FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse
Advertisements

Roskilde Handelsskoles APV-procedure
TR-rollen frem mod nye arbejdstidsregler
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Erfaringer med frasalget af SES’ Driftsafdelinger v/Driftschef Erik Als.
Frøslev-Padborg skole
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Kompetenceudvikling i ISS
Gruppeliv – nu og i fremtiden
1udbud / februar 2006 Udbud og udlicitering Finansministeriets cirkulære af dec om udbud og udfordring af statslige drifts- og anlægsopgaver:  Ministerierne.
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
CSI i forsvaret.
Risici for SAPA-projektet
Mentorordningen i UUO Overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse.
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
21. juni 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Attraktive Arbejdspladser
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Informationsmøde d. 28/9 Optag august Praktik: 1.
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Akademiuddannelsen i Ledelse Modul 2 Lederskab
Virksomhedsoverdragelse  Er det ikke ”bare lige”?  FOPS FOPS Claus Thykjær.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Efter konsensus. Det er spild af tid at gennemføre en selvevaluering uden at følge den op med klare forbedringsprojekter! Prioritering Alle forbedringsområderne.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
ETU: Elevtilfredshedsundersøgelse 2008 Undersøgelsens resultater leder til følgende anbefalinger for UCR: Prioriter elevernes opfattelse af skolens Planlægning.
Teaterhåndværk - en værdifuld kunstart - med fokus på menneskene bag.
Welcometo.dk resultatmøde den 26/ Morten Mandel Refskou Udvikling Odense International skole i Odense.
Opmærksomhedspunkter til arbejdet med selskabsdannelser Det er vigtigt, at sikre så god tid som muligt til at kvalificere beslutningsgrundlaget for selskabsdannelsen.
Helsingør Kommune Brancheklubben Nyhedsbrev for 3f brancheklubben Helsingør Kommune Brancheklubformanden har ordet Kim Bjørlund Madsen TR Parken I 2009.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Den attraktive arbejdsplads!
Sådan giver mangfoldighed ISS konkurrencekraft Maarten van Engeland adm. direktør, ISS Facility Services A/S 24. maj 2011.
Håndtering af Sygefravær
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Teamorganisering og –udvikling i Nykredit 7. og 8. marts 2006.
Handleplaner Odsherred Kommune. Indledning Hvem er vi Kort præsentation.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Organisering Som vi plejer…… eller????.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Titeldias Logo blå Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ –
Kapitel 17 Ansættelsesret. 1.Ansættelse 2.Diskrimination og ligebehandling 3.Under ansættelsen – funktionærloven 4.Ophør af ansættelsen Kollektiv eller.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Region Nordjyllands anbefalinger og tiltag på baggrund af STM lægesagen Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse 17. september 2015.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
STRATEGI FOR INDFØRING AF RØGFRI ARBEJDSTID
STRATEGI FOR INDFØRING AF RØGFRI ARBEJDSTID
Overordnede bestemmelser
Udgangspunktet for vores handlinger og beslutninger er, at de skal bidrage til merværdi for borgerne og ”51/49-reglen” 51/49-reglen illustrerer, at beslutninger.
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Præ-projekt Planlægning Afslutning
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Præsentation af ledelsesværktøjet
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Flere gode år på arbejdsmarkedet
Medarbejder Udvikling Samtale 2015
Handlingsplan 2015.
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Statens HR – Implementeringskoncept
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort

Lead Facility Services Globally Status 12 års erfaring på godt og ondt ! Over medarbejdere virksomhedsoverdraget i Danmark i 2010 Hvorfor synes vi, at der skal mere fokus på god VO ?

Lead Facility Services Globally Udfordringen ! 1. VO skal indregnes i tilbudspris og 2. Tildelingskriterier med 60 – 70 % på prisen ! Hvad betyder det ? Det betyder: - At det vindende tilbud er det, hvor man bruger færrest ressourcer til at lave en succesfuld virksomhedsoverdragelse ! - At det tilbud, hvor leverandøren sætter 0,- kroner til VO, bliver det vindende tilbud ! Hvor blev etikken og moralen af ?

Lead Facility Services Globally Vores løsning Etablering af partnerskab med kunden omkring: Vidensdeling Handlingsplan Samarbejdsudvalg / Projektgruppe Materiale med FAQ til de berørte Møder og opfølgning med medarbejdere Fællesskab med fagforeningers lokale repræsentanter

Lead Facility Services Globally Vores behov for medarbejderoplysninger Lønspecifikation (2 seneste) Gældende ansættelsesbevis/kontrakt Anciennitets-, ansættelses- og jubilæumsdato Aftaler vedrørende pension, gruppelivsforsikring, kritisk sygdom, sundhedssikring etc. Gældende overenskomster for personale Gældende lokalaftaler (dels virksomhed, dels fagforeninger) Gældende kutymer herunder afholdelse af mærkedage Personalepolitik

Lead Facility Services Globally Før opstart; Plan for information og involvering SU-møde kunde SU orienteres om beslutning Orientering af medarbejdere Orientering om beslutningen og processen for opstart, forandring og overdragelse Styregruppe kunde/ISS Planlægning af handlingsplan Information Forandring Fælles informationsmøde kunde/ISS Information om ISS Spørgsmål og svar Proces – samtaler og information Individuelle samtaler ISS Nuværende jobfunktion Ønsker om fremtiden Et ansigt på ISS Opstartsmøde ISS ISS – virksomhed og værdier Ressourcepersoner Opstart 1 – 2 måneder Dato Information om beslutningen til medarbejdere Information om processen Information om opstart

Lead Facility Services Globally Opstart og implementering af ny løsning Opstart Fælles morgenmøde Gennemgang af planer Ressourcepersoner Instruktion og oplæring Nuværende arbejde Ressourcepersoner underviser og instruerer Ressourcepersoner analyserer og registrerer Forbedringer gennemføres løbende Forandring Forandringsledelse Ændring af jobs Opfølgning Evaluering af kvalitet Arbejdsforhold og trivsel – nye ISS`ere måneder Dato

Lead Facility Services Globally Vores anbefaling Fokus på god etik og moral Etablèr partnerskab med kunden Megen og god kommunikation hele vejen Stærk planlægning og engageret opfølgning Hanne Gall Tlf