Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Introkursus for frivillige
Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2014
3
Hvorfor skal vi være kendte……….
4
Fokusområder Lige, rettidig og ordentlig behandling for alle
Efterbehandling til hjertekarpatienter Hjertestop – livreddende førstehjælp Konkret og patientrettet forskning
5
Slogan: Hjerteforeningen på rette sted
Vi er dér, hvor hjertepatienter og pårørende har brug for os Vi tager over, når sundhedsvæsenet giver slip Vi tilbyder støtte og fællesskab i en svær situation via lokalkomiteerne og rådgivningscentrene samt inspiration til en sund dagligdag gennem, medlemsblade, nyhedsbreve, opskrifter, bøger, foldere
6
Pressen er vores hjælper
Hjerteforeningens presseindsats: et positivt samarbejde med pressen en aktiv og udfarende pressekontakt strategiske mediesamarbejder med udvalgte medier Hjerteforeningen har oplevet støt stigende medieopmærksomhed – ikke mindst lokalt
7
Hvorfor synlighed i pressen
Opbakning til arrangementer Nemmere at samle ind og få nye medlemmer Større politisk gennemslagskraft
8
Lokal pressekontakt Start i god tid dvs. kontakt medier og evt. os min. 14 dage før Få hjælp til at skrive pressemeddelelse og kontaktdata på medier fra Lotte Bucka i Presse- og kommunikation Følg op en uge før Meld jer på vores pressekurser
9
Vi hjælper med… Kontakt: Lotte Bucka, lbucka@hjerteforeningen.dk
Fælles pressemeddelelser Pressemeddelelser og udsendelse Overvågning af lokal omtale Billeder Kontakt: Lotte Bucka, Telefon:
10
www. hjerteforeningen. dk - et tilbud til i gennemsnit 165
- et tilbud til i gennemsnit hver måned Nyheder Opskrifter Brevkasse Indsamling og medlemshvervning Butik Viden om hjertekarsygdomme Aktivitetskalender
11
Nyhedsbrevet Hjerteliv
Hjerteliv – ca abonnenter nyhedsbrev til patienter og pårørende hver 14. dag Topnyhed udsendes som pressemeddelelse eller tilbydes et medie
12
Facebook
13
Hjertenyt Godt 115.000 ex. er foreningens ansigt udadtil
bringer oplysning, råd og inspirationsstof og debatstof for medlemmer i risikogruppen og hjerte- og kredsløbspatienter og deres pårørende skal kunne læses af alle
14
Fora for frivillige Impuls, Frivillignet, Frivillignyt
ensrette kommunikationen videncenter forstærke rekrutteringen af frivillige styrke erfaringsudveksling styrke engagement blandt foreningens aktive styrke frivillig-netværkets handlekraft
15
Informationsmaterialer
Bøger Foldere Minibøger Film Årsberetning Patientinformation NB alle materialer findes på
16
Hjerteforeningens kommunikationsafdeling
HVAD? pressekontakt og medieovervågning, udgivelser - fx Impuls og Hjertenyt, APL, nyhedsbreve og hjemmesider, bøger, film, booklets, informationsmaterialer, kampagner HVEM? 2 journalister 1 projektleder 1 administrativ medarbejder 1 presse- og kommunikationsmedarbejder 2 webmanager
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.