Folketingets Bibliotek og Oplysning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Præsentation af BibTeach2 Uddannelsesbiblioteket i en omstillingstid Middelfart, d november 2006 v. Susanne Nielsen Holstebro Tekniske Gymnasium.
- ”Digitalt medborgerskab” – om bibliotek og borgerservice som kulturkonvergens eller konvergenskultur.
Frivillige it-opgaver i lokalbestyrelsen og i distriktet.
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Kompetenceudvikling gennem SPIDO-konceptet
Hvem er jeg? Mikael Graaberg, bibliotekar på HCB. Konst. afdelingsleder i voksenafdelingen. Hvorfor står jeg her? Underviser på HCB. Deltaget i kursus.
EUD for ordblinde – en helhedsorienteret indsats
Ballerup fra 50´erne til i dag Involvering af borgerne 2020-strategien For med og af i praksis.
Velkommen på biblioteket Vi glæder os til at få dig som bruger. Spørg bare, hvis du har brug for hjælp!
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Ergoterapeutuddannelsen – informationssøgning  Bibliotekets tilbud  Samarbejde – uddannelse og bibliotek  Informationssøgningsundervisning på ergoterapeutuddannelsen.
Afgangsprojekter Diplom Bygning
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
Bibliotek og uddannelse, Hindsgavl, 2005 Udvikling af videnfællesskaber i en uddannelsesinstitution.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Intro HA-Almen Den smarte måde at søge information 18. august 2011 Joshua Kragh Bruhn CBS Bibliotek.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
It-kompetente borgere. Stevns Kommune • indbyggere •En kommune på kanten •Digitaliseringsgrad •Bibliotekerne •3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Indblik i medlemmer og aktiviteter i Guldborgsund Frivilligcenter 2013 Fra 170 foreninger – repræsenterer 2151 – har kontakt med borgere 177 borgere.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
4K-pårørendegruppe Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal
Seminar for trivsels- og SSP-personer
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Adfærdsændringer i Almen praksis Pisk eller gulerod? Emne - Danske Regioners syn på: Overenskomsten som styringsredskab over for praktiserende.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Projekt It for alle Hanne Bjørn Susanne Kierkegaard -
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
Pædagogisk Center på Randersgades Skole
Biblioteket og kommunalreformen – bibliotekets roller
Kompetencehjulet UC Syds IKT kompetence projet For projektbeskrivelsen, se IT- og TelestyrelsenIT- og Telestyrelsen Direkte link til projektbeskrivelsenprojektbeskrivelsen.
IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
Book en bibliotekar Niveau 2 for ungdomsuddannelserne.
Målstyret læringsreform
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Fritidspas.
Oplæg på national konference 24. maj 2011 v/ centerleder Mette Boel Etnisk Erhvervsfremme i Danmark Hvad er det?
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
Hvem skal kommunerne samarbejde med i fremtiden på idrætsområdet? Oplæg til Breddeidrætsudvalgets møde tirsdag d. 6. november v/ Børne- og Fritidsdirektør.
Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer 14 medarbejdere.
Kommunikation med kommunerne
Fagchef Fagligt ansvarlig for hele området
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 31. AUGUST 2015 AARHUS UNIVERSITET AU VELKOMMEN PÅ DE SUNDHEDSVIDENSKABELIGE KANDIDATUDDANNELSER OPLÆG.
Velkommen til SSP-aften om unge, alkohol og festmiljø i Allerød.
Oplæg om DUKH DH - Sønderborg 9. marts Dagens program:  Kort præsentation  Orientering om DUKH  Retssikkerhed  Hvad kan DUKH – opgaver  Henvendelse.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
FOLKETINGETS EU-OPLYSNING
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
Perspektiver i ungepakken Per Bredholt Frederiksen
Eksterne samarbejdspartneres tilfredshed med samarbejdet med Psykiatrisk Center Nordsjælland Spørgeskemaundersøgelse efterår 2013 Oplæg på samordningsudvalg.
TR-kursus IA Afskedigelse - lærere ved VUC 14. September 2018
Velkomst fra Studievejledningen Health
Præsentationens transcript:

Folketingets Bibliotek og Oplysning

Program Kort om Folketingets Bibliotek og Oplysning Folketingets Oplysning Arbejdet med undervisning, sidemandsoplæring og vejledning

Hvem er vi? Folketingets Bibliotek Folketingets Arkiv Folketingets Oplysning 20 ansatte

Vagternes opgaver Vagter i Biblioteket Drift af bibliotekssystem Vagter i FO Fagreferent / materialevalg Baggrundsmateriale Drift af bibliotekssystem Projektdeltagelse Undervisning / book en bibliotekar Biblioteksintroduktioner Medlemsbiografier Årsberetning Kulturnat, bogmesse, Folkemøde…

Folketingets Oplysning Åbent på telefon, mail og chat alle hverdage Stor integration med Biblioteket 3 årsværk 12.000 henvendelser

Brugergrupper Børn og unge Borgere generelt Formidlere Professionelle Særligt fokus?

Hvad svarer vi på? Lovgivning – aktuel og historisk Folketingsmedlemmer og udvalg Lovgivningsprocessen og det daglige arbejde Aftaler/forlig og politiske forhandlinger www.ft.dk Historiske forhold og Christiansborg Hvad mener du om…

Ud i virkeligheden… Bogforum i Bella Center Folkemøde på Bornholm Kulturnat NYT: Kurser for formidlere

Undervisning m.m. Traditionel undervisning Sidemandsoplæring Vejledning

Traditionel undervisning Junglekursus Oplæg om Folketingets hjemmeside På efterspørgsel Oplæg for bibliotekarer, journalister og lærere

Sidemandsoplæring Det sker hver dag i Biblioteket → Særligt tilbud: Book en bibliotekar Systematisk udviklet En del af vores markedsføring

Pointer ved sidemandsoplæring Mulighed for god kontakt Rammer niveauet og behovet Vi holder os ”skarpe” Tiden er en udfordring

Vejledning Det sker hver dag på telefon, mail, chat Forskellige grupper har forskellige behov Hvilken viden har de? IT-kompetence Hvilken situation er de i? Vi kan ikke altid hjælpe Vi henviser af og til bibliotekerne

Pointer ved vejledning Det sker hele tiden Det er svært at beskrive og lave regler for Mediebestemt Kræver en vis ”følsomhed”

Generelle udfordringer ved undervisning Det kan være svært stof Vi er ikke professionelle undervisere Hvordan etableres kontakten? Markedsføring Meget forskellige målgrupper – interne/eksterne Evaluering ?

Tak for nu