Info-søjlen. Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitektstuderende og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Formål Prototypen Konstruktionen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Advertisements

Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Kurver Hvorfor og hvordan?.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Sæt pennen på papiret Skriv de årsager til uro hos spædbarnet ved brystet, som falder jer ind…. Uro ved brystet s kan skyldes…
Forholdsregler under nedsat sigtbarhed
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Udlægning af en ny cache
Perspektiv på den faglige indsats blandt borgere med Diabetes Type 2 - et bidrag til udvikling af kronikerprogram for diabetes.
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
Bænker Bænker er hovedmøblementet inde i ventesalen. De står langs med veggene og midt i rommet og er i brug det meste af tiden. Det er oftest her folk.
Blondinen og den manglende 710. En blondine går ind i en autoforhandlers show- room og henvender sig til en af medarbejderne ”har du nogen 710 til salg.”
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Hvor der er fokus på klimaet.
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Mindre grimt, tak.
Denne præsentation er specielt for begyndere. Se hele serien igennem før start. Hav værktøj og ler klart. GOD FORNØJELSE.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
”Skodjobs og gode gys!” - Unges forhold til risiko i arbejdslivet Ph.d. Mette Lykke Nielsen
Forskellige typer netværk Det personlige netværk: Uformelt Grænseløst Komplekst Det organiserede netværk: Noget, man er medlem af En defineret ramme Quiero.
Knudsgaard – lav selv dine trækul Maj 2007 Mikkel & Ole
Den professionelles 3 handlingsdomæner Humberto Maturana
Videreudvikling af ide 2&2
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
InfoGalleri udstilling af digital information ISIS Katrinebjerg Interactive Spaces / Alexandra Instituttet.
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Narrativitet i specialpædagogisk skolepraksis
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Børn og unges sociale liv online
De formår at integrere julemarkedet godt med omgivelserne, fordi de har valgt at ligge den på broen hvor mennesker bliver nød til at passere hvis det.
Ledelse i forskellige retninger
Det hele startede med….. Ansættelse som midlertidig leder i en afdeling midt i forandring, forvirring og frustration pga. store organisatoriske omlægninger.
GP 4, 27/ Grundlæggende programmering Forår 2002 Forelæsning 4 onsdag 27/ kl. 9:15 – 12:00.
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen.
Info-søjlen. Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitekt og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Baggrunden for at lave Info-søjlen.
InfoGalleri udstilling af digital information ISIS Katrinebjerg Interactive Spaces / Alexandra Instituttet.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Sproglig opmærksomhed & sproglig bevidsthed. Forudsætninger for at lære sprog Input - en forudsætning for at kunne finde mønstre og for at have noget.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
3-timersmødet 2017.
Jonas, Oliver og Kasper T.
3-timersmødet 2017.
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Fagligt udviklingsforløb om e-ressourcer – pust nyt liv i formidlingsarbejdet 11. september 2018.
Den glade skole på bjerget.
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
3-timersmødet 2018.
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Præsentationens transcript:

Info-søjlen

Indledning Hvem er vi? To multimediestuderende, en arkitektstuderende og en datalog Dette oplæg skal fortælle om: Formål Prototypen Konstruktionen Erfaringer fra biblioteket Vision/redesign Info-søjlen

Designoplæg Skabe opmærksomhed omkring bibliotekets arbejde med digitale ressourcer Info-søjlen

Info-søjlens formål Udstille digitale ressourcer i det fysiske rum Inspirere lånerne + vække deres nysgerrighed Give lånerne en oplevelse: ny måde at arbejde med digitale medier Sende signal om bibliotekets arbejde med det digitale medie Info-søjlen

iBib-browser Info-søjlen

HTML XML HTML iBib-browser Flash Blipnode

Konstruktion Konstruktionen af søjlen blev en stor udfordring Hvordan får vi et billedfelt, der er stort nok? Hvordan projicerer man op på en krum flade? Info-søjlen

1. Version med bord og håndtag Info-søjlen

Projektioner Info-søjlen

Projektioner 2 Info-søjlen

Endelig arbejdstegning Info-søjlen

Konstruktion Info-søjlen

Konstruktion Info-søjlen

Konstruktion Info-søjlen

Konstruktion Info-søjlen

Konstruktion Info-søjlen

Konstruktion Info-søjlen

Konstruktion Info-søjlen

Konstruktion Placering af projektor Info-søjlen

Konstruktion Info-søjlen

Erfaringer og observationer Info-søjlen

Info-søjlens styrke Info-søjlen er anderledes En ny måde at interagere på Brugerne syntes det var sjovt at dreje på håndtaget, fordi det er så stort og robust – ikke et lille interaktionsartefakt, som man skal stå og fedte med Info-søjlen

Info-søjlens styrke Info-søjlen er pæn og stilren Godt redskab til at vise de digitale ressourcer Den kan stå midt i rummet og ses fra alle sider Info-søjlen er til at få øje på Info-søjlen

3 kritiske observationer Info-søjlen

Mange går hurtigt igen - 1 Brugerne opdager ikke, at man kan dreje på håndtaget Info-søjlen ”Jeg startede med at trykke på skærmen, jeg synes, man er vant til, at der er noget, man skal trykke på, når man ser sådan en stor skærm” ”Jamen jeg ved ikke, hvad man skal med den, hvad kan man med den?”

Mange går hurtigt igen - 2 Der er for få interaktionsmuligheder Info-søjlen ”Kan man gå længere ind – kan man fx gå ind på bogpriser.dk?” ”Jeg forventer nok, at jeg kan røre ved den, og at jeg kan noget mere”

Søjlen ligner et flerbrugersystem, men… Form og størrelse lægger op til, at man skal stå flere omkring søjlen – MEN kun én bruger kan tage styringen over interaktionen Man må forhandle – men det gør brugerne ikke! Fungerer dog rigtigt godt, når folk kender hinanden Info-søjlen

Mange går forbi søjlen Dårlig placering af søjlen Info-søjlen Søjlen stod for langt nede i rummet Folk er målrettede i forhallen, og koncentrerer sig om, at komme til en bestemt afdeling Lånerne møder søjlen på det forkerte tidspunkt

Redesign Erfaringerne fra projektet giver anledning til at foreslå forskellige redesigns Info-søjlen

Mobil søjle Placeringen af søjlen i det fysiske rum har stor betydning En mobil søjle giver mulighed for, at man kan køre søjlen derhen, hvor målgruppen er: fx musikafdelingen Info-søjlen

Individuel view og interaktion I stedet for at navigere med det store håndtag, skal der være mulighed for at navigere individuelt Interaktionen kan foregå via en trackpad eller via et joystickagtigt håndtag Info-søjlen

Forslag Info-søjlen

Vision Formen og størrelsen Man kan tage noget med fra søjlen Anderledes måde at interagere på Søjlen viser bibliotekarens udvalg Der skal være mulighed for individuel interaktion Individuelle views n antal views Flere interaktionsmuligheder Info-søjlen

Søjlen på fremtidens bibliotek Info-søjlen Det digitale bliver udstillet i det fysiske bibliotek Biblioteket fanger lånerne på det rigtige tidspunkt Søjlen giver lånerne en anden brugsoplevelse En ny måde at inspirere lånerne på Et godt redskab for bibliotekarerne