 10. klasse 2.Flere skal fuldføre en erhvervsuddannelse 3.Erhvervsuddannelserne skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, som de kan 4.Tilliden til og trivslen på erhvervsskolerne skal styrkes

Kvalitet og data Data i tal Fremmøde Frafald Gennemførelse Karakterer - Indgang & Udgang  løfteevne

Kvalitet og data Data i tal m.m. -Evalueringer af undervisningen – relationwise -Elevtrivselsundersøgelse -Virksomhedstrivselsundersøgelse -Sprogscreening

Kvantitativ data - Fremmøde og frafald. Aktuelle hold

Kvantitativ data - Fremmøde og frafald – afsluttede 2013 & 2014 hold

Kvantitativ data Karakterer 1.Indgangskarakterer 2.Udgangskarakterer 3.Løfteevne

Kvalitative data Evalueringer Relation Wise 1501x – 12 besvarelser Evaluering 1501x.pdf

Kvalitet og data Indsatser Synlig fastholdelsesstrategi med fokus på overgange Tværfaglig synergi og progression Synlig og integreret kvalitetspolitik Obser-views og interkollegial supervision Pædagogisk didaktisk grundlag Monitorering og kvalitetssikring af skolens pædagogik og didaktik