Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,"— Præsentationens transcript:

1 Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator, annss@digst.dk, 4187 8716 annss@digst.dk -Tine Munch Pedersen, tmped@digst.dktmped@digst.dk

2

3

4

5

6 Indbyrdes afhængige indsatser 80 pct. digital kommunikation Hjælpeplan for overgang til fuld digital kommunikation Fælles kommunikationsplan Forpligtende udvikl.plan/ Kvalitet i selvbetjening Indsatser for at opnå fuld digital kommunikation

7 1. Bølge Optagelse.dk Tilbagebetaling af SU Book en lejrplads + anmeld aktiviteter Betaling af jagttegn mm.

8

9 Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik 2011. De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent eller aldrig prøvet internettet Bruger internettet hver uge Bruger internettet dagligt

10 Har en NemID Indsendt oplysninger til det offentlige via hjemmesiden Søgt information på offentlige myndigheders hjemmesider Målgruppen Digital kommunikation med det offentlige Hentet eller printet blanketter Kilde: Danmarks Statistik, 2011 – de 16 til 89-årige. Procent af alle.

11 Målgruppen … det handler ikke kun om alder Kilde: Danmarks Statistik, 2011 – de 16 til 89-årige. Procent af alle.

12 Målgruppen … det handler ikke kun om alder Kilde: Danmarks Statistik, 2011 – de 16 til 89-årige. Procent af alle.

13 Hjælp at hente for borgerne (initiativ 1.3b) 1. Hjælp og vejledning ved personligt fremmøde, medbetjening i borgerservice og biblioteket 2. Betjening på anden vis på grund af særlige behov, undtagelserne for digital selvbetjening og digital post 3. Kompetenceudvikling særlige målgrupper 4. Hjælp over telefonen 5. Borger.dk, ny visuel ramme, brugervenlighed i fokus, handlingssider optimeres med forskellige hjælpe”midler”, eksempelvis videoguides, drop-down- tekster Digitale løsninger: Digital Post, NemSMS, Fuldmagtsløsning og NemID (6. Generel kommunikation) http://www.digst.dk/Digitaliseringsstrategi/Digitaliseringsstrategiens-initiativer/Effektiv-digital-kommunikation-med- borgerne/Hjaelpeplan-for-overgang-til-digital-kommunikation

14 www.lærmereomit.dk Formål: løfte befolkningens it-færdigheder ved at gøre udbuddet af it-kurser og hjælp mere fokuseret og sammenhængende, så alle borgere kan klare sig i et stadig mere digitaliseret samfund, herunder at kunne kommunikere digitalt med det offentlige. Digitaliseringsstyrelsen, Ældre Sagen, Ældremobiliseringen, Borgerservice Danmark, Danmarks Biblioteksforening, Dansk Metal, KL, Skat, oplysningsforbund, Almene Boliger oa. Get Online Week marts 2012 Hjælp at hente – særlige målgrupper Undervisningsmaterialer, nyhedsbrev, www.it-formidler.dkwww.it-formidler.dk

15


Download ppt "Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google