Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMax Ebbesen Redigeret for ca. et år siden
2
: 2CBS LL 05.03.2002 "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman 5.3.2002
3
: 3CBS LL 05.03.2002 Erfaringer InterKomm+ 1996 Faget Kommunikation Åbent Universitet (RUC + Søminestationen) MCC 2000 Master of Computer-Mediated Communication (Svaneke, Bornholm) RUC 2000 Kurser Projektstøtte
4
: 4CBS LL 05.03.2002 Arbejdsformer Kurser Seminarer Workshops Projekt >50% Selvstændigt Vejledning Internater 20% Netbaseret 80% Grupper
5
: 5CBS LL 05.03.2002 Hv… Hvorfor Hvem Hvordan Hvad vil vi opnå Hvad kan gå galt
6
: 6CBS LL 05.03.2002 Hvorfor? Fordi! Tiden kræver det!
7
: 7CBS LL 05.03.2002 Hvorfor? For at forbedre den nuværende undervisning For at nå nye grupper af studerende For at levere indhold der kræver netbaseret undervisning
8
: 8CBS LL 05.03.2002 Hvem? Hvem skal studere? Dagstuderende Fjernstuderende Danske/udenlandske Hvem skal undervise? Faste interne undervisere Faste eksterne undervisere Ad hoc-undervisere, gæster
9
: 9CBS LL 05.03.2002 Hvordan? Ved at supplere undervisningen med materialer på nettet Ved at supplere undervisningen med aktivitet/interaktion på nettet Ved helt at erstatte dele af/hele F2F-undervisningen
10
: 10CBS LL 05.03.2002 Hvad kan vi opnå? Mindre frafald Bedre kvalitet Nye kompetencer Erfaringsudveksling Netværksdannelse Internationalisering
11
: 11CBS LL 05.03.2002 Hvad vil gå galt? Alt: Underviserne vil ikke Underviserne kan ikke Studerende vil ikke Studerende kan ikke Systemet er uegnet Systemet går ned
12
Alt er ikke sort
13
: 13CBS LL 05.03.2002 Refleksion Hvilke læringsmål? Træning Forståelse Hvilken pædagogik? Instruktivistisk Konstruktivistisk Hvilke interaktionsformer? Information Samarbejde
14
: 14CBS LL 05.03.2002 Læringsmål
15
: 15CBS LL 05.03.2002 Interaktionsformer Information/distribution fra lærere og administration Kommunikation mellem lærere og studerende mellem studerende mellem lærere Samarbejde/transaktion mellem studerende (grupper) mellem lærere (planlægning, evaluering)
16
: 16CBS LL 05.03.2002 Interaktionsformer
17
: 17CBS LL 05.03.2002 Kommunikation Løsninger E-post, Postlister Tekstbaseret konferencesystem fx cph.ing.dk/netdebatcph.ing.dk/netdebat Filbaseret konferencesystem fx FirstClass, SiteScape Udvidet administration fx CampusNet Samarbejdssystemer, CSCW fx BSCWBSCW
18
: 18CBS LL 05.03.2002 Svært på nettet, fx Struktur Aftaler, tovholder Beslutninger Ansvarsfordeling, møder Informationssøgning Kursus, udvidet biblioteksservice
19
: 19CBS LL 05.03.2002 Fordele i netmiljø, fx Skriftlighed Dokumenteret forløb, arkiv Synlighed Grupper, lærere Fleksibilitet Tid og sted Studerende og lærere Ny kompetence
20
: 20CBS LL 05.03.2002 Nærvær Parallelle aktiviteter Seminar Kursus Pensum Evt. projekt Dominerende kommunikation Mundtlig Mundtlig/lytte -- Mundtlig/skriftlig oversættes til …
21
: 21CBS LL 05.03.2002 Netvær Start/møde Slut/møde Få parallelle aktiviteter: Opgaver Respons Netseminarer Dialog Workshops Konstruktion Projektarbejde Samarbejde
22
: 22CBS LL 05.03.2002 Scenarier Aktiviteter ▼▼ Interaktion ▼▼ TræningSøgningKonstruktion Kollaborativt program 123 Fjern- undervisning 456 F2F 789
23
: 23CBS LL 05.03.2002 Scenarier Aktiviteter ▼▼ Interaktion ▼▼ TræningSøgningKonstruktion Kollaborativt program 123 Fjern- undervisning 456 F2F 789
24
: 24CBS LL 05.03.2002 Aktuelle teknologier Løsninger: Bredbånd Multimedia Video/lyd 3G mobil Problemer: Langsommelighed Kedsommelighed Asynkront LLL allevegne og altid?
25
: 25CBS LL 05.03.2002 www.mcc.ruc.dk www.cncl.ruc.dk www.ruc.dk/~robin Links
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.