Skriftlig opgave. Evalueringsmetoden ” skriftlig opgave”: I hvilke sammenhænge er det relevant? Er der specialer hvor det indgår som en del af det daglige.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Ny ansættelsesprocedure hvordan?
Virksomhedsforståelse og økonomi Pindene er kun eksempler – der skal indøves en tankegang – lad nogle af pindene være valgfrit. Det vil være individuelt.
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
Evalueringskriterier for artikel
Individuel uddannelsesplan
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
Praksisudviklings projekt Vellykkede samtaler i sammenhængende forløb
Diagnostisk Center FORSKNINGSSEMINAR FOR PROFESSORER OG KLINIKLEDELSER 9 Januar 2014 Bernstorff slot Koordinerende professor Peter Garred Centerdirektør.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Vejlederbrev ? Jeg har brugt et vejlederbrev til vejledning af specialer før i tiden I hvert fald i den version jeg brugte brevet viste det sig ikke at.
Kulturforståelse niveau C
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse Lisbet Hørslev Rasmussen.
Vejledning i projektarbejde
”Ny skriftlighed” Elevernes studieforberedende skrivekompetencer
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Implementering af EPJ - intromøde
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Fællesfaglig og faglig skrivning Ideer til sammenhæng Odense, oktober 2011 Birgitte Darger Det frie Gymnasium (i projekt med Ørestad Gymnasium)
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Det uhensigtsmæssige uddannelsesforløb Mellem 3-10 %, ny undersøgelse i Århus 6,8 % Ikke forskel på køn Ikke forskel på alder Ikke forskel på speciale.
Generel introduktion til EC
Patient-information om medicin - hvad virker? (fokus på skr. information) Marianne Møller Farmaceut, Master i Professionel Kommunikation (MPK)
Introduktion til opgaveskrivning
Læring og viden Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
Læring, kommunikation og samarbejde
Yngre anæstesiolog Introduktionsstilling
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Årsplan – en kort en lang
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Fra novice .. imod ekspert!
Uddannelse, roller og kompetencemåling
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
Kriterier for deltagelse i introduktionsuddannelsen Postgraduat klinisk lektor Hans Ole Holdgaard.
Videreuddannelse i Akutafdelingen.
Den lægelige videreuddannelse Hospitalsenheden Vest.
”Struktureret klinisk observation”
Læring i praksis Tirsdag den 22. maj 2012.
Tutordag i Holstebro 7/ Introduktionsuddannelsen Hvad er meningen?
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Målbeskrivelser Udpluk. Målbeskrivelse Klinisk basisuddannelse 8. Basislægen skal kunne modtage den akut syge patient og initiere relevant behandling/visitation.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Vejen til speciallæge - hoveduddannelsesansættelse Andreas Lundh Ph.d.-studerende Det Nordiske Cochrane Center.
En Praktikværts forventninger Hvilke forventninger/krav har praktikværten til eleven i VO/lærepladsen.
Klinisk forskningstræning for læger i hoveduddannelse i Kirurgi og Plastikkirurgi (og andre interesserede specialer) Evaluering og Udtalelser Kursuskoordinator.
Uddannelseansvarlige
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
ProfessionelP Specialernes Professionelle figur – Hvad er kompetencen og hvordan skal den kompetencevurderes.
Skriveperiode (synopsis)
Projektledelse – introduktion, oktober 2016
Drivkraften og Motivation
Almen medicinsk uddannelse
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Pædagogik og pædagogisk innovation (1)
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Infomøde om synteseopgaven
Velkommen til fagligt samspil
Læringstimer med kliniske sygeplejelærer i
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Præsentationens transcript:

Skriftlig opgave

Evalueringsmetoden ” skriftlig opgave”: I hvilke sammenhænge er det relevant? Er der specialer hvor det indgår som en del af det daglige kliniske arbejde? Eksempler på specialer hvor det er nævnt i målbeskrivelsen som en mulig eller obligatorisk evalueringsmetode

Evalueringsmetoden ” skriftlig opgave”: Anæstesi Intern medicin, Introduktion og hoveduddannelsens fællesdel Gynækologi Klinisk genetik

EKSEMPEL PÅ SKRIFTLIG OPGAVE: ANÆSTESI HOVEDUDDANNELSEN Irregulære hændelser Uplanlagte forløb Refleksiv læring

Introduktionsuddannelsen

Hoveduddannelsen

Spørgsmål???

Skrfl. refleksiv opgave/EBMopgave Formål med opgaven? problemstilling Beskrive viden Vise evne til refleksion Egne holdninger Form/struktur Baggrundsmateriale Præsentation af resultater

EKSEMPEL PÅ SKRIFTLIG OPGAVE: ANÆSTESI HOVEDUDDANNELSEN Skabelon for bedømmelse Tid til mundtlig gennemgang Barrierer: Tid og motivation

Spørgsmål???