__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr. 319213-13 Virksomhedstilfredshedsundersøgelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. PengeSpillet (Arbejdshæftet: Viden om penge)
Advertisements

Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Profil-værktøj til unge på uddannelseshjælp Kursus April 2014.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Jobrotation - den bedste opfindelse siden skiveskåret rugbrød.
ARBEJDSLØSHEDARBEJDSLØSHED SAMFUNDSFAG Sådan måles arbejdsløshed! Arbejdsstyrken Heltidsledige x 100 = Arbejdsløse i % Ledighed registreres på de kommunale.
Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Målet for virksomhedsindsatsen 2014 v/ Beskæftigelsesregionen Roskilde, 24. september 2013.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Rejsekort Kundeundersøgelser I Pressebriefing 26. februar 2012 Centerchef Anders Due, Trafikselskabet Movia.
Hvad skal I huske fra i dag! Viden, erfaringer, råd og redskaber.
Skaleringer Progressionsmåling og dialogredskab. Skaleringer som dialogværktøj
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
Emner: Store barrierer og lille erhvervsevne hvordan håndterer vi de situationer? Personlig assistance og fleksjob Hjælpemidler. LAB/SEL. - ligheder.
Erhvervsstyrelsen lancerede den 10. november 2015 PrivacyKompasset – et on-line værktøj, der skal hjælpe virksomheder til bedre brug af data og håndtering.
Det regionale Beskæftigelsesråd Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Velkommen til netværksmøde om virksomhedsindsatsen.
Ny chance til alle. ”Den gode histories dag” Kort præsentation: Karen Breumsø teamkoordinator i team 4-5 Jobcenter Varde. Team 4-5 består af 8 rådgivere,
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
”Brug for alle” Temamøde den 18. juni Hvor var det vi startede?  Stor stigning i antallet af personer i målgruppen på passiv offentlig forsørgelse.
Projektcenter Sønderjylland Jobcentre, virksomheder og a-kassers rolle på sygefraværsområdet Workshop 1: Sygefravær Mandag d. 14. april 2008, Odense Congress.
Fordomme og udfordringer i handicapindsatsen Stig Langvad, formand, DSI.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Spørg brugerne En guide til kvantitative brugerundersøgelser i jobcentrene 20. November 2013.
SPS = specialpædagogisk støtte (Kilde.
Dialogforum - Engrosmodel
Respekt for Grænser Fakta
CfL 2016 INDIKATOR™ om Organisation og HR
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Forandringer i kommunerne
Studieretningsprojektet
Akkreditering i speciallægepraksis
Hospitalsenheden VEST
VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
Hvorfor resultatløn?.
Elevernes evaluering af grundforløbet
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
- Spot på snusepraktikker
JOBFIRST Seminar om virksomhedsrettet indsats 30. marts 2016
Skriv ansøgning 10 gode råd.
ÅRHUS AFDELING.
SFI’s forskning i handicap og beskæftigelse
Virksomhedsservice Mariagerfjord
Statistik Ugrupperet.
APV og Trivselsundersøgelse
Webinar om fordringstyper til daginstitution
Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
Hovedtræk i politisk aftale om kontanthjælpsreform Regeringen, Venstre, Konservative, Liberal Alliance, Dansk Folkeparti L223 fremsat 28. maj 2013.
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
RAR Sydjyllands indsatsområder Status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven Koordinationsforum Sydjylland – august 2018.
RAR Fyns indsatsområder Status på mangel og fordeling af arbejdskraftreserven Koordinationsforum Fyn – august 2018.
Vision Det skal være let at etablere og udvikle sin virksomhed på HR-området i Mariagerfjord Kommune Det gør vi på følgende måde: Du får hurtig og effektiv.
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Karl Henrik Flyums model
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
Fastholdelseskaravanen
Ekspertgruppen for voksen,- efter,- og videreuddannelse
Status for buspuljerne
Program Anette Faye Jacobsen Seniorforsker, ph.d.
Ansøgningsskema CØ SMV Virksomhedens navn:
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Alle rettigheder forbeholdes
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Effektmåling - kvalitative målepunkter
Værktøj 5: Lederens opgaver med stress - stressforebyggende lederstil
Manual til indsendelse af BUDGET
Præsentationens transcript:

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Virksomhedstilfredshedsundersøgelse i Guldborgsund Kommune v/ teamleder Henrik Thøgersen

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Jeg vil fortælle om…. Hvilke virksomheder er blevet spurgt? Hvilken metode har vi brugt? Hvad har spørgeskemaet fokus på? Hvordan ser de foreløbige resultater af pilottesten i Guldborgsund Kommune ud? Hvordan vil vi fremadrettet anvende brugertilfredsheds- målinger? (for egen regning)

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Hvilke virksomheder er blevet spurgt? (1/2) Virksomheder med virksomhedscentre Virksomheder, der har deltaget i jobrotation Virksomheder, som vi i 2013 har etableret løntilskudsjob eller virksomhedspraktik på Workbase har drillet Invitation til at deltage er sendt pr. mail vha. elektronisk spørgeskemaprogram

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Havde i første omgang ikke mail på alle virksomheder/kontaktpersoner Mail er sendt til 171 virksomheder 66 pct. private virksomheder 32 pct. offentlige virksomheder 2 pct. uoplyst Hvilke virksomheder er blevet spurgt? (2/2)

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Foreløbige besvarelser Sendte mail med svarfrist 1 uge senere32 pct. Rykkede (i torsdags) de virksomheder, som ikke havde svaret53 pct. InviteredeDeltagere Private virksomheder66 Pct.50 pct. Offentlige virksomheder32 pct.47 pct. Organisation/forening3 pct. Uoplyst2 pct.

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Spørgeskema har fokus på samarbejdet Om ansættelse af ledige i virksomhedspraktik, løntilskud eller jobrotation (93%) Om syge medarbejdere (44%) I forbindelse med større omlægning eller nedskæringer på virksomheden (2%) I forbindelse med arbejdspladstilpasning for medarbejdere med særlige behov (19%) I forbindelse med ansættelser i fleksjob på virksomheden (24%) Om hjælp til rekruttering af medarbejdere (23%)

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Om ansættelse af ledige med virksomheds- praktik, løntilskud og jobrotation (1/2) Hvordan vurderer du samarbejdet med jobcentret om at ansætte ledige i virksomhedspraktik, løntil- skud eller jobrotation? ProcentAntal Meget godt26%22 Godt55%46 Hverken godt eller dårligt15%13 Dårligt2%2 Meget dårligt1%1 Ved ikke0%0 Total100%84

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Om ansættelse af ledige med virksomheds- praktik, løntilskud og jobrotation (2/2) Lever de kandidater, der er henvist af jobcentret, op til virksomhedens forventninger? ProcentAntal I høj grad17%14 I nogen grad56%47 Hverken eller11%9 I mindre grad15%13 Slet ikke0%0 Ved ikke1%1 Total100%84

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Spørgeskema har fokus på jobcentrets tilgængelighed (1/2) Meget enig/enig Hverken enig eller uenig Uenig/ meget uenig Ved ikke/ikke relevant Det er let at komme i kontakt med jobcentret pr. telefon 56%18%20%6% Det er let at komme i kontakt med jobcentret via 63%17%5%15% Jobcentrets åbningstider passer fint47%26%10%17% Det er klart for os, hvilken ansat i jobcentret vi skal kontakte 37%31%27%5% Det er let at komme i kontakt med den rette person i jobcentret 35%34%25%6%

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Spørgeskema har fokus på jobcentrets tilgængelighed (2/2) Meget enig/enig Hverken enig eller uenig Uenig/ meget uenig Ved ikke/ikke relevant Medarbejderne i jobcentret svarer fyldestgørende på vores henvendelser 69%17%9%5% Den information, der gives ved møder med jobcentret, er relevant for os 70%14%4%12% Jobcentrets hjemmeside giver god information 20%26%5%49% Jobnet.dk er let at benytte27%24%4%45%

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Spørgeskema har fokus på jobcentrets forståelse for virksomhedernes behov Meget enig/enig Hverken enig eller uenig Uenig/ meget uenig Ved ikke/ikke relevant Jobcentret leverer services hurtigt og effektivt 48%28%16%8% Jobcentrets medarbejdere forstår vores virksomheds behov 63%21%7%9% Samarbejdet med jobcentret er en gevinst for vores virksomhed 60%27%4%9% Det er vigtigt for os at have et tæt samarbejde med jobcentret 63%30%4%3% Jobcentrets medarbejdere er gode til at følge op på aftaler 56%23%14%7%

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Virksomhedernes vurdering af jobcentrets samlede indsats

__________________________________________________________________________________________________________ Dok.nr Hvordan vil vi fremadrettet anvende brugertilfredshedsmålinger? Vil foretage halvårlige målinger Giver input om hvad der er vigtigt for virksomhederne, og hvordan vi performer = Får input om hvordan vi kan forbedre vores service Får bl.a. input om, hvilke virksomheder vi har de største udfordringer med (vha. kryds) – og hvilke forslag de har ”Dialogværktøj” internt i jobcentret, bl.a. mellem virksomhedskonsulenter og ledelse Vi kan fastsætte mål og planer for, hvordan vi vil opfylde målene