Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Status for buspuljerne

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Status for buspuljerne"— Præsentationens transcript:

1 Status for buspuljerne
Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt Dialogmøde d. 20. januar 2011

2 Status 1. til 4. runde Passagerpuljen: 130 mio. kr. til 66 projekter.
Fremkommelighedspuljen: 299 mio. kr. til 99 projekter. Samlet 429 mio. kr. I alt måske 700 mio. kr. med egenfinansiering.

3 Skønnet pass.tilvækst (mio.)
Status 1. til 4. runde Pulje Ansøgningsrunde Antal projekter Tildelt beløb Skønnet pass.tilvækst (mio.) Passagerpuljen 1. runde – foråret 2009 12 5,5 2. runde – efteråret 2009 19 7,7 3. Runde – foråret 2010 15 5,7 4. runde – efteråret 2010 20 - Fremkommelighedspuljen 2,0 23 1,1 30 1,4 27 Sum 165 23,4

4 Færdige projekter Projekttitel Ansøger Projekt fremkommelighed
Aalborg Kommune Prioritering gennem signalanlæg (ITS) Aarhus Kommune Busfremkommelighed i krydset Gefionsvej.. Helsingør Kommune Integreret kompaktterminal i Hobro Midtby Mariager Kommune Fremkommelighed for borgere i tynde områder BekTra Pendlerbus (forprojekt) Midttrafik Korrespondanceforbedring – analyse Rejseplanen A/S Mobilbillet Nordjylland NT Forbedring af stoppesteder i Aalborg Mobil natbuskøreplan FynBus Forbedring af stoppesteder, Nykøbing Bybus Guldborgsund Kommune Metroens realtidsinformation på web og mobil Metroselskabet

5 Ny hjemmeside

6 Tilfredshedsundersøgelse

7 Hvad har fungeret godt/dårligt?
Vi forstår ikke begrundelse på afslaget Vi har modtaget de informationer som vi har behov for Tilgængeligheden ift. kontakten til TS har fungeret rigtig godt Tilsagn kom betydelig senere end forventet Tildeling kan forekomme lidt for vilkårlig (læs politisk). Frister bør fastsættes fagligt – ikke politisk. Behandling af ansøgninger har taget lang tid Nem adgang til vejledning og blanketter. God behandling af sagsbehandleren i TS Tidsfrister for ansøgningerne og behandlingstid betyder meget ringere ansøgninger og indhold Hurtige og kompetente svar fra de medarbejdere der sidder i frontlinjen! De skal have stor ros! Lang behandlingstid – sen tilbagemelding. Uklarhed omkring rammer og frister for puljerne fremadrettet. Svært gennemskuelige retningslinjer for bl.a. afrapportering Mange gode oplysninger på hjemmesiden. Forholdsvist nemt ansøgningsskema Det tager alt for lang tid at få svar på ansøgningen. Herved står man budgetmæssigt meget svært God beskrivelse af hvorfor hvilke ansøgere har fået tilført midler til forbedring Ansøgningsskemaer er simple at bruge Afslaget blev begrundet med at det ikke var innovativt nok. Hvis materialet klart havde påpeget dette forinden kunne vi have undgået at ansøge (Urimelig) korte ansøgningsfrister og lang periode før svar fra styrelsen Jeg har ligeledes søgt støttemidler fra et EU-program til et andet projekt. Trafikstyrelsens bureaukrati var MEGET MEGET mindre og jeg håber I holder fast i denne tilgang Note: Se tabelrapport for øvrige besvarelser


Download ppt "Status for buspuljerne"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google