Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek"— Præsentationens transcript:

1 IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek
”HJÆLP TIL DET IT-PRAKTISKE” ”PC FOR MENNESKER” Start 16. Marts 2010 Start 3. Maj 2010

2 Hvorfor har vi et IT-Hjørne?
Mange henvendelser bredt indenfor IT-området Samle IT-hjælp på et sted og tidsrum Aflaste bibliotekets øvrige funktioner Tid til at imødekomme brugernes individuelle behov, ønsker og IT-evner Anonym service

3 Udvidet IT-service IT-Hjørnet Hvad er IT-Hjørnet?
Synlig og tilgængelig IT-service samlet et sted Udvidet IT-service

4 Praktisk IT-hjælp / workshop
IT-Hjørnet Bedre tid til at afhjælpe problemer og vejlede / undervise Praktisk IT-hjælp / workshop Udvidet IT-service

5 Praktisk IT-hjælp / workshop
IT-Hjørnet Udvidet IT-service Praktisk IT-hjælp / workshop IT-kurser Kurser og individuelle forløb på baggrund af erfaringer og fra IT-Hjørnet

6 Det kan IT-Hjørnet hjælpe med
Offentlige tjenester / selvbetjening NemID eBoks Skat Sociale netværk Facebook Messenger-klienter Internettet generelt Browsere Informationssøgning Sikkerhed Billedbehandling og scanning Tekstbehandling Gratis programmer/ alternativer Mobiltelefon Billetbestilling Med meget mere…

7 IT-Hjørnet i Gellerup og Hasle lige nu
Generelt Udvidet IT-service en succes forskellige åbningstider giver forskellige muligheder: Hasle både formiddag og eftermiddag – Gellerup formiddag Indkøringsfase: borgerne lærer efterhånden tilbuddet at kende Gellerup Bibliotek - stor efterspørgsel efter IT-hjælp og kurser Brugerne: Flest 50 + – flest med anden etnisk baggrund – mange IT-svage brugere – sprogproblemer giver it-problemer – efterhånden flere etnisk danske – gensidig læring og brugersamarbejde Hasle Bibliotek – langsom, men sikker, stigning i henvendelser Brugerne: overvejende 50 + – flest etnisk danske Mest hjælp til , tekstbehandling, print, scanning m.m.

8 Muligheder for IT-Hjørnet fremadrettet
Behovet for IT-hjælp er tilstede generelt blandt ældre med svage netværk og danskere med anden etnisk baggrund IT-Hjørnet er på projektstadiet på begge biblioteker Kombination af frivillige og fastansatte - Forankring i biblioteket er væsentlig - IT-Guiderne Synlighed og forankring i lokalområdet / reklame – netværk


Download ppt "IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google