Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret"— Præsentationens transcript:

1 Evaluering af skoleåret 2013-14 - og planlægning af skoleåret 2014-15
Studieplanen for Innovationsprojekt i Lærerrolleprojektet - nye team Etablering af dialogfora i SIP (Skoleudvikling i praksis) april 2014 NCK / GL-AR

2 Evaluering af skoleåret 2013-14
47 respondenter ud af 85 inviterede Business as usual (generel tilfredshed) Projekt på sporet AP (der nedsættes en AP-gruppe, som skal revidere) SRP AT-synopsisprøven AT og ’AT med innovation’ Gerne udvidelse af AT1 med to dage Ingen klar enighed om ’AT med innovativt løsningsforslag’ Markant ønske om kursusdag om innovation i AT og fagene Team – opgaver og organisering Halvdelen ønsker teammøderne skemalagt, synkroniseret med studievejleder Stilfærdig tilslutning til udvidet tutorfunktion Ganske få støtter ideen om nye projektteam med ”primus motor” (Lærerrolleprojektet) Pædagogiske dage, dialogfora og vidensdeling Stor tilslutning til drøftelse af temaer for Pæd. dag i AR Meget stor tilslutning til brug af workshops, videnscafeer og udviklingsgrupper Studiecenter, hultimer og ”skriftlige lørdage” Uenighed om hultimer (50/28) Uenighed om skriftlige lørdage (34/38) april 2014 NCK / GL-AR

3 Forslag til Studieplanen for 2014-15
Ændringer: AT1: udvides til 7 dage – ”Classic”-udgave AT2 : ’AT med innovativt løsningsforslag’ (B-opgaven) AT4: Udvides til 7 dage. Workshops torsdag Tosporsforløb med og uden innovativt løsningsforslag (A- og B-opgaven) C-fagseksamen (½-årshold) primo januar Pædagogisk dag: mandag 16/3 2015 Teamlærerskema får fast position til teammøde, synkroniseret med studievejleder april 2014 NCK / GL-AR

4 Innovationsprojekt i 2014-15
AT2: ’AT med innovativt løsningsforslag (B-opgaven) AT4: To-sporsforløb med og uden innovativt løsningsforslag (A- og B-opgaven) Kursusdag om innovation tirsdag 12/8 for: STK-lærere, som underviser i klassernes fælles fag hf-lærere (og øvrige STK-lærere), som gerne vil arbejde med innovation i deres fag Evt. et ”midtvejskursus” om innovation Innovationsgruppen fortsætter sit arbejde i det kommende skoleår. Interesserede kolleger bedes maile til Niels og Henning april 2014 NCK / GL-AR

5 Lærerrolleprojektet - nye team….
Mål: at udbrede projektarbejdet til nye team Der bliver mulighed for at sammensætte nye projektteam, bestående af en ”garvet” projektlærer samt to nye interesserede kolleger. Der nedsættes en planlægningsgruppe (bestående af nogle af de eksisterende projektlærere samt Niels), som planlægger og forbereder ”påklædningen” af de nye projektlærere (kurser). Projektteamene får mulighed for coachingsessions i efteråret 2014 Lærerrolleprojektet vil få et længere punkt på et kommende AR i efteråret (information, erfaringsdeling etc.) Der etableres – så vidt det overhovedet er muligt – nye projektteam ud fra de interesserede kollegers ønsker Deltagelsen som projektlærer vil indgå i pågældende lærers opgaveoversigt for det kommende skoleår. Interesserede kolleger bedes maile til Niels og Henning april 2014 NCK / GL-AR

6 Etablering af dialogfora i 2014-15
Der vil i det kommende skoleår være mulighed for at deltage i forskellige dialogfora: Videnscaféer (padlet, mentorordning, kropssprog..) Workshops (innovation, e-learning..) Udviklingsgrupper (innovation i fagene..) De enkelte lærere tager selv initiativ til afholdelsen og kontakter ledelsen med henblik på organiseringen Det er ikke afgjort endnu, hvordan arbejdet skal implementeres i lærernes opgaveoversigt april 2014 NCK / GL-AR

7 SIP – Skoleudvikling i praksis 2014
UVM afholder et landsdækkende udviklingsprojekt – SIP – med deltagelse af stort set alle gymnasiale uddannelsesinstitutioner, opdelt i regioner Mål: Støtte til skolernes generelle udviklingsarbejde (”OK13-momentum”) Projektet gennemføres som 4 kursus/seminardage (forår: 2; efterår: 2) Fokus på elevernes udbytte og trivsel Fokus på udvikling af undervisnings- og arbejdsformer Fokus på en forandret skolehverdag Kvalitetsudvikling som omdrejningspunkt for forandring En kursusdag består af Oplæg (formiddag) Workshop i skolegrupper (eftermiddag): Solrød gymnasium og hf, Stenhus gymnasium og hf, Københavns private gymnasium, VUF Oplæg i workshop fra de enkelte skoler Fra VUF deltager Marianne, Tina, Henning og Niels april 2014 NCK / GL-AR

8 SIP / Seminardag 1 og 2 (oplæg)
Fokus på elevernes trivsel Motivation Den perfekte undervisning – i følge eleverne Hvidovre Gymnasium: Stilladsering KVUC: Formativ evaluering Forandringsteori Dataindsamling Fokus på udvikling af undervisnings- og arbejdsformer Elevernes læreprocesser Gymnasiefremmede Nye undervisnings- og organiseringsformer Rammeforsøg (præsentation af erfaringer fra deltagende skoler) april 2014 NCK / GL-AR


Download ppt "Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google