Kommunerne i Region Sjælland Roskilde Dyrskue 2014 Indhold: Tilsynskampagne (Baggrund og Workshop) Roskilde Dyrskue Tilsynskampagne (Evaluering og Konklusion)
Baggrund for tilsynskampagne Overordnet mål: Et øget kendskabet til miljølovgivning for landbrug på Sjælland Fokusområder: Der mangler en tydelige vejledning til miljølovgivning for mindre husdyrhold/hobbylandbrug. Borger/landmænd oplever ikke en ensartet sagsbehandling på landbrugsområdet. Arbejdsområder: Tydeliggøre miljølovgivning for mindre husdyrhold/hobbylandbrug. Sikre en mere ensartet sagsbehandling på landbrugsområdet på Sjælland Skabe en bedre dialog mellem landbrug, naboer og kommunen En plan for vores mål
Målsætningsplan
Detailplanlægning Planlægning Udarbejde projektbeskrivelse Præsentere projektet for MST -ok Præsentere projektet på ledernetværksmøde -ok Præsentere projektet på netværksmøde –ok Arbejdsgruppe Workshop og foldere/skema Roskilde Dyrskue
Workshop Workshop for sagsbehandlernetværket Ensrette sagsbehandlingen Emner Gødningshåndtering fast og flydende Staldindretning Fælles anmeldeskema Fælles informationsmateriale Fælles forståelse for lovgivningens gråzoner
Roskilde Dyrskue Hvad er Roskilde Dyrskue? Dyrskuets målgruppe har hovedvægt på landbobefolkning Gennemsnitligt besøgstal ca. 85.000 - 90.000 Dyrskuet har 3 kerneområder - Dyr – Maskiner – Fødevarer Ca. 500 udstillingsstande Ca. 1500 deltagende dyr fordelt på heste – malkekvæg- kødkvæg – geder – får – fjerkræ Hvad vil vi bruge det til? Øge kendskabet til miljølovgivningen for landbrug på Sjælland
Roskilde dyrskue Forarbejde Information Og en masse mere
Standen Tip en 13’er Lokket med logobolsjer 317 aktive besøgende –dialog med mere end 100 om dagen
Tilsynskampagne Fælles målsætningsplan Fælles konklusion Fælles evaluering Kan ikke anvendes som fysiske tilsyn
Evaluering Evalueret på ERFA-møde og i arbejdsgruppen Videre forløb Workshop - Presse Tip en 13’er: 317 aktive besøgende Målgruppe: hobby- og erhvervslandmænd Kommunerne: styrket samarbejde og kendskab Videre forløb Fremlægge evalueringen og budget for chefgruppen Vil vi gøre det igen?
JA! Kommunerne i Region Sjælland er også på Roskilde Dyrskue i 2015 (selvom vi sikkert ikke kan bruge RD som kampagne igen) Roskilde Dyrskue 5 – 7. juni 2015