Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afErik Karlsen Redigeret for ca. et år siden
1
Udgangspunktet for vores handlinger og beslutninger er, at de skal bidrage til merværdi for borgerne og ”51/49-reglen” 51/49-reglen illustrerer, at beslutninger og handlinger altid skal tage større hensyn til opgaven/organisationen end til medarbejderes og lederes individuelle ønsker. Minimum 51% hensyn til opgaveløsningen, maksimum 49% hensyn til individuelle ønsker og behov. Eks: En aktivitetsplan i en børnehave skal primært tilgodese børnene og de pædagogiske mål, sekundært medarbejdernes ønsker om, hvad man har lyst til at lave og hvornår man gerne vil holde fri.
2
Proces for servicetjek af værdibaseret personalepolitik
Kick-off arrangement (november) Tilbud til ledere, TR’er og AMR’er – ikke krav om deltagelse Formål: Orientere om formålet med ”servicetjek” og igangsætte den lokale drøftelse samt orientere om baggrund og rammesætning for VP. Desuden inspiration til lokale processer Lokale processer (november – februar) med udgangspunkt i følgende overordnede spørgsmål: Hvordan fungerer værdibaseret personalepolitik i dagligdagen? Hvordan sikrer vi en løbende evaluering/opfølgning? Har vi forslag til generelle justeringer, som skal bringes (via sektorudvalg) til HovedUdvalget? Opsamling i SektorMED (februar - marts): Hvad vil vi selv arbejde videre med og hvad skal videre til HU? Opsamling i HovedUdvalget (april - maj): Hvad har vi fået tilbage af kommentarer for MED-organisationen og hvilke af disse vil vi arbejde videre med. Tilbagemelding til organisationen.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.