Evaluering af Skandinavisk KompetenceudviklingsNetværk

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klasserumskultur, inklusion og fraværsbekæmpelse Sparringsklyngebesøg
Advertisements

Hvordan navigerer lederen?
Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Fleksibel kompetenceudvikling i næringslivet Morten Lassen Center for arbejdsmarkedsforskning (CARMA), Aalborg Universitet September 2004.
VUE - årsmøde Vejledning i Fællesskaber
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Evaluering af forløbsprogrammer og patientuddannelser
Hvad virker for ikke-arbejdsmarkedsparate ledige?
Oplæg til projektmodel Godkendt til anvendelse på ”TOP 12” af AU IT, STUDIER, ØKONOMI og AU HR d i version 1.0. Nedenfor findes version 1.2.
New Insight - Noter til præsentation
Informationsformidling
Udvikling og implementering af en kommunal model for
Aalborg Universitet og Aalborg Kommune.  Gearing af organisationen til at understøtte et højt specialiseret neurofagligt niveau i kommunen gennem målrettet.
Praktikpladsdialog Formål 1.At øge effektiviteten af det lokale opsøgende praktikpladsarbejde over for virksomheder med ubesatte praktikpladser gennem.
Peter Nedergaard: Hypotesetest
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
Feedback i den lægelige videreuddannelse
1 ▪ Møde for danske partnere Viborg 25. januar 2011.
Kompetenceevaluering Forelæser: Hanne Kathrine Krogstrup
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Støtte til udviklingsprojekter på statens arbejdspladser.
Team 9, evaluering KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces 3. juni 2004 DAG 2 dokumentation.
Center for Sundhedsteknologi Baggrund:  Sikre regionerne uden for storbyerne gode rammebetingelser for vidensbaseret vækst og udvikling Formål:  At etablere.
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Lena Lindenskov, 3/10-14, DanSMa’s seminar 2014
ICF Rønnegården i Gørløse i Nordsjælland.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
GODE RÅD & IDEÉR. Hvad skal vi igennem? 1.Ideér til, hvor du finder leads 2.Ideér til, hvordan du finder den rigtige kandidat til virksomheden 3.Kontakt.
BrittL Lind Myrup, UKK, nefrologisk afdeling Sygeplejesymposiet 2010 Nefrologisk efteruddannelse – et regionalt samarbejde Hvordan ser vi et udbytte i.
Overblik over afkast/resultat mål ifm. klubpolitikken Klub- politik - Udvikle og styrke det gode ungdoms- liv Overgang skole og klub Samarb.aftale vedr.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Den gode projektansøgning
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
1 ▪ Møde for danske partnere 25. jan
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Vesthimmerlands Landboforening ” Sådan gør vi hos os” Lisbeth Mør ck Christensen.
Opstartsworkshop Tirsdag d. 17. marts 2015.
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
Implementering i Region Midt
Hvordan skabes samfundsfaglig viden?
Velkommen til konference: Samspillet om anerkendelse af realkompetencer Den 5. november 2012.
Forskningstræning for HU-læger i Anæstesiologi
Doku:SENtorium Onsdag d. 27. maj Velkommen Program Siden sidst Tendenser i indsatsteorierne Succeskriterier og indsamlingsmetoder Frokost Sparring.
Evaluering som et ledelsesredskab Doku:SEN. Hvorfor og hvordan? Udarbejdet af Toke Knudsmark, Varde Ungdomsskole.
Bilag 1. Forandringsteori TUP-projekt Én fælles VEU-center tilgang til IKV i AMU 1. Problembeskrivelse VEU-center Nords udbydere mangler en tværgående.
Hvorfor diskutere evidensbegrebet ved evaluering af interventioner? Margit Velsing Groth, DTU Fødevareinstituttet, Afd. For Ernæring Department of Nutrition,
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
Erhvervsskolen Nordsjælland Milnersvej Hillerød telefon Projekt om teknisk tegning, design og produktudvikling.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
Evaluering.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Målgrupper, genrer & medier
©Samskabelse og capacity building i den offentlige sektor
Planlægning og forberedelse
Målgrupper, genrer & medier
Evaluering af jobfirst
Esbjerg kommune, Uddannelseshuset
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
Workshop Virkningsevaluering.
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
Hvorfor rethinkIMPACTS? og Hvad er rethinkIMPACTS?
Børne- og undervisningsudvalget den
forretnings-modeller
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Præsentationens transcript:

Evaluering af Skandinavisk KompetenceudviklingsNetværk Morten Lassen - Center for Arbejdsmarkedsforskning Hanne Kathrine Krogstrup – ForskningsCenter for Evaluering Aalborg Universitet Evaluering af Skandinavisk KompetenceudviklingsNetværk

Skandinavisk Kompetenceudviklingsnetværk (SkanKomp) Styrke den fælles nordiske viden om: Opsøgende indsats fra uddannelsesinstitutioner systematisk personalearbejde i virksomheder netværksdannelse mellem virksomheder og uddannelsesinstitutioner

Illustration af SkanKomp – Knowledge transfer netværk

Evalueringsdesign Fase 1: Identifikation af programteori Fase 2: Afgrænsning af programteori og beskrivelse af evalueringsdesign Fase 3: Test af udvalgte programteorier Fase 4: Mundtlig formidling Fase 5: Skriftlig formidling I det følgende uddybes fasebeskrivelserne

Evalueringsdesign: Fase 1 Formål: Nedbryde en lang kausalkæde 1.1 Identifikation af overordnet programteori Hvilke antagelser eksisterer der om, hvordan, hvornår og for hvem SkanKomp virker Data: Projektansøgning og teori, interview med styregruppen .

Evalueringsdesign: Fase 1 1.2 Arbejdspakkernes programteori Arbejdspakke 1: Uddannelsesinstitutioners relation til brugerne Arbejdspakke 2: Netværksdannelse mellem uddannelsesinstitutioner Arbejdspakke 3: Virksomhedernes bestillerkompetence Data: Ansøgning, opsummering fra arbejdspakkemøder, gruppeinterview med arbejdspakke deltagere

Evalueringsdesign: Fase 1 1.3 Programteori – deltagernes forventede udbytte Data: Gruppeinterview med udvalgte deltagere

Evalueringsdesign: Fase 1 1. 4 Programteori vedr. institutionernes ændrede adfærd 1.5 Effekten i forhold til virksomhederne Data: projektbeskrivelse, fokusgruppeinterview, interview med udvalgte grupper

Evalueringsdesign fase 2 Afgrænsning af programteorier og udvælgelse af evalueringstemaer (i samarbejde med styregruppe) Der udformes på baggrund heraf specifikke evalueringsdesign (evalueringsgruppen)

Evalueringsdesign fase 3 De udvalgte programteorier testes – har interventionen haft den forventede virkning Data: Survey, måltal, kvalitative enkeltpersons- og gruppeinterviews (data afhænger til dels af de afgrænsede programteorier og udvalgte evalueringstemaer)

Mundtlig formidling Der sker en løbende formidling af resultater fra faserne 1-3

Skriftlig formidling Udarbejdelse af småskrifter og videnskabelig rapport og håndbog, der udpeger centrale forudsætninger for opnåelse af effekt

Tidsplan 2010 2011 2012 2013 Efterår Forår Fase 1 X Fase 2 Fase 3