Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Medarbejderudviklingssamtalen
E n k l e h r - s y s t e m e r.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Lederudvikling.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Arbejdsgivernes bidrag til beskæftigelsesplan 2009 Arbejdsgiverrepræsentanterne i LBR Virksomhederne og mangel på arbejdskraft.
Vi gennemførte en række interview ifm
Det autentiske menneske
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
DiFUS-gruppen Gitte Westeraa, Sille Krill, Iben Højer Larsen, Kathrine Vognsen Jes Hollænder.
MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Innovation i med og modvind – historien om at ville og være på vej
Hvorfor har jeg fravalgt golfbanen – og ikke jobbet?
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Hvordan får vi de sidste 20 % med på SkoleIntra? v/ Christina Harting.
Tanker om portfolie Den 21/10 Af Krea-gruppe. Program Kort om portfolie Fordele ved portfolie og SUS generelt I et uddannelsesmæssigt perspektiv Etiske.
Kompetencegrupper i Danske Bank’s Koncernkundelinje Kompetenceudvikling i en hektisk hverdag v/Sannie Friis.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Konstruktiv dialog kan forebygge smerter i muskler og led
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Rusmiddelnøgleperson- uddannelse transparenter Trin 2.
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Gruppeudviklingssamtaler
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Organisationsanalyse. Klar fælles vision og mål Se sammenhæng til eget job Åben kommunikation Accept af fejl Accept af teamarbejde Inddragelse/delegering.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Kompetencestrategi med mening
Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Oplæg v/ konsulentkoordinator Jan Bartram Kvalitet i MUS 5. netværksmøde 15. januar 2004 Kompetenceafdækning.
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Hele mennesker skaber hele løsninger.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
organisatoriske kompetencer
Transfer mellem uddannelse og arbejde Temadag om transfer Center for Strategi og Innovation 5. maj 201 Bjarne Wahlgren.
Kompetencerejsen Program informationsmødet 14. maj Velkomst ved Henrik Hjortdal, SCKK Hvad karakteriserer et godt forskningsmiljø?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til SCKK til temamøde om ”Kortere uddannede og kompetencestrategier.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Vision mission værdier handleplaner
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
MEDARBEJDERAFKLARING. EJER - MEDARBEJDERAFKLARING 2... Hvad er mit job? Hvordan klarer jeg mig? Er nogen interesseret? Hvordan klarer min enhed sig? Hvor.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
360° evaluering af din kommunikation. Dette er et værtøj for dig, som vil Have feedback på dine kommunikationsevner Forbedre din kommunikation Afstemme.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset

ATP-husets ordninger Arbejdsmiljøafgift Finansieringsbidrag og kompensation

ATP ATP Ejendomme A/S ATP PensionService A/S ATP’s datterselskaber

Forretningsorienteret kompetenceudvikling – et gensidigt bytteforhold – Målrettet kompetenceudvikling Vision Strategier Indsats Handling Kompetencer Værdier Kompetenceplan Perspektivsamtale

"Den røde tråd" ATP-husets vision Forretnings- planer Handlings- planer Kompetenceplan og Perspektivsamtale

Kompetenceplan Kompetencesamtale Hvilke kompetencer har du? Hvilke kompetencer bidrager du med i jobbet? Hvilke kompetencer skal du udvikle?

Kompetenceudviklingen er 3-delt Faglige Sociale Personlige Eks.: forretningskendskab og -forståelse IT-forståelse økonomiforståelse …specifikke faglige kompetencer Eks.: videndeling samarbejde konfliktløsning kommunikation Eks.: engagement innovation forandringsparathed læring

Omdrejningspunkter i Perspektivsamtalen ATP-husets Perspektivsamtale Kompetence- plan Feedback Handlings- plan Tilfredsheds- undersøgelser Udvikling Opfølgning Værdier Forretnings- plan

Arbejdsopgaver - status i forhold til handlingsplan Fremtidige arbejdsopgaver - i forhold til handlingsplan Jobmæssige ønsker på sigt Samarbejdet med kolleger Samarbejdet med lederen Afrunding af samtalen Indhold i Perspektivsamtalen

… hvordan gør min indsats en forskel? Handlingsplan: Resultatmål … Indsats … Indsatsmål … Handling … Perspektivsamtale: Arbejdsopgaver … Fremtidige arbejdsopgaver … Mål og succeskriterier…

Kobling mellem kompetenceudvikling og forretningsudvikling Tæt dialog med egen leder skaber større tilfredshed og arbejdsglæde Bedre forankring af virksomhedens værdier Medarbejderen kan se eget bidrag i en større sammenhæng det giver mening! Medarbejdersamtalen og kompetenceudvikling er fastholdelsesfaktorer Hvad virker … hvor gør medarbejdersamtalen en forskel?

… "hvad hvis jeg ikke har lyst til at udvikle mig?" Større opmærksomhed på egen person og udvikling er både rart og ubehageligt Medarbejdersamtalen forpligter – begge veje! Medarbejdersamtalen kræver, at vi gør op med konfliktskyheden - det kræver mod! Det er sværere at tale om sociale og personlige kompetencer end faglige kompetencer Den røde tråd kan være svær at skabe for nogle jobfunktioner Stadig flere efterspørger sammenhæng mellem indsats, resultat og løn Hvor har vi stadig udfordringer?