Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Nørremarkskolen 30. oktober 2013
At forholde sig professionelt Anne Skov
Medarbejderudviklingssamtalen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Introduktion til deltagere i ledercoaching
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Jeg støtter barnet ved:
PSS-Promoting Social Skills
Det autentiske menneske
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
Darum skole 4. november 2013.
Det bevidste Menneske! Bevidst Lederskab Velkommen til:
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
NOEA/Aalborg Universitet
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Projektlederens rolle(r)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Skolebestyrelsen & værdier
Ledelsesrummet Ledelseskraft Ledelsesmagt. Den fælles forståelsesramme Ledelsesrummet: Ledelsesmagt og ledelseskraft.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Pædagogisk forebyggelse og sundhedsfremme
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Program - ICDP International Childhood Development Program
Vejlederens kommunikation
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
FORMÅL med Garudas profilværktøjer er:
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
- et udviklings- og dialogværktøj
Lærerprofessionen.
Medarbejderkonference hos Blå Kors den
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende forløb for ledere, beslutningstagere og konsulenter Opnå mere succes & øget livskvalitet!
Infomøde cand.selv – cand.mentor
Læringspunkter modul 1-5
organisatoriske kompetencer
Lederkonferencen 9. juni 2010
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 4.1 – Forventninger og motivation Anders.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Barnesyn og børneperspektiv
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams

AUTENTISK LEDERSKAB © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb Mennesketyper I et typepsykologisk perspektiv inkl. JTI ® typeprofil & TeamDiamanten© Procesværktøj til teamanalyse Awareness = Konfrontation+Empati ”Træning i autentisk kon- takt & Kommu- nikation ” Kreativitet, Meditation & selvudvikling - Fra hvordan? Til sådan! - Nye ressourcer & muligheder Oplæg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger 1. møde 1. modul 2. modul 3. specielmodul ”kan tilkøbes” 1. opfølgning 2. opfølgning Tidsforløb over ca. 3 – 8 mdr. Tillid, relation, inspiration & ejerskab Psykologiske Type: teori og forståelse Typers Kommunikations & Beslutningsmønster Udviklingsøvelser og udviklingsplan: Værdier visioner, relationer Øget kommunikations- & beslutningskompetence Relationer & Feedback Med GTI + kontaktcyklussen Om tillid, om respekt, om autensitet Mandala ”dit NU og fremtid” kreativ proces i farver, natur, maling Afspænding & Meditation Videre handlingsplan, afslutning, feedback & hygge Træning Individuelt møde Selvværd og selvtillid

1. møde Dialog/Oplæg Formål Mening Udbytte Forvent- ninger Forud- sætninger Hvad er behovet? Formålet defineres ”hvad vil jeg/vi gerne opnå”? Indhold skal give mening! Hvordan, hvorfor, hvorledes? Udbyttet skal kunne defineres! Forventninger skal afstemmes! Forudsætninger for succes skal afklares og aftales! Se indstillingspilen*

1. modul: Din type og dit teams muligheder! Formål: Indsigt i egne og kollegaers præferencer & værdier, med det formål at videreudvikle den enkelte og teamets kommunikations og beslutningsmønster. Indhold: 1. Individuel Typecoaching: Udefra tema og behov. 2. JTI Typeprofil. Personlig psykologisk profil. 3. Psykologiske typer: teori og forståelse. 4. TeamDiamanten© Jeres teams udviklingsstadie. 5. Samarbejde, type og motivation. 6. Dine, mine og vores værdier: Om fællesskab, ejerskab og relationer. 7. Træning og refleksion. Udbytte:Ø get kommunikations og beslutnings- bevidsthed hos den enkelte. Øget samspil mellem dig og omgivelser = bedre trivsel og engagement. Øget forståelse af sig selv indefra/udefra. Bevidstgørelse af værdier, vision og mission. Mennesketyper I et typepsykologisk perspektiv Inkl. JTI® typeprofil & TeamDiamanten© Procesværktøj til teamanalyse

2. modul: Kontakt & Kommunikation Awareness* = Konfrontation+Empati ”Træning i autentisk kontakt & Kommunikation” *Awareness-begrebet Betyder ufokuseret ”vågenhed” som sætter mennesker i stand til at ”stille skarpt” på et fænomen (tanker, følelser, ord, handlinger) når det er nødvendigt for situationen. Formål Bevidstgøre og udvikle den enkelte kontakt, kommunikations og handlemønster, så relevante behov for kreativitet, begejstring, konflikthåndtering udvikles. Indhold Træning og feedback i præcis kommunikation og kontakt med værktøjer Kontaktcyklussen. Udbytte Større integritet og autensitet hos den enkelte! Det muliggøre: Mere selvtillid Bedre selvværd og relationer Større gennemslagskraft Øget livskvalitet og arbejdsglæde

3. modul: Specialmodul! Kreativitet og nye muligheder ” Kan tilkøbes” Formål At forøge den enkeltes koncentration, kreativitet og mentale ressourcer gennem fantasi, male, meditations, afspændings- og grounding øvelser. Indhold Afspændings- og meditationsøvelser til oparbejdelse af mental kondition og mindre stress. ”Dit klareste udtryk” i mandala/tegning/maling, storrytelling på lærred – Nu og fremtid. Afslutning, afrunding, feedback og hygge. Udbytte Øget mental kondition & mindre stress. Øget bevidsthed om dine indre ressourcer. Større kreativitet, vilje, mod og fantasi i jobbet! Det giver engagerede medarbejder. Evnen til med din vilje at dirigere energier i en hvilken som helst retning og på en måde, som det specifikke formål, hensigten og behovene kræver. Kreativitet, Meditation & Selvudvikling - Fra hvordan? til Sådan! - Nye ressourcer og muligheder Eks. Mandala

1. opfølgning Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Coaching & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer. 1. opfølgning

2. opfølgning Formål Opfølgning, afklaring, støtte og rådgivning & videre fokus på proces. Indhold Coaching & supervision. Udbytte Cementering, fastholdelse og udnyttelse af øgede kompetencer 2. opfølgning

INDSTILLINGSPILEN Indstillingspilen viser at det rette engagement, der skabes fra starten, vil være skabende for processen og udbyttet. Gennem tillid og forståelse for den enkeltes individuelle behov og parathed i udviklings- og forandringsprocesser, kan det rette engagement kun skabes. Det giver mening og formål og har en varig betydning for den nuværende og kommende succes.