Grundtræningsprogram 2. g

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
Verden ind i undervisningen
Det Internationale Område Studieområde 3/
Undervisningsplanlægning
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
Folkeskole-reformen August 2014.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Marts 2010 Dansk Karate Forbund Dommerprogram 2010 KATA & KUMITE.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
December 2011 Dansk Karate Forbund Dommerprogram 2012 KATA & KUMITE.
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
E- undervisning Videreuddannelse for fysioterapeuter Diplomuddannelse.
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
Klasseledelse og cooperativ learning
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Projekt i billedkunst Resten af tiden.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Alberte. Hvorfor Team Danmark på Falko? 4-årigt forløb Mulighed for fri til idræt Morgentræning Teori Rådgivning 3-årigt HF ny mulighed Katja.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Drejebogen til eksamen på idræt B
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Idrætseksamen 2006 Indledning Valg af emne, problemformulering..
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Generel introduktion til EC
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Biblioteket som læringscenter
BA-projektet De formelle rammer. Tilmelding Holdinddelingsskema afleveres i receptionen senest 15. januar 2009 Beskrivelsen af projektet bestemmer placeringen.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Før vi begynder: Rød tråd Affaldstema –Parallelt med erfaringer Hvad skal vores produkt være? Hvad forventer du at få ud af dette forløb? –Noget du særligt.
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
Mundtlig matematik eksamen
Lokale uddannelsesudvalg Uddannelsesinstitutionens redskab i arbejdet med kvalitetssikring.
It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  De første 3 cases.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Læringsreformen Idræt, motion og bevægelse skal sikres kvalitet i den nye læringsreform ved at sikre bevidsthed om hvilke kvaliteter forskellige aktører.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Den frivillig idræt i Hillerød Kommunes læringsreform kvalitet ved inddragelse af idrætsforeningerne Kurt Curth Idrætskonsulent Hillerød Kommune 26.marts.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Psykoedukation skizofreni Session 1 – introduktion Undervisere:
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
Programmering 1 Java/C#
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
1587 Server - Blandet miljø Datatekniker – Infra & Prog
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
SSO - Større skriftlig opgave
2. Netværksseminar Medborgerskab gennem Uddannelse
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Program: Introduktion til projektet Præsentation af opgaven
Præsentationens transcript:

Grundtræningsprogram 2. g

Kategorier Muskel udeholdenhed Kondition Crossfit Cirkeltræning Løb Fodbold Håndbold

Indhold Kort indledning Teori Metode Diskussion Emnet Overvejelser forud for opgaven Teori Kildehenvisning Metode Fremgangsmåde Program Diskussion Begrundelse af valg og fravalg Evt. overvejelser om andre metoder Omfang 2 til 4 sider og skal afleveres i forbindelse med undervisningen. (husk at påføre navne på alle gruppens medlemmer)

Praksis Gruppernes størrelse 4 til 6 elever. Gruppen har max 30 min til rådighed til undervisning. Der undervises for opponentgruppe. Alle i gruppen skal bidrage i såvel teori som praksis Efter hver undervisning evalueres forløbet

Gruppedannelse

Aktuelle hjælpemidler www.motion-online.dk www.crossfit.dk Idræt-C www.brianmac.co.uk