Skills training © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# 13492 • V111000.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fra problemfiksering til løsningsorientering – Hotel Nyborg Strand den 4. december 2007 Gitte Daugaard,
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Mødepakke for øverste chef på virksomheden
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Nonne historie.
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Roskilde Tekniske Skole
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Modul 1 - Processer.
MIN skabelon MIN generalisering! MIN specielle virkelighed!
Produktion og Logistik
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Diagnosing © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Blondinen og den manglende 710. En blondine går ind i en autoforhandlers show- room og henvender sig til en af medarbejderne ”har du nogen 710 til salg.”
Nyt ansvar.
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Flexibility © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# • V
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Ledelse Består i et samspil mellem mennesker, for at nå
Udgangspunktet er, at der ikke findes nogen rigtig ledelsesform
Ledelse Lederopgaver Topledelse Strate-giske niveau Taktis-ke niveau
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
SLII ® ® To create a match © 2000 The Ken Blanchard Companies Do not duplicate Item# V
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
1 SAMMEN GØR VI DIG BEDRE Copyright; Mogens Sparre Wise Mind Ledelse i Praksis – 11. aften v/Mogens Sparre.
Spejder er sejt!. Plan Hvorfor tager man på Plan? Hvad får du ud af det? Hvordan er det at tage helt alene af sted? Hvordan er det at skulle hjem? Forældres.
Omgangstone og kollegialitet
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Niveauer for læring i organisationen
Gruppeudviklingssamtaler
Region Midtjyllands tilbud 2013
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Ledelse Lederopgaver Instrumentelle – varetagelse af den faglige side af arbejdet planlægning og kontrol Emotionelle – forholdet til og mellem medarbejderne.
Foundation and building blocks
Den lærende organisation
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Blondinen og den manglende 710. En blondine går ind i en autoforhandlers show- room og henvender sig til en af medarbejderne ”har du nogen 710 til salg.”
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Company programme - Veda
Sauntehus Cooperative Learning.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Workshop 1: Parathed til forandring Teoriramme ved Søren Bie Bogh
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Karakterer og læring.
Rapportering af fremdrift eller status
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Hvad er vores kommunikationsmål
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Skills training © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# 13492 • V111000

Succesrig og effektiv ledelse Succesrig leder Adfærd Præstation Resultater Effektiv leder Holdning Engagement Følelser 6-5 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Partnerskab for præstation Partnerskab for præstation går ud på at opnå enighed med medarbejderen om hans/hendes udviklingsniveau og den ledelsesstil, der kan hjælpe medarbejderen til at nå sine personlige mål og virksomhedens mål. 7-1 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Trinene i Partnerskab for præstation Forarbejde Forklar medarbejderen, hvordan SLII®-modellen virker. Identificér det overordnede virksomhedsmål for medarbejderen, dit team og virksomheden. Trinene i Partnerskab for præstation 1. Opsæt mål i fællesskab. 2. Diagnosticér udviklingsniveauet i fællesskab. 7-2 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Trinene i Partnerskab for præstation 3. Fastlæg den aktuelle og fremtidige ledelsesstil i fællesskab. 4. Fastlæg og aftal hvilken lederadfærd, der skal bruges. 5. Fastlæg i fællesskab, hvordan og hvor ofte I ønsker at følge op på mødet. 7-3 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

SMARTE mål S – specifikke og sporbare M – målbare A – accepterede R – realistiske T – tidsbestemte E – engagerende 7-4 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Årsager til uenighed At medarbejderen ikke helt forstår målet eller opgaven. At medarbejderen har stærke overførbare færdigheder og ikke er opmærksom på sin manglende tekniske viden eller færdighed. At medarbejderen kun har fået lidt feedback, fordi opgaven lige er begyndt. 7-5 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Sådan løses uenigheder… Specificer opgaven eller målet Spørg ind til medarbejderens kompetencer og erfaringer Sammenlign præstationer med andre kollegaers Afprøv over kort tid – evaluer præstationer 7-6 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201

Udviklingsdiagrammet 7-7 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201