Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afCamilla Thøgersen Redigeret for ca. et år siden
1
N ETVÆRKSARBEJDE, MED FOKUS PÅ EVALUERING OG PROGRESSION I ENGELSKFAGET. Et samarbejde mellem Odder, Faaborg og Nørresundby.
2
ERFARINGER MED NETVÆRKSARBEJDE Praksis : Tre mødegange. I gruppen: Løbende elektronisk kommunikation. Faste deadlines og en klar arbejdsfordeling i gruppen. Involvering af faggruppe. Erfaring : Fastholdelse mht. fokus/udvikling af nyt materiale. Diskussion af skolekultur - refleksion over og vurdering af egen praksis. Fokus på det anvendelsesorienterede.
3
O PSTILLING AF DELMÅL SOM REDSKAB TIL MÅLING AF ELEVERNES VIDENTILVÆKST Primært mål: udarbejdelse af direkte anvendeligt materiale. Produkt: skema med delmål for hhv. engelsk A- og B-niveau. Inddeling af de krævede kompetencer over tid. Et dynamisk værktøj – kan tilpasses den enkelte lærer. Inspiration: folkeskolens trinmål.
4
S KEMA FOR ENGELSK B - NIVEAU 5 overordnede søjler: Kompetencer (studieplansrum) Mundtlig dimension (lærerum) Skriftlig dimension (lærerum) Grammatik (lærerum) Evaluering (studieplansrum) Studieplansrum: styreredskab i forhold til fx studieplan, klassemøder, teamsamarbejde. Lærerum: undervisningsfunderet, midler hvormed man opnår målene/kompetencerne.
5
K ONKRETE EVALUERINGSVÆRKTØJER Fokuspunkter: Referat. Temalæsning. Redskaber til (selv)evaluering/konkretisering af de faglige mål. Personkarakteristik. Skr. opgaver på a- og b-niveau, stx, samt b-niveau, hf. Referat, skriftligt. Oversættelse.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.