Overblik over afkast/resultat mål ifm. klubpolitikken Klub- politik - Udvikle og styrke det gode ungdoms- liv Overgang skole og klub Samarb.aftale vedr.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af materialer på personalemøde
Advertisements

Introduktion til deltagere i ledercoaching
Alle børn skal være del af fællesskabet
Lederudvikling.
Opbygning af kapacitet til det videre arbejde med tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte borgere Resultater fra den eksterne evaluering af projekt Røgfrihed.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
LP-MODELLEN LP-modellen Hamar uge Mandag aften
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Fokus LedelsenBestyrelsen Klar til skolelivet Andelen af skolestartere, der ikke har behov for særlige sprogstøttende foranstaltninger (herunder modtageklasser)
Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Skolebestyrelsesmøde Den nye folkeskolereform
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Pårørendetilbud i Københavns Kommune
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
P SYKISK ARBEJDSMILJØ På Det Alternative Plejehjem, Esbjerg.
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Præsentation af materialer på personalemøde
Den inkluderende skole
Det Sociale Kapitel
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Styr på Sundheden Projekt Styr på Sundheden Baggrund: erfaringer fra SpS pilotprojekt Hovedprojekt 4 år – 20 skoler i 20 kommuner Følgeprojekt 2 år – 6.
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Haderslev Kommunes Alkohol- og Misbrugspolitik
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Samarbejde om de unge mellem myndighed og kommune
Sunds skole Evaluering
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
DEN UNGE SOCIALT DYSFUNKTIONELLE PATIENT. LÆGEDAGE 2014
Udfordringer og visioner på børne- og kulturområdet BKF Midtjylland 5. marts 2010 Klaus Majgaard.
Odense tirsdag d. 8. december 2009 Workshop
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Rusmiddelkoordinator: Ken Grøndahl Lassen FokuspunkterForRusmiddelpolitikken2014 Et visuelt overblik.
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
LÆRING, DER SES!.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Åben skole - set i foreningsperspektiv Herning Fremad, torsdag d. 11. juni 2015.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Resultater fra EPOS’ analyse - evaluering af AMU inden for det psykiatriske område Lærerkonference 24. juni 2009 Lizzie Mærsk Nielsen, Mærsk Nielsen HR.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Kursus i pædagogfaglig ledelse af social inklusion og facilitering af aktionslæring 25. marts 2015 Afrunding ved Birgit Lindberg, dagtilbudschef.
Skoledagens indhold: Helstøbt kompetencebegreb, mange læringsrum SFO Tænketank Danmark Landsmøde 5. april 2013.
Konferenceoplæg om frafald på efterskoler
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
SSP ledergruppemøder april 2016
Langsigtede mål i Assensmodellen 2019
Inklusionsudvikling Konsulenter fra Inklusionsudvikling
DELTAGELSE I SAMARBEJDE
forretnings-modeller
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Værktøj 8: Supervision og sparring
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Overblik over afkast/resultat mål ifm. klubpolitikken Klub- politik - Udvikle og styrke det gode ungdoms- liv Overgang skole og klub Samarb.aftale vedr. overgang SFO og Klub Samarb.aftale ml. skole og klub Anden impl.plan Samarbejde og tværfaglighed Inklusion og forebyggelse Første impl.plan Medborgerskab og uformel læring Medborgerskab og uformel læring Temadag vedr. rummelighed/ målgrp. Spørgeskema- undersøgelse Medarbejder- netværk Pæd. målsætninger på hjemmesider Klubber er udpegede bevægelsesklubber Flere klubber har idræt/bevægelse Musikaktiviteter på tværs samarb. med Idrætsforeninger Samarbejde med Musicon - Samarb. Klubber og foreninger Samarbejdsaftaler på hjemmesider Opsøgende og forebyggende Handle og udviklingsplan for Ink og rum i klubberne Overblik over opsøgende Overblik over samarb.partnere Anbefalinger til fremtidig ops. arb Udvikling af den forbyg. indsats Guide og mål for det opsøgende arb. Fælles kompetence og uddannelsesplan LP model Inklusion og rummelighed i klubberne Temadag, inkl. opsamling Ide katalogMedarb. netværk Fælles kompetence og uddannelsesplan

Overblik over kompetence - udviklingsplan… Gr.2 Ink & rum Gr.3 Ops & foreb. Behov: - Relations-kompetencer - Svære samtale - Viden om eksakte problemstillinger - Metode udvikling - Underretninger - Dokumentation - Dialog og kommunikation Behov: - Metode udvikl. - Afklare forventninger - Konflikthåndtering - Læringsmiljø - Samarb.evner - Skriftlig og mundtlig dokumentation Kom- petence og udvik- lings- plan For gr. 2 & 3 Den enkelte klub -Udviklingsplan for intern kompetenceudvikling i forhold til behovene (husk ide-katalog) - Supervision - Faglig sparring/ reflekterende teams - Afprøvning opsøgende - Vidensdeling (kvalitativt) - Faglig og personlig læringsrum - Formidling af mål og resultater - Brug af LP-modellen Fælles klubberne - Konflikthåndtering (Kursus) - Temadag på tværs - Netværksarbejde - Den svære samtale (SPR-Kursus) - Supervision - Dokumentation og evaluering (2013) - Viden om… Rusmidler (via SSP) Obs./underretninger (Klub-konsulent) 2013 – Tegn på mistrivsel: Seksuelle krænkelser Vold Alkohol Selvskadende adfærd

Kompetence- og uddannelsesplan for gr. 2 inklution/rummelighed og gr. 3 forebyggende/opsøgende arbejde.

2012

Den enkelte klub -Udviklingsplan for intern kompetenceudvikling i forhold til behovene (husk ide-kataloget) - Supervision - Faglig sparring/ reflekterende teams - Afprøvning opsøgende - Vidensdeling (kvalitativt) - Faglig og personlig læringsrum - Formidling af mål og resultater - Brug af LP-modellen