Øvelser Samlet rapport.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Større Skriftlig Opgave
Advertisements

Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Almen studieforberedelse
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Innovation og iværksætteri
Formularer (Access, del 3)
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Usability på Her fungerer det godt 1.Sitet imødekommer ifølge vores testpersoner et informationsbehov hos målgruppen. 2.Sprogbrug.
Problematisk anvendelse af for journalist Hans Eckermann  Journalist Hans Eckermann fra Gladsaxe Bladet.
Usability – øvelse 2: Heuristisk inspektion
Kortsortering. Vælg elementer Udvælg elementer fra navigationen Brug topmenupunkter alt efter metode Max 50 elementer.
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
Justering af den skriftlige prøve i dansk på hf
Synopsis VIP3/2012.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Rapporter (Access, del 5)
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Bachelorprojekter i fysik og nanoscience
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Fordybelse og formidling. Udvælge, inddrage og anvende. Overskue, bearbejde, disponere, sammenfatte og formidle.
Fysik B : Omfang 5/8 timer pr. uge 5/8 timer pr. uge Gennemgang af stof, demonstrationsforsøg, journaløvelser, rapportøvelser, EDB Gennemgang.
Dagbladet Information Agenda for onsdag den IT-Universitet og faget usability Brugerproblemer ved information.dk Overordnet anbefalinger Kortsortering.
Synopsis VIP13 HH3.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Usability øvelse: Kortsortering Opfølgning opdragsgivere Feedback på rapporter Ændring af kursusplan Dagens øvelse.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
’Card sort’ Kort sortering  Om ’Usability testing’  Praktisk information vedr. øvelserne  Dagens øvelse  Aflevering af testrapporter  Diverse.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Øvelser Kortsortering.
Heuristisk Evaluering / Ekspertgennemgang
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
Ekspertvurdering Ekspertvurdering / Heuristisk evaluering
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Afleveres senest mandag den 3. maj, kl til Mikael via mail.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Øvelse 1: First Impressions
Usability – øvelse 7: Tilgængelighedstests Kommende oplæg Dagens øvelse - lokale 3.15 og 3.16 er reserveret til jer! Tilgængelighedsrapport Usability-rapport.
Ekspertvurdering Ekspertvurdering / Heuristisk evaluering
Øvelser Teoretisk Diskussion. I dag Hvordan er det gået? Gruppe 1, 3 og 4 skal sende en til Charlotte på: med opdragsgiverens navn.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Usability – 3. november: Tilgængelighedstests Vigtige deadlines! Dagens øvelse Tilgængelighedsrapport Usability-rapport Næste uge.
Usability – øvelse 2: Heuristisk evaluering
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Øvelseslærer på ITU cand.merc.(dat.) studerende på CBS.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  Hvor, hvornår og hvordan  Testmanuskript.
DANSK Intro Dagens program.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Beskrivelse af krav og procedure ved mundtlig eksamen
Større skriftlig opgave i 2.hf
Teoretisk pædagogikum
SSO - Større skriftlig opgave
- 30 minutters oplæg - 1 times arbejdssession
Præsentationens transcript:

Øvelser Samlet rapport

De sidste gange. 17/4 I dag: rapport start. 24/4 Eyefact kl. 19-20 og rapportskrivning. ”1/5” Mail omkring oplæg for opdragsgiver. 8/5 Ole fortæller om Eksamen. (Denne uge) oplæg for opdragsgiver. 15/5 Oplæg foran klassen – Mundtlig feedback fra Ole og Charlotte.

Formål Samlet evaluering af brugervenlighed. Værktøjer: Heuristisk undersøgelse, kortsortering, excise, tilgængelighed, brugertest.

Metode Mange måder! Se andres rapporter og dan jer en mening omkring, hvordan og hvad I vil præsentere. Præsentér ud fra resultaterne, ikke metoderne. Hvis opdragsgiver selv har foreslået noget – så fokusér også på det. Overvej om modtager: Hvem læser rapporten? Hvem udfører ændringerne? Hvilke mål har de? Hvad ved de i forvejen? Hvad har de brug for at vide? Hvad forventer de?

Indhold 1 side*: Resumé (se udlevering) 1-2 siders*: Undersøgelsesdesign (Hvilke metoder og hvorfor de er valgt, hvilke respondenter (hvor mange, hvem, hvor lang tid osv.) 6 sider: Udvælg de temaer/tendenser I har set gå på tværs af jeres metoder (Resultater og anbefalinger) Bilag: De data I refererer til i rapporten * = SKAL afleveres!

Do’s and Dont’s Hvad synes I? I vores evaluering fandt vi problemer med navigation, tekstlængde, sværhedsgrad, tilmeldingslogo bliver overset, brugerne kan ikke finde ud af søgemaskinen, billeder indeholder ikke alt tags, for mange banner reklamer på forsiden, som forvirrer brugerne. Desuden fandt vi problemer med kontrasterne på siden, for mange links og diverse fejl i forhold til markup af HTML på forsiden. Disse ting bør forbedres, for at forbedre brugervenligheden på siden.

Brugervenlighedsudfordringer for www.xx.dk I evaluering af brugervenligheden på www.XX.dk, fandt vi følgende udfordringer. Udfordringerne er listet med fra 1 -4, hvor fire er værst. Tilmeldingslogo bliver overset. Brugerne kan ikke finde ud af søgemaskinen. Billeder indeholder ikke alt tags. For mange banner reklamer på forsiden. Kontrasterne på siden er for uskarpe. I nedenstående afsnit vil vi uddybe, hvorledes disse udfordringer kan forbedres.

Værktøjer – husk dem nu! Billeder – benyt screendumps når de er mere sigende end tekst. Benyt brugercitater! Det er stærk argumentation. Rate problemerne Point Tommelfingre Stjerne Andre symboler

Aflevering Max 10 siders rapport i wordformat (Gr-X samlet_rapport.doc) til moerch@itu.dk og oleg@itu.dk senest onsdag d. 7/5 kl. 18.00. Denne gang – mundtlig evaluering!