Skills training © 2000 The Ken Blanchard Companies • Do not duplicate • Item# 13492 • V111000
Succesrig og effektiv ledelse Succesrig leder Adfærd Præstation Resultater Effektiv leder Holdning Engagement Følelser 6-5 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201
Partnerskab for præstation Partnerskab for præstation går ud på at opnå enighed med medarbejderen om hans/hendes udviklingsniveau og den ledelsesstil, der kan hjælpe medarbejderen til at nå sine personlige mål og virksomhedens mål. 7-1 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201
Trinene i Partnerskab for præstation Forarbejde Forklar medarbejderen, hvordan SLII®-modellen virker. Identificér det overordnede virksomhedsmål for medarbejderen, dit team og virksomheden. Trinene i Partnerskab for præstation 1. Opsæt mål i fællesskab. 2. Diagnosticér udviklingsniveauet i fællesskab. 7-2 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201
Trinene i Partnerskab for præstation 3. Fastlæg den aktuelle og fremtidige ledelsesstil i fællesskab. 4. Fastlæg og aftal hvilken lederadfærd, der skal bruges. 5. Fastlæg i fællesskab, hvordan og hvor ofte I ønsker at følge op på mødet. 7-3 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201
SMARTE mål S – specifikke og sporbare M – målbare A – accepterede R – realistiske T – tidsbestemte E – engagerende 7-4 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201
Årsager til uenighed At medarbejderen ikke helt forstår målet eller opgaven. At medarbejderen har stærke overførbare færdigheder og ikke er opmærksom på sin manglende tekniske viden eller færdighed. At medarbejderen kun har fået lidt feedback, fordi opgaven lige er begyndt. 7-5 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201
Sådan løses uenigheder… Specificer opgaven eller målet Spørg ind til medarbejderens kompetencer og erfaringer Sammenlign præstationer med andre kollegaers Afprøv over kort tid – evaluer præstationer 7-6 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201
Udviklingsdiagrammet 7-7 © 2001 The Ken Blanchard Companies. Alle rettigheder forbeholdes. Kopiering ikke tilladt • V040201