IT og Telestyrelsens arbejde med offentlige kampagner Initiativtager til kampagnegruppe – både deltagere fra branchen og offentlige institutioner. - Formål.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Er der effekt ved sundhedsfremme projekter?
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Dansk Skovforenings foretræde for Folketingets Miljø- og Planlægningsudvalg 25. november 2009.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kompetenceudvikling i ISS
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Projektets highlights ved Ivar G. Frederiksen projektleder.
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Erfaringer fra Danmark efter 15 år
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Den glade CEO og iværksætter!
Merlivs seminar 27. August 2008
Programindsats og effektmålinger i den regionale erhvervsudvikling Debatoplæg v/Martin Eggert Hansen Teknologisk Institut.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune • indbyggere •En kommune på kanten •Digitaliseringsgrad •Bibliotekerne •3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Budget 2005 Optimér din forretning gennem:. Kontingentindtægter i 2004 inkluderede ca. kr i ekstraordinært markedsføringsbidrag)
Del projekt i Inklusionsprojektet Aktivitetscenter Kernen Projektet er gennemført i samarbejde mellem: Helene Hansen (pædagog) Kernen Jeanette Sanderhoff.
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Projekttitel: 1
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Debatmøde Århus, 20. februar 2006 Thomas Krag Mobility Advice Cykeltrafik – økonomi og baggrund.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Center for Sundhedsteknologi Baggrund:  Sikre regionerne uden for storbyerne gode rammebetingelser for vidensbaseret vækst og udvikling Formål:  At etablere.
1 Ambulant genoptræning i Region Midtjylland: 2007 Sundhedskoordinationsudvalgsmøde 18. maj 2009 v/ senior projektleder Susanne Reindahl Rasmussen, Ph.d.,
Anbefalinger Udvalget vedr. Kvalitetsmåling,- Måle- og Sigtepunkter (KMSU) Lone Knakkergaard DB’s 2. næstformand.
Præsentation Danfoss 5. april 2005
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Kodeks for offentlig topledelse
Glade Dage Undervisningscase i Entrepreneurship Faglig klipper/redaktør: Jesper Piihl Videoproduktion: Govisual Finansieret af:
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
Knallertkampagne ”Har du styr på din søn?”.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Status på idrætsstrategi og halanalyse
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Almen studieforberedelse
Reklame & Markedsføring
21. marts 2015Vibeke Reiter, Aleneboende demente Usynlighed – erfaringer fra forebyggende hjemmebesøg. Oplæg ved: Vibeke Reiter, forebyggende.
Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer Projekt Forskerspirer giver deltagerne mulighed for at fordybe sig i et emne og udarbejde forslag.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Fyn Rundt 2006 & alt det andet: En oplevelses år baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 og 2005 We are in the people business…
SFU Hillerød 2008 JULEMANDEN ER RØD!. SFU Hillerød 2008 Kvartaler med hvert politisk emne Teori del, praktisk del og afsluttende del Grupper med særlige.
Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
SharePoint Bruger Gruppe  Vi skal snakke om  Status på SPBG  Ny struktur på vores ERFA møder  Andre møder  Dagens emne: SharePoint.
Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer 14 medarbejdere.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 OPLÆGSHOLDER, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia haft som formål at give børn og unge gode lærings- og udviklingsmuligheder.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Leder af natur og Plan, Guldborgsund Kommune
Hverdag med Handicapkonventionen
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Hvad er vores kommunikationsmål
Præsentationens transcript:

IT og Telestyrelsens arbejde med offentlige kampagner Initiativtager til kampagnegruppe – både deltagere fra branchen og offentlige institutioner. - Formål er at få skabt en ”offentlig standard” for best practise på effektmåling og evt. udbud. - Alt kommer på

Opgave status Fokus på effektmåling, hvornår, hvorfor, klare mål, typer af måling, datakilder, budget Fokus på udbud – gruppen arbejder med guidelines og metoder for gode offentlige udbud. Dette til gavn for både PR branchen og offentlige institutioner.

Udbud Udbudstyper Miniprojektkonkurrence Resultataflønning/preformance Samlet/opdelt Brug af netværk Checkliste

En kampagne skal have fokus på effektmåling Klare og konkrete mål Alt afgørende for effektmålingen Sikrer, at kampagnen fremstår ambitiøs og struktureret Medvirker til at skabe klarhed, ejerskab og motivation hos deltagerne Der skal altid effektmåles Hvordan afhænger af kampagnens mål og særhed Eksempler på måder at måle: Måling af før og efter Målgruppevurdering Interessentvurdering Kommunikationsanalyse Presseanalyse m.v.

Fortsat om effektmåling…. Indikatorer, der kan opstilles mål ud fra og som målgruppen kan spørges til: Kendskab Adfærd Holdning Målgruppens forståelse for emnet Krav til målinger: Metodisk velovervejet Ensartethed i spørgerammen Systematisk Sammenlignelig EBST spørgeramme Små målinger

Case: IAA –prisen 15. September 2005 Dommerkomiteen stiller krav om opmærksomhed og resultater/effektmåling. Årets bedste offentlige kampagne. Uddeles for en kreativ og resultatgivende dansk public service kampagne. Herved forstås kampagner, der tjener det almenes vel, uanset om sponsorerne er offentlige eller private institutioner/firmaer.

Casen: Vinderen i år Demens – kampagnen Bag kampagnen: Styrelsen for Social Service i samarbejde med Alzheimerforeningen og Sundhedsstyrelsen, mens konsulentfirmaet Bysted A/S stod for den praktiske udførelse Formål: Bedre kendskab til og forståelse for demens. Målgruppen: En særlig vægt på borgere over 60 år, potentielle demente og pårørende til demente - samt flygtninge og indvandrere, som en særlig sekundær målgruppe

Om Demens Kampagnen Kampagnens bestod af tre elementer og et budget på 10 mio. kr. : A) en bred kampagne med bl.a. radio- og tv-spots, avisannoncer, hængeskilte i tog og busser, billboards og en kampagne-hjemmeside B) regionale åben hus-arrangementer i samarbejde med lokale afdelinger af bl.a. Alzheimerforeningen og Ældresagen C) en ansøgningspulje til lokale aktiviteter.

Kampagnens gennemslagskraft 200 presseindslag, 400 daglige besøgende på kampagne-hjemmesiden og deltagere i lokale arrangementer landet over. Demenslinjen fik fordoblet de telefoniske henvendelser i kampagneperioden til over 1.000, men dog ikke som det forventede mål: henvendelser.

Fortsat om kampagnens måling og gennemslagskraft….. Demenskampagnens effekt og det velplanlagte samspil mellem forskellige medier og midler var vigtige begrundelser for dommerkomiteens valg. En væsentlig faktor for succes var de lokale samarbejdspartnere, der var med til at trække mange deltagere til kampagnens arrangementer. Gennemslagskraften var forskellig rundt om i landet, men klart størst de steder, hvor der var et lokalt forankret samarbejde. - presentatie kopenhagenhpr.ppt presentatie kopenhagenhpr.ppt