Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSteffen Ludvigsen Redigeret for ca. et år siden
1
Organisering og samarbejde i Job- og Aktivhuset omkring den virksomhedsvendte indsats Virksomhedscenter Generation 2 Organisering Samarbejde på tværs Motivation og inddragelse Jobfirst
2
Aktiv indsats i projektet: 155 borgere (104 + 3 mdr.) – heraf 37 (29 + 3 mdr) i ressourceforløb Heraf overgået til anden forsørgelsesydelse: 38,75% Ordinært job: 7 Uddannelse med SU: 2 Uddannelse med revalidering: 1 Visiteret til fleksjob og ansat i job: 9 Visiteret til fleksjob og modtager ledighedsydelse: 6 Resultater i Virksomhedsgeneration 2
3
Projektleder – virksomhedskonsulent Opgaven har været fordelt på alle virksomhedskonsulenter Faste kontaktpersoner i virksomhedscentrene Virksomhedscentre med flere pladser – enkeltpladser – individuel vurdering 5 halvdags møder for virksomhedsmentorer – opkvalificering via oplæg - netværk Organisering og indsats i Virksomhedscenter Generation 2
4
Overordnet jobfokus i Jobcenter Aalborg 2015-2016 forløb med konsulentfirma Øget samarbejde på tværs, systematik og professionalisme Job- og Aktivhuset Ny afdeling med rådgivere – virksomhedskonsulenter – mentorer Fælles ledelse Virksomhedscenter Generation 2 Væsentlige faktorer for vores resultater
5
Kommunedækkende enhed Ca. 70 medarbejdere 3 leder og 2 faglige koordinatorer Rådgivere Virksomhedskonsulenter Mentorer – også for andre afdelinger i Jobcentret Psykolog – deles med 2 andre afdelinger Organisering i Job- og Aktivhuset
6
Ydelses- og Socialcentret - naboer Lægekonsulenter – fast fremmøde Sundhedskoordinator – faste møder Socialfaglige konsulenter – møder – undervisning Rehabiliteringsteam Samarbejde i huset med
7
Virksomhedscenter Generation 2 Projekt Empowerment JobFirst Projekter i Job- og Aktivhuset
8
Vi har i afdelingen fælles: Ledelse i et tæt samarbejde med faglige koordinatorer Aktører samlet – rådgivere – virksomhedskonsulenter - mentorer Lokal målstyringsaftale – evaluering af årets resultater Retning – værdier – prioritering Højt informationsniveau Indflydelse – nærhed – tæt personligt samarbejde Fælles faglige møder - sparring Hvordan understøtter organiseringen det virksomhedsvente arbejde
9
Aftaler og beskrivelser af sagsgange Fælles møder – borger – rådgiver –virksomhedskonsulent + evt. mentor Tæt samarbejde omkring opfølgning Fællesmøder – rådgiver og virksomhedskonsulent på sparrings- og rehabiliteringsmøder Borgerens vej igennem sagsbehandlingen er tydelig for alle Vi ser resultaterne og fejrer dem Hvordan sikrer vi en tæt samarbejdskæde
10
Jobcentermedarbejderen skal: Tro på borgernes muligheder Kende de gode historier og resultater Viden om arbejdsmarkedet Stille krav – sætte realistiske mål – se de små skridt Give initiativet tilbage til borgeren – tage en chance Arbejde ud fra de 3 MMM – motivation – muligheder - medarbejder Hvordan motiveres og inddrages borgeren
11
Borgeren inddrages via: Borgerens motivation og muligheden for at udvikle denne er omdrejningspunktet Give borgeren initiativet tilbage – sig fra hvis borgeren ikke samarbejder Fælles samtaler – møder Oplevelse af samme mål og retning Vi arbejder på at opsamle og udbrede erfaringer fra Empowerment Projektet Hvordan motiveres og inddrages borgeren
12
Vi vil arbejde på at udvikle: Den motiverende indsats i forhold til borgerne – tilfældigt udvalgt målgruppe Det gode og rigtige match – bæredygtige praktikker Det gode samarbejde med virksomhederne Samarbejdet mentor/virksomhedskonsulent Borgere i ordinære job/timer Rådgivernes kendskab til mulighederne på arbejdsmarkedet Udfordringer i JobFirst
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.