Præsentation Idé og inspiration Handlingsplan Produkt og type

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

+ Informationsmøde Dansk ICYE Mandag den 11. Marts 2013.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Energi- & Vandværkstedet
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
Iværksætter-rådgivning for nydanskere Nyvirk Iværksættercenter, Århus
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Hvad bliver pengene brugt til? Forklaring til budget 2014.
20.2 Bidragskalkulation udarbejdet som en efterkalkulation
Organisationsplan Ida Olesen Direktør Kathrine Nielsen Salgschef
Qualifying In-service Education of Science Teachers Silkeborg
Kan du finde rundt i it-junglen? Velkommen Brønderslev den 23. november 2010 EG A/S BASIT Dansk Byggeri.
® Velkommen…!.
1 It-tanker for fritidsdelen. 2 Læse & sprogpolitikken •It-strategi kobles på sprog- og læsepolitikken for fritidsområdet, således at den bliver et delelement.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
ProfIT - fordi IT handler om penge. profIT Mere professionel anvendelse af IT hos virksomheder der:  Ikke udnytter eksisterende indkøbte IT løsninger.
Sikre IT-løsninger for fremtiden LBJ WebEdit LBJ WebEdit - En løftestang for lønsomhed.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Erhvervsakademiet Aarhus
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Præsentation af e-takeaway.dk
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Aktiviteterværkerbaggrundfakta vígdis petersen, dronningensgade 47, 3, - 25, 1420 kbh. k. tlf mail Formidling af udsmykning vejledning og.
Virksomheder - definition
Seminar for trivsels- og SSP-personer
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Skolereform - Egholmskolen
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
Michael Hald Konsulent, KL
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Vejlederens kommunikation
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Tidsplan for eksamen 40s umd
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Dorthe Feveile, Projektleder Dansk Design Center og DesignAndelen , DANSK LIVE, Esbjerg Brugerinddragelse - ”Kom tæt på dine kunder”
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Høring om digitale redskaber i dagtilbud og digital dannelse 28/ Kari Eggert Rysgaard, DFI / Skoletjenesten.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Hvor mange traktorer er nødvendige? - en tommelfingerregel !
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Praktikum med innovativt aspekt.
Obligatorisk selvvalgt opgave
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Æstetisk Kommunikation Keramiker og IT-studerende Vigdis Petersen
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Introduktion til afsætning
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Præsentation af forårs-sfo
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Indhold på skolens UNI•Server
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
Mission, vision og forretningsidé
Oplæg specialuddannelse i borgernær sygepleje
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Præsentation Idé og inspiration Handlingsplan Produkt og type Udvikling af folder Økonomi, leverandører, budget og rabatter PR og fremtidens propel

Forretningsudvikling Udpluk fra Startup Company Aps Workshop i fremstilling af glas

Tanker bag… Fire års virksomhedserfaring har vist, at fornyelse og nytænkning er nødvendige for at virksomheden kan overleve på længere sigt

Idéens opståen Indsigt i glaskunst med udsigt til integration af IT Videreudvikling af et delområdet fra ”GEW” Voksende smykkekollektion

Inspiration Professionelle Workshop og seminarer Internationalt Gæstekunstnere Fortrinsvis professionelle Orientere sig internationalt GæstekunstnereArbejde, baggrund og idégrundlag

Handlingsplan Virksomheden vigdis.dk vil udbyde Workshop i glas Koldglasteknikker, brændingskurve og finish Foråret 2006

Workshop - som produkt Fusing - Sammensmeltning Slumning - Støbning Cire Perdue - Tapt voks

Produktfordele Kvalitet Service Teknologi Design Individuel tilpasning

Produktudvikling Produktets livscyklus - Genbrug af glas Løbende kvalitetsudvikling - Guldagergård Relancering – Tidligere produkter

Produktudvikling Kurser - Ajour med teknikker og redskaber IT - Integrere video og 3D Coaching - Centralt værktøj

Virksomhedstype Produktion - Kunst, kunsthåndværk og design Service - Vejledning, idé udveksling og feedback

Folder - krav Enkel Klar Optimistisk Æstetisk Brugervenlig

Folder - indvendig Workshop i glas Vejleder Vígdis Petersen På workshoppen gennemgås bl.a. teknikker i Fusing, Slumpning og smykkefremstilling. Under individuel vejledning får du mulighed for at anvende teknikkerne på dine egne værker. Du vil få indsigt i at arbejde selvstændigt med glas. 3 lørd./15 lektioner 1.990,- kr. inkl. materialer Dato 4, 11, 18/3 - 1, 8,15/4 - 6, 13, 20/5 Tidspunkt: kl. 10.00 til 15.00, (bus nr. 29) Sted: Saxogade 94 Nærmere oplysninger: + 45 2383 8199 Vejleder Vígdis Petersen Vigdis@vigdis.dk

Folder - udvendig Tanker bag… Min umiddelbare inspirationskilde er den færøske natur, hvor jeg er født og opvokset. Især havets kontinuerlige bevægelser med sine refleksioner og klippernes ro og indbydes kontraster er i gangsættende for nye tanker og idéer. Udtrykket jeg søger er af æstetisk og æterisk værdi. Gerne med enkle, klare og optimistiske undertoner. Arbejdsmæssigt bevæger jeg mig på en bred arena med mangfoldige udtryk, hvor fri kunst, unika design og IT er en integreret del af min hverdag.

Økonomi - Budgetskitse for 3 workshop Udgifter Værkstedsleje 2.100,- kr. Transport 900,- kr. Grundmaterialer 2.000,- kr. Leje af ovn 2.531,- kr. (med moms) I alt 7.531,- kr. Indtægter m. 8 46.800,- kr. (15.600,- kr. stk.) = 39.269,- kr. Indtægter m. 4 23.400,- kr. (7.800,- kr. stk.) = 15.869,- kr. 39.269,- kr./45 = 872,64 pr. time 15.869,- kr./45 = 352,64 pr. time

Prissætning Markedsundersøgelser Konkurrenternes priser Værdi for kunden

Konkurrenternes priser Guldagergård 1.900,- kr. 4 dg Bifrost Studioglas 2.400,- kr. 3 dg. Cerama 2.900,- kr. 3 dg. FOF 890,- kr. 3 dg. HOF 1.760,- kr. 3 dg. Fx. tager Bifrost 1.780,- kr. pr. elev (118,- kr. pr lektion) 12 t.

Leverandører Cerama, Bifrost Studioglas og Anla Glas - Materialer Teknologi - Hjælp/rådgivning online Guldagergård - Viden Kompetence - Coaching Service/Support - Richard Saabye (bl.a. skæring af glas)

Etableringsbudget - vurderede omkostninger

Rabattyper Introduktionsrabat - Førstegangsrabat Kunderabatter - Kernekunder Kontant rabat - Ved kontant betaling Mængderabat - Ved 4 tilmeldte får 5´en gratis plads

Omverdens analyse Danmark og Færøerne Workshop i fremstilling af glaskunst IT som brobygger og udvidende værktøj

Forretningsprocesser 1. Interesseområde er formidling af kunst/design 2. Kompetenceområdet er kunnen i teknik/redskaber 3. Af ekstern assistance kræves skæring af glas

Målgruppen 25 til 75årige med kendskab til glas Højskoler Kunstforeninger

PR - Gennem www.vigdis.fo

PR - Gennem www.vigdis.dk

PR - Gennem www.vigdis.fo

Fremtidens propel Vision Mission Identitet Idégrundlag Kreativt Center på Færøerne Kunst, kunsthåndværk og IT Mission Vejleding Identitet Brand, hvor æstetik er central Idégrundlag Kunstnerisk

Fino! Med erfaringen fra forretningsudviklingen af et delområde, her om fremstilling af glas ønsker jeg at udvide projektet med IT. Gerne et samarbejde med en kollega, som har gode salgsmæssige kompetencer samt et realistisk økonomisk overblik.