Kort referat – Greve Gymnasium. Greves eget oplæg Velfungerende stor gymnasieskole – stx dominans (33 stx / 4 hf) – ca 10^3 elever Stx tilrettelagt efter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Advertisements

Medarbejderudviklingssamtalen
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Progression i de større skriftlige opgaver:
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
SRP på Faaborg Gymnasium 2013
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Trivselsgrupper for forældre
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Skolereformen Overordnede mål:
Skolereform august 2014………………
Mulernes Legatskole Trivselspolitik – attraktive arbejdspladser
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Velkommen til valgmøde
Fra undervisningsevaluering til skolens kvalitetsarbejde
Årsaftale projekt Tidslinie © due & partners
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Rammeforsøg på TEC-HTX Studietid Formål At skabe større sammenhæng mellem uddannelsestid og elevtid At øge lærertilstedeværelsen sammen med eleverne At.
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Observation af din/andres undervisning –
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Hvordan søger man om optagelse?
Religion på B-niveau Christina Egholm.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Studiepraktik Program:
Faglig overgang – Næstved Gymnasium og HF Dansk. Formål Primært at løfte det faglige niveau for alle elever, og herunder også at bidrage til at udligne.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
N ETVÆRKSARBEJDE, MED FOKUS PÅ EVALUERING OG PROGRESSION I ENGELSKFAGET. Et samarbejde mellem Odder, Faaborg og Nørresundby.
N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE.
Hvad bestemmer sundhed og trivsel hos teenagere Anette Johansen, Søren Rasmussen, Thomas Hansen & Mette Madsen.
Virum Gymnasium LOKALT GYMNASIUM I ET SOCIALT VELFUNGEREDE FORSTADSKVARTER.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
1 Odder Gymnasiums system til kvalitetsudvikling.
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Håndtering af Sygefravær
Odense tirsdag d. 8. december 2009 Workshop
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
Oplæg Marsellisborg gymnasium 27/ Kan man bruge tilfredshedsundersøgelser i kvalitets og reformarbejdet? erfaringer Nykøbing Katedralskole.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative kompetencer.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
Studietid på Sankt Annæ Jeppe Struve Larsen, pædagogisk leder Julie Debois, lektor (dansk, religion) Steffen Samsøe, lektor (matematik, fysik)
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Et fagligt.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
Sanne Yde Schmidt, lærer Greve Gymnasium Konference om omlagt elevtid Workshop 3 Pædagogisk ledelse i forhold til bl.a. omlagt elevtid, progressionsplaner.
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Fagdidaktisk kursus i biologi
Oplæg fra Evalueringsudvalget
Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Udgangspunktet er, at alle har de bedste intentioner. Udviklingsdag Udgangspunktet er, at alle har de bedste intentioner. Lad os gå på opdagelse.
Præsentationens transcript:

Kort referat – Greve Gymnasium

Greves eget oplæg Velfungerende stor gymnasieskole – stx dominans (33 stx / 4 hf) – ca 10^3 elever Stx tilrettelagt efter intentionen fra UM Hf : pakkeklasser – overordnede emner

Resultater Jævnføres med socio-øk.ref. løftes eleverne (det blev ikke nævnt hvor meget og hvordan billedet ser ud for de forskellige fag) Gennemfører : 91% stx / 87 % hf Fravær stigende mod 3.g – hf>stx Eleverne er meget tilfredse med skolen som helhed

Egne fokuspunkter Rumme mangfoldigheden (elevmaterialet heterogent) Øget fokus på den enkelte elevs trivsel og læring Løbende evaluering – hvad virker ?

Hvordan ? Mange fælles forløb i 1.semester giver vidensdeling og fælles udvikling Variation i læringsformer Stort fokus på skemalagt elevtid – (20-50%) Skemalagte lektietimer til hf

Evalueringer Skoleeval. i maj – drøftes i sep Debat i Fællesudvalg – forslag realiseres Uv : elevtvivl om evaluering – lærerne justerer selv og ser selv elevsvar Ind. samtaler – EU’s Skr eksamenresultat skal forbedres – fokus på skriftlighed

Forsøg / udvikling Elevtid til studietid S-tog (skriveplatform – 5 linier) Fælles 1.semester som tidligere nævnt Klare profiler / toning i studieretninger – forsøg i 4 2.g klasser Ny Nordisk Skole

Debatpunkter 1 Stort byt i studieretninger (30%) men søjlerne nivelleres Erfaringer med de bundne valgfag i hf-pakkerne synes umiddelbart gode men ingen statistik – eleverne giver udtryk for tilfredshed De skriftlige eksaminer er gået dårligere end forventet – derfor massiv indsats på skriftligheden

Debatpunkter 2 Skemalagt elevtid – dvs studietid – 1-2 moduler mere om ugen – har hjulpet markant på det skriftlige arbejde uv-diff. gennem massivt faggruppesamarbejde – både top-down og bottom-up G tilfredse generelt – 13/14 har været roligt – ingen stress selv om platformen brænder

Debatpunkter 3 Det skriftlige arbejde – timer på skolen (lærere/elever) - kan dagene hænge sammen ? Øget fokus på hf-klasserne – fylder umiddelbart ikke meget i diskussionerne og udviklingsprojekterne i præsentationen